اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

موافق وزیر پیشنهادی صمت/ راستینه: فاطمی امین با همکاری وزارت خارجه به دنبال خنثی سازی تحریم‌ها و توسعه صادرات است

نماینده شهرکرد در مجلس گفت: تنظیم بازار و تکمیل سامانه تجارت و تامین مواد اولیه از اولویت‌های کوتاه مدت برنامه وزیر پیشنهادی صمت بوده و با همکاری وزارت خارجه بدنبال تعاملات بین‌المللی و توسعه صادرات است.

موافق وزیر پیشنهادی صمت/ راستینه: فاطمی امین با همکاری وزارت خارجه به دنبال خنثی سازی تحریم‌ها و توسعه صادرات است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، احمد راستینه نماینده شهرکرد در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 2 شهریور) در جلسه علنی مجلس و در موافقت با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: همه دنیا دیدند که مجلس انقلابی به راحتی در مورد وزرای پیشنهادی صحبت کرده و به نقد آنان پرداخت حتی در مورد امنیتی‌ترین وزیر پیشنهادی کابینه هم وضعیت چنین بود و شجاعانه بعد از آن هم بر کل دولت نظارت خواهد کرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری حکیمانه کشور را در مسیر جهش به سمت تمدن نوین اسلامی قرار داده‌اند؛ اگر روزی دانشجویی در مقابل امام خود دردل کرد که جنگ را با 20 ساله‌ها بردیم و اقتصاد را با 60 ساله‌ها باختیم و امام و مقتدایمان با بیانیه گام دوم فرصت را برای نقش‌آفرینی جوانان فراهم کرد و رئیس‌جمهور محترم آبرویش را به میدان آورد تا با سپردن امور اقتصادی دولت به یک تیم جوان در شرایط جنگ اقتصادی دولت جوان حزب‌اللهی را تشکیل دهد و به امامش لبیک بگوید امروز نمایندگان ملت وظیفه دارند با اعتماد خود فرصت خدمت صادقانه را به این تیم جوان اقتصادی بدهیم. 

نماینده شهرکرد در مجلس تصریح کرد: مجلس یازدهم با نظارت مستمر خود ضمن یاری دولت حقوق ملت را مطالبه خواهد کرد.

وی گفت: یکی از این جوانان سیدرضا فاطمی‌امین است؛ برنامه عملیاتی وزیر پیشنهادی صمت در حل مسائل این وزارتخانه و سابقه اجرایی درخشان او به ویژه در کار تحولی خارج کردن خودروهای فرسوده و نگاه راهبردی وی سبب شده است تا امروز از برنامه‌های او دفاع کنم.

نماینده شهرکرد در مجلس با بیان اینکه در برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت سه نقطه قوت وجود دارد که معاونت نظارت مجلس هم به آن تصریح کرده است؛‌ رعایت چارچوب و اصول برنامه‌ریزی، انطباق کامل برنامه با شرح وظایف قانونی این وزارتخانه، تفکیک اقدامات به دو دوره کوتاه‌مدت و میان‌مدت و تعریف آنها به پروژه‌های عملیاتی.

وی افزود: در ارزیابی برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت، معاونت نظارت مجلس به 4 نکته تصریح دارد؛ تناسب برنامه‌های وی با مسائل و مشکلات و واقعیت‌های موجود که در راستای آنها حل مسائل آنها برنامه عملیاتی ارائه داده است؛ با نگاه واقع‌گرایی و با توجه به شرایط و امکانات موجود برنامه ارائه شده است، صراحت در برنامه‌ها دیده می‌شود، شفافیت در اهداف کمی بخش صنعت، معدن و تجارت که در برنامه عملیاتی وی دیده می‌شود بگونه‌ای که مجلس می‌تواند در نظارت‌های خود تحقق اهداف را رصد و ارزیابی کند.

راستینه گفت: تسلط در تبدیل راهبردها به برنامه‌های عملیاتی از نقاط قوت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت است او به درستی مسائل اقتصادی را شناخته و برای آن برنامه دارد. همه می‌دانیم که باید برای ثبات نرخ ارز، تنظیم بازار و کسری بودجه علاجی باشد وگرنه نمی‌توان به خوبی از حق مردم دفاع کرد.

وی با بیان این‌که وزارت صنعت، معدن و تجارت نقش مهمی در تنظیم بازار و ثبات آن دارد، اضافه کرد: تنظیم بازار از اولویت‌های کوتاه مدت برنامه فاطمی امین است که از جمله آن می‌توان به تکمیل سامانه تجارت و تامین مواد اولیه اشاره کرد. همچنین او برای استان‌ها و شهرستان‌ها هم به دنبال مشارکت نمایندگان بوده و می‌خواهد با همکاری با وزارت امور خارجه موضوع تعاملات بین‌المللی و توسعه صادرات را پیگیری کند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول