اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مخالف وزیر پیشنهادی علوم/ایزدخواه: آقای رئیسی کابینه را اصلاح و به سمت دولت جوان حرکت کنید

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: یک نکته مهم در وزارت علوم پدیده وارونگی بازار کار است که تحصیل کردهای ما بی کار تر از بی سودان ما هستند.

مخالف وزیر پیشنهادی علوم/ایزدخواه: آقای رئیسی کابینه را اصلاح و به سمت دولت جوان حرکت کنید

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، روح الله ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه 2 شهریورماه) در صحن علنی مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: آقای رئیسی ما در 6 ماه انتظار تحول داریم بماند در 4 سال بنابراین آقای رئیس جمهور به ما اعتماد کنید و کابینه را اصلاح کرده و به سمت دولت جوان انقلابی حرکت کنید و ما پشت شما هستیم.

وی افزود: یک نکته مهم در وزارت علوم پدیده وارونگی بازار کار است که تحصیل کردهای ما بی کار تر از بی سودان ما هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس تخصص، تعارض منافع، جوان گرایی و آرمان خواهی را 4 ویژگی جدی برای تشکیل دولت اسلامی عنوان و تصریح کرد: وزارت علوم، وزارت تخصص ها است؛ زلفی گل استاد تمام شیمی بوده و مقالات ISI زیادی دارد و همچنین استاد نمونه و پژوهشگر سلامت است اما وزارت علوم چه نسبتی با وی دارد.

وی افزود: فارغ التحصیلان زیادی در رشته سیاستگذاری عمومی اعم از سیاست گذاری در حوزه های اقتصادی و علم و فناوری داریم همچنین تاکنون هزار دانش آموخته در مقاطع ارشد و دکتری علم و فناوری داشته ایم و بیش از 100 دکتری علم وفناوری داریم همچنین انجمن علمی مدیریت فناوری و نوآوری با 5 هزار عضو فعال است که باید پرسید پس این ها برای چه درس خوانده اند.

ایزدخواه با بیان اینکه زلفی گل استاد تمام بوده و من شاگرد ایشان‌ام، گفت: آقای زلفی گل باید علم شیمی را توسعه دهد و نسبتی با وزارت علوم ندارد؛ وزیر علوم با استاد تمامی فرق دارد و وزارت بهداشت نیز با فوق تخصص چشم و مغز متفاوت است.

وی بر ضرورت جوان گرایی تاکید و خاطرنشان کرد: جوان فقط به لحاظ سن نیست بلکه جوان مدنظر ما باید کاربلد، توانمند و سیاست پژوه نیز باشد که در کشور از این افراد کم نداریم چنانچه سیاست مسکن مهر در دهه 80 توسط چند جوان 27 و 28 ساله تدوین شد و احمدی نژاد دو نفر از آن ها را به شورای عالی مسکن برد و گفت هرچه این ها گفتند اجرا شود که نتیجه آن مسکن مهر بود.

وی در ادامه با اشاره به فرمایش رهبری که فرمودند من خدمت جوان و خرد پیر را دوست دارم، عنوان کرد: افراد با سنین بالا می توانند بیایند و مشورت دهند اما نمی توانیم بگوییم فردی که 36 سال است معاونت جایی را دارد می تواند وزیر شود که اگر اینگونه بود زنگنه ها، جهانگیری ها و نعمت زاده ها خدای وزارت بوده اند.

ایزدخواه ادامه داد: زمانی که من 7 ساله بودم زنگنه وزیر بود، 25 سالگی ازدواج کردم، 30 سالگی فرزند اولم آمد و اکنون بچه سوم 7 ساله است و هنوز زنگنه وزیر است پس کی می خواهیم مدار بسته مدیریت و وزارت را بشکنیم، چرا به تحلیل های صد من یه غاز محافل سیاسی دل داده اما به امر حضرت آقا اهمیت نمی دهیم که فرموده اند دولت جوان حزب اللهی کلید حل مشکلات کشور است.

این عضو مجمع نمایندگان استان تهران در ادامه با انتقاد از اینکه نیمی از وزرا برنامه تحول ندارند، گفت: برنامه های زلفی گل سیاست های کلی و حرف های قشنگی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول