اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

بازگشت پست قائم مقامی به شهرداری/تکلیف دستیار مدیران چه می شود؟

پست قائم مقامی در دوره قبلی مدیریت شهری حذف شد. عضو شورای شهر تهران می گوید به دلیل برخی مشکلات شاید دوباره پست قائم مقامی به شهرداری بازگردد.

بازگشت پست قائم مقامی به شهرداری/تکلیف دستیار مدیران چه می شود؟

گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، از شهریور 96 که سکان اداره شهر به دست مدیریت پنجم شهری افتاد، مدام مدیران انتقاد می‌کردند که نیروهای زیادی جذب شهرداری تهران شده است و بدنه چاق شده و بخش عمده‌ای از هزینه ها صرف حقوق و مزایا می‌شود و شهری بده کار تحویل گرفته ایم.

جذب تعدادی دستیار مدیر با حقوق و مزایای بالا در شهرداری

با وجود اینکه خود مدیران معتقد بودند که بدنه چاق است،‌اما تعداد نیرو در دوره پنجم مدیریت شهری جذب شهرداری تهران شد و حتی آزمونی هم در سال 99 برگزار و تعدادی دستیار مدیر با حقوق و مزایای بالا جذب شهرداری شدند که انتقادات فراوانی این موضوع به همراه داشت.

امتناع مدیران شهری از اعلام اسامی دستیاران مدیر/ نگرانی این است که دستیار مدیران مشمول اصول آقازادگی و ژن خوب شوند

قرار بود اسامی 256 دستیار اعلام شود، اما مدیران پنجم شهری از این امر امتناع کردند و حتی در همان مقطع زمانی علی اعطا سخنگوی شورای پنجم شهر تهران گفت:  در بخشی از جذب دستیاران اشکالات و ایراداتی وجود داشته است.  البته که دستیار مدیران می‌توانند جوانان شایسته‌ای باشند و در اجرای فرصت‌ها و رویکردهای جدید، مدیریت شهری را همراهی کنند. 

عضو شورای پنجم مدیریت شهری در ادامه گفت: اما دغدغه و نگرانی بنده این  است که دستیار مدیران مشمول اصول آقازادگی و ژن خوب شوند. ما عهد کردیم به عدالت رفتار کنیم و منافع عمومی شهر را بر هر مصلحت دیگری مقدم بدانیم. 

 گویا از فرزندان و بستگان مدیران ارشد شهرداری هم در لیست دستیاران بودند

وی در همان مقطع زمانی به لیست دستیاران جوان اشاره کرد و گفت: در لیستی که به دست من رسیده، گویا از فرزندان و بستگان مدیران ارشد شهرداری هم در این لیست بوده‌اند. ممکن است برخی بگویند آزمون شهرداری یک آزمون فراگیر بوده، ولی باید این قضیه را بررسی و نتیجه آن مشخص شود تا به عدالت رفتار و حق و حقوقی از کسی ضایع نشود و جذب دستیار مدیران، شایسته‌گزینی نباید قربانی خویش‌گزینی شود. 

 ورود نیروی جوان با انگیزه بالا به منظور جانشین‌پروری/اهداف برگزاری آزمون

با وجود اینکه بارها اعضای شورای پنجم شهری خواستار انتشار لیست جذب‌شدگان شهرداری شدند، اما شهرداری از اجرای این کار امتناع کرد و پیروز حناچی شهردار سابق تهران تأکید کرد که ورود نیروی جوان با انگیزه بالا به منظور جانشین‌پروری و توجه به رویکرد کشف استعدادهای جدید در کانون‌های ارزیابی از اهداف برگزاری آزمون استخدامی است. 

با وجود اینکه شهرداری تهران بیش از 65 هزار نیرو دارد و به قول شورای پنجمی‌ها بدنه چاق بود، نیروهایی جذب و هیچ‌گونه شفاف‌سازی هم در این زمینه صورت نگرفت.

واکنش عضو شورای چهارم به جذب دستیار در مدیریت پنجم شهری

مرتضی طلایی عضو شورای چهارم شهر تهران هم در این باره گفت: حناچی در پاسخ به انتقادات مطرح شده در خصوص جذب دستیاران گفته است که این ا قدام از افتخارات این دوره مدیریت شهری است، حال این سؤال پیش می‌‌آید که بحث عدالت سازمانی در کجای ذهنیت مدیریتی قرار دارد؟ از آنجایی که افراد جدید در بدو ورود تحت عنوان دستیار با پست سازمانی کارشناس متخصص مشغول به کار شده و باید پرسید تکلیف دستورالعمل و تکالیف قانونی چه بوده است؟

اعضای شورای ششم شهر تهران هم به این موضوع منتقد بودند و یکی از اعضای شورای شهر تهران در جلسه ای که با حناچی شهردار سابق تهران داشتند، در این زمینه موضوعاتی مطرح  و خواستار پاسخگویی شهرداری شد. 

باید کارها براساس شایسته‌سالاری انجام شود/در سند تحویل و تحول  موضوعات بررسی خواهد شد

البته امانی عضو شورای ششم شهر تهران معتقد بود که توضیحات معاون شهردار برای جذب دستیار قانع‌کننده نبوده است. 

وی ادامه داد: باید کارها براساس شایسته‌سالاری انجام شود و طبیعتا شهردار جدید براساس سیاست‌ها در منابع انسانی و دستورالعمل‌ها، وضعیت کارکنان و مدیران را بررسی و تصمیم‌گیری می‌کنند و قطعا با قانون عمل می‌کنند. 

در خصوص جذب نیرو موضوعاتی از سوی آقای معاون مطرح شد؛ البته  که قانع‌کننده نبود

عضو شورای شهر تهران اظهار داشت:‌ما در جلسه‌ای که با شهردار سابق و معاونینش داشتیم،‌در خصوص جذب نیرو موضوعاتی مطرح شد که البته قانع‌کننده نبود، اما در سند تحویل و تحول این موضوعات بررسی خواهد شد و مشخص میشود که چه تعداد نیرو در این مدت جذب شهرداری شده است. 

بررسی بازگشت پست قائم مقامی به شهرداری/برخی از وظایف مدیران به افرادی داده شد که نمی‌توانستند کار را به خوبی انجام دهند

در دوره پنجم مدیریت شهری، پست قائم مقامی در شهرداری تهران حذف شد. سید جعفر تشکری هاشمی عضو شورای ششم شهر تهران در این باره به خبرنگار فارس گفت: موضوع قائم مقامی در دوره قبل حذف شد و برخی از وظایف مدیران به افرادی داده شد که نمی‌توانستند کار را به خوبی انجام دهند. حال باید موضوعات را بررسی کرد و شاید دوباره پست قائم مقامی به شهرداری بازگردد. 

 دستیاران مدیران افراد فاقد رزومه و تجربه هستند/ باید به موضوع آنها هم رسیدگی شود

عضو شورای ششم شهر تران در خصوص جذب دستیاران مدیران در دوره قبل گفت: این افراد فاقد رزومه و تجربه هستند و حال باید به موضوع آنها هم رسیدگی شود و قطعاً به کارشناس تقلیل پیدا می‌کنند. باید به این موضوعات به صورت دقیق بررسی شود. 

انتقادات آقای رئیس به جذب دستیاران در دوره قبل

البته در خصوص جذب نیرو، چمران رئیس شورای شهر تهران هم انتقاداتی داشت و معتقد بود که در دوره پنجم افرادی به عنوان دستیار جوان شهردار وارد بدنه شدند که هیچ تخصصی ندارند و حقوق بالا دریافت می‌کنند و بسیاری از کارکنان هم به این موضوع معترض هستند و باید این موضوعات بررسی شود.

براساس این گزارش، موضوع جذب دستیار، استخدام‌های دقیقه 90 ، موضوعات مختلف از جمله بدهی‌ها، مطالبات و... در شهرداری تهران مطرح است. قرار است که سند تحویل و تحول آماده شود و در این سند تمام این موضوعات بررسی و مشخص می‌شود و البته برخی از اعضا اعلام کرده‌اند که وقتی سند تکمیل شود تمام موارد را اعلام خواهند کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول