اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

عملکرد مدیریت شهری باید فراجناحی باشد/شهرداری کرج کمتر از وزارتخانه نیست

علی آقازاده، گزینه تصدی شهرداری کرج، با اشاره به اینکه معیار ارزیابی مدیران را عملکرد آنها است، گفت: بنده نه اصولگرا هستم و نه اصلاح طلب؛ جایگاه شهرداری کرج کمتر از استانداری یا وزارت خانه نیست.

عملکرد مدیریت شهری باید فراجناحی باشد/شهرداری کرج کمتر از وزارتخانه نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی آقازاده، گزینه تصدی شهرداری کرج، پیش از ظهر امروز سه شنبه دوم شهریورماه با حضور در جلسه رسمی شورای شهر، به ارائه برنامه خود پرداخت.

وی به محورها و برنامه راهبردی خود برای مدیریت شهر کرج اشاره کرد و گفت: مناسبات مدیریت شهر با حاکمیت، حکمرانی خوب شهری، مدیریت منابع و مصارف و هوشمندسازی شهر و شهرداری از جمله آنهاست.

آقازاده در خصوص «مناسبات مدیریت شهر با حاکمیت» به تقسیم‌بندی وظایف محلی، هماهنگی و همگرایی مدیریت شهری با سطوح شهر، استان و دولت، جایگاه مدیریت شهری در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی، پالایش وظایف شهرداری و اصلاح امور اشاره کرد.

گزینه تصدی شهرداری کرج در خصوص موضوع «حکمرانی خوب شهری» به رعایت قوانین و مقرارت متناسب با الزامات حکمرانی خوب شهری، مسئولیت پذیری و پاسخگویی، شفافیت و سلامت سازمانی، قانون‌گرایی، دیپلماسی شهری، مشارکت پذیری، بازنگری ساختار نیروی انسانی اشاره کرد.

آقازاده به اهمیت یکپارچگی سامانه‌های موجود در شهرداری و ایجاد پنجره واحد خدمات اشاره کرد و افزود: استقرار نظام مدیریت دانش و بهره گیری از تجربیات مدیریت شهری محلی و ملی ضروری است.

وی در بخش دیگری از جمله الزامات و پیش نیازهای تبدیل کرج به یک شهر نوین را زیست پذیری و پایداری، رقابت پذیری شهر، برخورداری از یک سیستم برنامه ریز، هماهنگ و کارآمد، تاب آوری شهر، دربرگیری اجتماعی و اقتصادی دانست.

گزینه تصدی شهرداری کرج توزیع ناعادلانه خدمات، ناآگاهی مردم نسبت به حقوق شهروندی، ارتباط ضعیف مردم با کارکنان شهرداری، نگرش قدیمی در حکمرانی شهری، حاشیه نشینی و بافت فرسوده و تبعات آن را از جمله چالش‌ها دانست که باید مورد توجه ویژه باشد.

به گفته وی ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، کودکان کار و غیره، حاشیه نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی، کمبود زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی، تداخل کاری حوزه فرهنگی و اجتماعی با نهادهای مشابه و غیره را از اهم چالش‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی در شهر کرج دانست.

آقازاده بر تهیه و تدوین سند طرح جامع فرهنگی و اجتماعی، مسئولیت پذیری اجتماعی بنگاه‌ها، نهادها و شهروندان، استقرار استارت آپ‌ها و کسب و کارهای دانش بنیان در راستای بازآفرینی عرصه‌های ناکارآمد شهری با مشارکت دولت، تعامل با تشکل‌های اجتماعی و تسهیل گری، تهیه برنامه جامع عملیاتی گردشگری مبتنی بر ظرفیت های شهری تاکید کرد.

گزینه تصدی شهرداری کرج در بخش دیگری به طرح چند پیشنهاد در حوزه سرمایه‌های اجتماعی و مشارکت مردمی پرداخت و گفت: مشارکت‌های مردمی و تشکل‌های مردم نهاد، حفظ و تقویت هویت محله‌ای، نظام شایسته سالاری و ارتقای رضایتمندی و در نتیجه اعتماد و حس تعلق کارکنان به شهرداری، شناسایی و اصلاح فضاهای بی‌دفاع شهری، ایجاد بانک ایده شهر، شهر خلاق از جمله پیشنهاداتی است که در این حوزه ارائه می‌شود.

وی در ادامه به اهمیت حوزه مالی و اقتصاد شهری پرداخت و گفت: بدهی‌های شهرداری کرج در حال افزایش است، بخش زیادی از این مشکل با مشارکت بخش خصوصی می‌تواند حل شود.

آقازاده یکی از برنامه‌های خود در حوزه اقتصادی را مانع زدایی و تسریع در صدور پروانه ساخت، طراحی و انتشار اوراق مشارکت جذاب، مدیریت هوشمند با شناسایی داریی‌ها و وصول مطالبات، ایجاد ارزش افزوده در اراضی متعلق با شهرداری و ایجاد نیروگاه تولید برق با مشارکت بخش خصوصی دانست.

وی در ادامه معیار ارزیابی مدیران را عملکرد آنها دانست و گفت: خدمت به مردم همیشه در دستور کار بنده است.

گزینه تصدی شهرداری کرج با تاکید بر اینکه جایگاه شهرداری کرج کمتر از استانداری یا وزارت خانه نیست، گفت: کرج در کنار پایتخت باید دیده شود، این کلان‌شهر در کنار تهران می‌تواند خدمات ارزنده‌ای به کشور ارائه کند.

وی با بیان اینکه ارتباط کرج با مرکز باید بیش از گذشته برقرار و تقویت شود، گفت: ارتباط کرج با مرکز در سال‌های اخیر ضعیف بوده است.

آقازاده در بخش دیگری با تاکید بر اینکه برخی از هزینه‌های کرج را باید کشور بپردازد، به عبور روزانه بیش از ۱۰۰ هزار خوردرو از این کلان‌شهر اشاره کرد و به طرح این سوال پرداخت که چرا هزینه‌های این تردد سنگین که منجر به آلودگی هوا می‌شود را باید کرج بپردازد؟

آقازاده با تاکید بر اینکه دولت باید برخی از هزینه‌های کلان‌شهر کرج را بپردازد، گفت: برای مثال احداث بزرگراه شمالی وظیفه وزارت راه بوده است.

وی در خصوص موضوع بازنشستگی خود که مطرح شده، گفت: بنا بر قانون خدمات کشوری تا سه سال و نیم دیگر می‌توانم کار کنم بعد از این مدت نیز با نظر وزیر کشور می‌توانم به خدمت ادامه دهم.

گزینه تصدی شهرداری کرج در ادامه به پروژه مهم مترو اشاره کرد و گفت: به گفته متولیان میزان پیشرفت این پروژه در حال حاضر ۴۷ درصد است یکی از برنامه‌های بنده برای این پروژه اتصال ایستگاه شهید سلطانی به ایستگاه K یعنی ایستگاه چهارراه طالقانی است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول