اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

موافق وزیر پیشنهادی علوم/ رحیمی: زلفی‌گل یک شخصیت علمی بین‌المللی بوده و به دنبال مسأله‌محور کردن دانشگاه‌ها است

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری یک شخصیت علمی بین‌المللی است و به دنبال مسأله‌محور کردن دانشگاه‌ها است.

موافق وزیر پیشنهادی علوم/ رحیمی: زلفی‌گل یک شخصیت علمی بین‌المللی بوده و به دنبال مسأله‌محور کردن دانشگاه‌ها است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، بهزاد رحیمی نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز مجلس و در موافقت با برنامه‌ها و صلاحیت محمدعلی زلفی‌گل وزیر پیشنهادی علوم،‌تحقیقات و فناوری اظهار داشت: قطعا کسی که در دانشگاهی مانند دانشگاه بوعلی‌سینا 8 سال مدیریت کرده و با هسته‌های علمی سر و کار داشته، کمتر از اداره وزارتخانه عمل نکرده و آنجا هم خودش یک وزارتخانه کوچک بوده است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به استعدادهای مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها گفت: در دولت نهم هم شخصی که برای وزارت علوم معرفی شد و امروز هم در مجلس حضور دارد بزرگترین سابقه‌اش ریاست شورای شهر مرکز استان بود و این نشان می‌دهد که می‌توان با پیدا کردن چنین نخبگانی زمینه پیشرفت آنها و کشور را فراهم کنیم.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس در پاسخ به مخالفان وزیر پیشنهادی علوم تصریح کرد:‌چه مدیری را برای وزارت علوم می‌خواهیم؟ غیر از این است که وزیر علوم باید استاد‌تمام، بسیجی و دارای تجربه و تخصص باشد؟

رحیمی ادامه داد: هم اکنون در حال انتخاب وزرایی هستیم که باید در تراز انقلاب اسلامی باشند؛ دکتر زلفی‌گل نوجوانی‌اش را از جبهه‌ها آغاز کرده و به افتخار جانبازی نائل شده است.

وی افزود: زلفی‌گل علیرغم همه پیشنهادات از طرف دانشگاه‌های بزرگ جهان، ماندن در کشور و کار کردن در کنار جوانان را ترجیح داده است و ایفای نقش یک شخصیت علمی بین‌المللی مهمترین امتیاز وی است و باید برای انتخاب وی به رئیس‌جمهور محترم مرحبا گفت.

عضو مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس خاطرنشان کرد:‌شجاعت وزیر پیشنهادی علوم در ایجاد مسیرهای جدید آموزشی و انتخاب اساتید نخبه قابل تحسین است.

رحیمی افزود: عدم تعامل صنعت و دانشگاه یکی از معضلات قدیمی کشورمان است و طرح آقای زلفی‌گل برای حل این معضل و مسأله‌محور کردن دانشگاه‌ها یک طرح راهگشا خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول