اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی با هدف جبران کمبود پزشک در مناطق بلوچستان

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: امروز کمبود پزشک بیش از هر زمان دیگری در مناطق بلوچستان احساس می‌شود، عمده کارهایی که بسیج جامعه پزشکی در راستای جبران این کمبود اجرا کرده، راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی است.

راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی با هدف جبران کمبود پزشک در مناطق بلوچستان

فاطمه کمیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: طی مراسمی از زحمات بی شائبه پرستاران و پزشکان و کادر درمانی بیمارستان ها و مراکز تجمیعی واکسیناسیون کووید ۱۹ در سطح استان از آنها قدردانی و تجلیل به عمل آمد.

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان افزود: امروز پزشکان و کادر درمانی چون دوران هشت سال دفاع مقدس خطر درگیری با این ویروس را به جان خریده اند و کماکان برای نجات جان بیماران دیگر در میدان مقابله حضور چشمگیری دارند.

کمیلی تصریح کرد: در راستای گرامیداشت روز پزشک از مدیران شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های زهک هامون سراوان چابهار زابل تجلیل شده است.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان بالغ بر هزار پزشک و پرستار عضو بسیج جامعه پزشکی استان هستند، افزود یک پرستار به نام شهید عصمت سربیشه ای در راستای مقابله با کووید ۱۹ جان خود را از دست داده است.

وی بیان کرد: امروز کمبود پزشک بیش از هر زمان دیگری در مناطق سراوان و بلوچستان احساس می‌شود عمده کارهایی که بسیج جامعه پزشکی در راستای جبران این کمبود در سطح استان اجرا کرده بحث  اندازی بیمارستان‌های صحرایی و اعزام تیم های درمانی چند تخصصی به مناطق بوده که بیمارستان‌های صحرایی در بخش قرقری شهرستان هیرمند و کشتگان شهرستان سراوان با همت نیروی زمینی قرارگاه قدس سپاه انجام شده است.

کمیلی بیان کرد: در همین راستا هفته آینده اعزام تیم چند تخصصی به شهرستان زهک از سوی بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان انجام می شود که این تیم شامل ۸ متخصص بوده که عمل های جراحی چشم و عمل های عمومی را نیز انجام خواهند داد.

انتهای پیام/3139/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول