اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مخالف وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد/ خانی: سوابق اسماعیلی نشان می‌دهد که ارتباط چندانی با بدنه این وزارتخانه ندارد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: سوابق وزیر پیشنهادی ارشاد نشان می‌دهد که ارتباط چندانی با بدنه وزارت ارشاد ندارد.

مخالف وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد/ خانی: سوابق اسماعیلی نشان می‌دهد که ارتباط چندانی با بدنه این وزارتخانه ندارد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی اصغر خانی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز مجلس و در مخالفت با محمد مهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: اسماعیلی دانش آموخته علوم سیاسی است که شاید بتوانند به سختی یکی از وظایف تخصصی این وزارتخانه مهم را اداره و بررسی کند. سوابق وزیر پیشنهادی هم نشان می‌دهد که ارتباط چندانی با بدنه وزارت ارشاد ندارد.

خانی ادامه داد: اینکه در یک پژوهشگاه کار پژوهشی انجام دهیم و باز هم در مرکزی همچون مرکز اسناد انقلاب اسلامی کار پژوهشی به ما محول کنند و از دل سوابق ۲۰۰ اثر تاریخی در بیاید با کدام شرح وظایف این وزارتخانه همخوانی دارد؟ اسماعیلی با کدام پشتوانه قادر به تعامل با نویسندگان و شاغل در رشته‌های تولیدی چند رسانه‌ای، نرم‌افزاری و دستگاه‌های نظارتی هستند؟

وی، عمده مسائل مهم وزارت ارشاد را نظارتی و حمایتی عنوان کرد و گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است مجوز نشریات و اکران فیلم‌های سینمایی را صادر کند و در برنامه‌های او سینمای خانوادگی که امروز بخش اعظمی از مخاطبان ایرانی را تشکیل داده کجاست؟ با کدام رویکرد و با کدام دیدگاه قادر به بازگشت اعتماد به رسانه‌های داخلی است؟

این نماینده مجلس ادامه داد: اسماعیلی باید بداند که اکثر ادارات این وزارتخانه در کشور تقریباً بی اثر هستند و بدیهی‌ترین امورات آن را نمی‌توانند اجرایی کنند. بالاخره خارج کردن این وزارتخانه از حالت انفعال نیازمند فردی است که تسلط کافی بر مباحث پیچیده داشته باشد.

خانی عنوان کرد: جریان‌سازی فرهنگی و بیان آرمان‌های انقلاب اسلامی با زبان فرهنگ و هنر از مهمترین وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که با توجه به عدم ثبات سابقه قابل توجه اسماعیلی اجرایی شدن آن بعید به نظر می‌رسد.

وی در ادامه عنوان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله وزارتخانه‌هایی است که چتر گسترده ای از وظایف بر سر هنرمندان، اصحاب رسانه، اهالی سینما تئاتر و مباحث تخصصی دیگری را در دل خود جای می‌دهد.

وی در خاتمه بیان کرد:  اگر به قوانین و اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاهی بیندازیم خواهیم دید که این وزارتخانه نیازمند چه افرادی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول