اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فهرست‌نویسی بیش از ۴۰۰۰ سند مالی آستان قدس در دوره پهلوی

مدیر مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی گفت: مراحل آماده‌سازی و فهرست‌نویسی ۴ هزار و ۲۹۲ پرونده از اسناد مالی آستان قدس رضوی شامل صورت‌حساب‌ ریز درآمدها و هزینه‌ها در دوره پهلوی اول و دوم در سامانه سیمرغ به اتمام رسید.

فهرست‌نویسی بیش از ۴۰۰۰ سند مالی آستان قدس در دوره پهلوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، محمدهادی زاهدی از آماده‌سازی و فهرست‌نویسی تعداد ۴ هزار و ۲۹۲ پرونده از اسناد بایگانی امور مالی آستان قدس رضوی خبر داد و اظهار کرد: این اسناد حاوی ۴۸۰ هزار برگ سند مالی از دوره پهلوی اول و دوم است.

مدیر مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی بابیان اینکه هزینه‌ها و درآمدهای آستان قدس رضوی از گذشته تاکنون به‌صورت کامل ثبت می‌شده است، افزود: این اسناد صورت ریز روزانه درآمدها و هزینه‌های جاری آستان قدس در آن دوره را شامل می‌شود که به‌صورت فاکتور و منظم ضمیمه اسناد شده است.

وی ادامه داد: اسناد حاکی از این است که درآمدهای آستان قدس در آن دوره از محل موقوفات، نذورات و کارخانه‌های وابسته به آستان قدس تأمین می‌شده و هزینه‌ها نیز شامل روشنایی حرم، برگزاری مراسمات مذهبی، خرید تجهیزات اداری، پذیرایی زائران در مهمان‌سرا و تهیه غذا، انجام امور ساختمانی و تعمیراتی در اماکن متبرکه حرم مطهر و دیگر اماکن وابسته به آستان، حقوق و هزینه‌های پرسنل آستان قدس، هزینه مراکز درمانی همچون بیمارستان امام رضا(ع) موسوم به شاه رضا در آن زمان، دارالشفا، جذامی خانه و کمک به فقرا بوده است.

زاهدی با اشاره به اینکه فرآیند آماده‌سازی و فهرست‌نویسی این اسناد از اوایل بهمن‌ماه سال ۹۹ تا اواخر خردادماه ۱۴۰۰ به طول انجامیده است، گفت: پژوهشگران و محققان می‌توانند با مراجعه به سامانه سیمرغ سایت سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، پایگاه گزارش‌ها و اسناد فنی، به سهولت به مشخصات و خلاصه این اسناد دسترسی داشته باشند.

مدیر مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی همچنین از دیجیتال‌سازی بخشی از این اسناد خبر داد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول