اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

اخطار سازمان بورس به هیأت مدیره شستا/ تغییر مدیر عامل با مصوبه هیات مدیره

سازمان بورس در نامه‌ای به هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی شستا پیرامون تغییر مدیرعامل این شرکت اخطار داد و اعلام کرد: صلاحیت حرفه‌ای مدیرعامل جدید نهادهای مالی باید به تائید سازمان بورس برسد.

اخطار سازمان بورس به هیأت مدیره شستا/ تغییر مدیر عامل با  مصوبه هیات مدیره

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با توجه به اینکه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی از اواخر فروردین سال گذشته با عرضه 10 درصد سهام خود در بورس تهران،‌تبدیل به یک شرکت سهامی عام شده که در حال حاضر بیش از یک‌میلیون سهامدار دارد، بنابراین تغییرات مدیریتی این شرکت برای سهامداران و سازمان بورس مهم است.

در این زمینه محسن انصاری مهیاری سرپرست مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در نامه‌ای به اعضای هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی شستا نوشت: پیرو نامه‌های مورخ 31 مرداد 1400 در مورد لزوم ارائه صورتجلسه هیأت مدیره و سایر مستندات مربوط به عزل مدیرعامل قبلی و تعیین سرپرست برای شرکت، به استحضار می‌رساند تاکنون مدارک مذکور به سازمان بورس ارائه نشده است. همچنین مطابق مفاد دستورالعمل تأیید صلاحیت حرفه‌ای مدیران، نهادهای مالی، هر شخص قبل ز انتخاب و قبولی سمت مدیرعاملی هریک از شرکت‌های ثبت‌شده نزد این سازمان به عنوان نهادهای مالی موظف به اخذ گواهی تأیید صلاحیت از این سازمان می‌باشد

همچنین مطابق اخبار منتشره در خبرگزاری‌ها مبنی بر عدم ایفای تعهدات شستا برای پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی و درخواست سازمان تأمین اجتماعی به عنوان سهامدار عمده جهت برکناری وی و تعیین سرپرست برای شرکت به استحضار می‌رساند تصمیم‌گیری در مورد عزل و نصب مدیرعامل مطابق قوانین و مقررات و اساسنامه شرکت از وظایف هیأت مدیره است، لذا ضروری است ضمن رعایت قوانین و مقررات توضیحات کامل به همراه مستندات مربوطه در این زمینه در اسرع وقت به این سازمان ارسال شود. 

شایان ذکر است هر گونه پرداخت بابت سود سهام به سهامداران شرکت، قبل از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و تصویب سود تقسیمی در مجمع مذکور خلاف قوانین و مقررات و غیرقانونی می‌باشد. مزید اطلاع، مسئولیت اطلاع‌رسانی نامناسب شرکت و تصمیم‌گیری نادرست سرمایه‌گذاران بالقوه و بالفعل برعهده مدیران شرکت می‌باشد. در این باره نظر جنابعالی و مدیران شرکت را در خصوص مسئولیت مدیران در قبال رعایت دقیق قوانین و مقررات به مفاد قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی و دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت‌شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار و دستورالعمل انضباطی ناشران پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار جلب می‌نماید.


شستا

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول