اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی باید افزایش پیدا کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بر افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی تاکید کرد.

ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی باید افزایش پیدا کند

مهرداد ویس کرمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در خصوص کاهش ظرفیت آزمون دستیاری در برخی از رشته‌های تخصصی پزشکی گفت: ما همین حالا هم با توجه به شرایط کشور کمبود پزشک داریم و حتی در بعضی از مراکز استان پزشک متخصص به اندازه‌ کافی وجود ندارد چه رسد به فوق‌تخصص و بالاتر.

وی ادامه داد: به نظر من پایین آوردن ظرفیت پذیرش تخصص در کنار توزیع ناعادلانه‌ی پزشک مشکلات جدیدی می‌تواند به کشور تحمیل کند و ما باید هم به فکر توزیع عادلانه باشیم هم نیروی انسانی به اندازه‌ی کافی تربیت کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: برای این که پزشک به سمت مناطق محروم برود، نباید ظرفیت‌ها را کاهش داد بر عکس ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی اتفاقا باید بالا برود زیرا هنوز هم سرانه‌ پزشک به جمعیت در ایران از بسیاری از کشورهای منطقه هم پایین‌تر است.

ویس کرمی توزیع درست پزشکان در سراس کشور را یکی از انتظارات خود از وزیر بهداشت آینده عنوان کرد و گفت: هم در تعیین ظرفیت آزمون‌های دانشجویان پزشکی عمومی و تخصص و هم در توزیع پزشکان باید یک سیاست جدیدی دنبال شود که پزشکان به طور طبیعی به سمت مناطق محروم بروند.

وی توضیح داد: مثلا اجرای کامل قانون پزشکان تعهدی یکی از راهکارهایی است که وزیر بهداشت آینده می‌تواند با کمک آن مشکلات را به طور طبیعی کاهش دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول