اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مخالف وزیر پیشنهادی کار/ چنارانی: عبدالملکی برای 500 شرکت شستا برنامه‌ای ارائه نکرده است

نماینده نیشابور در مجلس گفت: هر ساله بودجه زیادی برای صندوق‌های بازنشستگی در نظر گرفته می‌شود و وزیر پیشنهادی کار، برنامه‌ای برای 500 شرکت زیرمجموعه شستا و 2500 عضو هیأت مدیره و مدیرعامل ارائه نکرده است.

مخالف وزیر پیشنهادی کار/ چنارانی: عبدالملکی برای 500 شرکت شستا برنامه‌ای ارائه نکرده است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه اول شهریور) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با برنامه‌های حجت الله عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی خانه ملت است لذا نمایندگان باید دغدغه‌های مردم را از نمایندگان دولت پیگیری کنند. آقای رئیسی اکنون دوران آزمون و خطا ان شاء‌الله و ماشاء‌الله تمام شده و بیش از 4 دهه از عمر انقلاب گذشته است.

وی افزود: خیلی‌ها تماس گرفتند که در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون صحبت نکنید اما باید بگویم که این وزارتخانه جای کوچکی نیست، آقای رئیسی شما به عنوان فردی فسادستیز شناخته می‌شوید اما باید اذعان کرد این مدل معرفی کردن کابینه درست نیست و تخصص‌های افراد متناسب با وزارتخانه‌هایشان نیست زیرا وزیری که فکر می‌کردیم برای وزارت ارشاد معرفی شود برای وزارت دیگر معرفی شده و وزیر دیگری هم فکر می‌کردیم برای وزارت نفت معرفی شود که برای وزارت دیگر معرفی شده است و به نظر می‌رسد وزرا جابه‌جا شده‌اند. 

نماینده نیشابور در مجلس تصریح کرد: فردی که مسلط به بدنه اجرایی یک وزارتخانه نباشد، چندین ماه زمان صرف خواهد شد برای اینکه وی آشنا به روند امور شود در حالی که اکنون فرصتی نداریم؛ همه ما به دنبال مدیران متخصص و انقلابی هستیم.

چنارانی گفت: در برنامه 77 صفحه‌ای وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به راهکارهای نظری و تئوری درباره اشتغال، رفاه و تأمین اجتماعی و بهزیستی بر اساس سیاست‌های ابلاغی رهبری انقلاب، سند آمایش سرزمین و توسعه  و اشتغال اشاره شده است که اگر در اینترنت سرچ کنیم به راحتی پیدا می شود.

وی افزود: وزیر باید برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت ارائه دهد در حالی که پس از بررسی ها صرفا به دلیل تسلط عبدالملکی شاهد برنامه در قسمت بهزیستی هستیم.

وی گفت: امروزه نیاز به سند چشم‌انداز اشتغال در کشور حس می‌شود؛ ایران اسلامی دارای پتانسیل‌های زیادی در حوزه گردشگری و کشاورزی است لذا برای ساماندهی امور نیاز به سامانه طرح جامع اشتغال در کشور هستیم.

چنارانی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی تعاون برنامه عملیاتی ارائه نکرده است، گفت: وی باید پاسخ دهد چه برنامه‌ای برای صندوق‌های تأمین اجتماعی در نظر دارد. هر ساله اعداد و ارقام زیادی برای صندوق‌های بازنشستگی در نظر گرفته می‌شود و این در حالی است که این وزارتخانه دارای زیرمجموعه‌های متعددی است، به عنوان مثال 500 شرکت زیرمجموعه شستا هستند و در این میان 2500 عضو هیأت مدیره و مدیرعامل باید ذیل این مجموعه‌ها فعالیت کنند لذا عبدالملکی باید بگوید چه برنامه‌هایی برای آن دارد.

وی اظهار کرد: متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی از دغدغه‌های نمایندگان است لذا در بودجه سالجاری 89 هزار میلیارد اعتبار از محل فروش سهام و ... برای این وزارتخانه در نظر گرفته شد؛ وزیر پیشنهادی چه برنامه‌ای برای نظارت در این حوزه دارد؟

نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: 30 درصد اقتصاد کشور در اختیار شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه است؛ باید یادآور شد طبق برنامه ششم باید سهم بخش تعاونی در اقتصاد کشورمان به 25 درصد می‌رسید در حالی که اکنون 4 درصد است. وزیر پیشنهادی چه برنامه‌ای در این حوزه‌ها دارد.

وی خاطر نشان کرد: 400 هزار بیمه‌گر در حوزه انتخابیه نیشابور و فیروزه حضور دارند، وزیر پیشنهادی چه برنامه‌ای برای بیمارستان‌های تأمین اجتماعی و رفع مشکلات بیمه‌گران دارد؟

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول