اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کنفرانس بین‌المللی رمز ایران در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود/ نقش کلیدی کنفرانس در همگرایی فعالیت‌های دانشگاهی و صنعتی

دبیر هجدهمین کنفرانس رمز ایران گفت: یکی از اهداف کلی کنفرانس رمز، نزدیک کردن ارتباط دانشگاه و صنعت است، در حوزه امنیت امکان خرید بسیاری از محصولات از خارج از کشور وجود ندارد و اگر هم این امکان باشد، اعتمادی نیست که محصولات حساس را در این حوزه از آن‌ها بگیریم.

کنفرانس بین‌المللی رمز ایران در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود/ نقش کلیدی کنفرانس در همگرایی فعالیت‌های دانشگاهی و صنعتی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بهروز ترک لادانی پیش از ظهر امروز در هجدمین کنفرانس بین‌المللی انجمن رمز ایران اظهار کرد: کنفرانس بین‌المللی رمز ایران، مهم‌ترین رویداد سالیانه کشور در زمینه رمزنگاری و امنیت است که از دستاوردهای انجمن به حساب می‌آید و از رویه‌های اصولی آن، استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های ایران به خصوص شهرستان‌ها است که منجربه رشد علمی دانشگاه میزبان و بالندگی کنفرانس خوهد شد.

دبیر هجدهمین کنفرانس رمز ایران با اشاره به اینکه دانشگاه اصفهان در زمینه امنیت اطلاعات و رمزنگاری ظرفیت علمی بالایی دارد، خاطرنشان کرد: امسال دومین بار است که افتخار میزبانی داریم، از رویه‌های انجمن، توجه ویژه به تحولات سریع دانش فناوری و نیازمندی‌های فضای کاربردی در جامعه است، به همین دلیل هر سال نیز محورهای اصلی کنفرانس، تابع تحولات فناوری و نیاز کشور است و مضامین خاصی در دستور کنفرانس قرار می‌گیرد.

امنیت در اینترنت اشیا یکی از محورهای کنفرانس است

وی ضمن بیان اینکه  تمرکز پژوهشی ویژه دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان، حوزه اینترنت اشیا است و در سال‌های اخیر، اقبال زیادی به این موضوع وجود داشته و از فناوری‌های متحول‌کننده جامعه و صنعت محسوب می‌شود، گفت: ما امسال موضوع امنیت در اینترنت اشیا را به عنوان موضوع خاص  در دستور کار قرار دادیم و دو کارگاه تخصصی در این زمینه ارائه  شده است.

چالش‌های امنیت شبکه ملی اطلاعات

ترک لادانی ضمن دعوت از صنایع و کارخانه‌‌جاتی که به دنبال حرکت به سمت تحول دیجیتال هستند، برای حضور در کارگاه‌ها، تصریح کرد:  از موضوعات دیگر کنفرانس، بحث امنیت در شبکه ملی اطلاعات  است که سال‌ها است به عنوان یک  موضوع ضروری در کشور در دست مطالعه است، یکی از اهداف شبکه ملی اطلاعات حفظ امنیت و صیانت از دارایی‌های فضای مجازی کشور است و یکی از  نیازمندی‌های آن تامین امنیت شبکه است.

دبیر هجدهمین کنفرانس رمز ایران در ادامه گفت:امسال سیدابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی در افتتاحیه کنفرانس در این خصوص سخنرانی دارد و روز دوم کنفرانس، میزگرد تخصصی برای چالش‌های امنیت شبکه ملی اطلاعات با حضور دست‌اندرکاران شورای عالی فضای مجازی کشور برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه کنفرانس  مانند سال گذشته به دلیل شرایط کرونا، مجازی برگزار می‌شود، توضیح داد: برگزاری مجازی کنفرانس، محاسنی چون ملاقات علمی و حضوری دانشجویان با اساتید و متخصصان حوزه امنیت را کمرنگ می‌کند، با این حال منجربه صرفه‌جویی در کاهش هزینه‌ها و زمان و افزایش طیف و تعداد مخاطبین، متخصصین و سخنرانان می‌شود.

حضور سخنرانان به‌نام ایران و جهان در کنفرانس رمز ایران

ترک لادانی با اشاره به اینکه  امسال تلاش شده از ظرفیت‌های  بالقوه مجازی بودن کنفرانس استفاده شود، بیان کرد: به همین دلیل هزینه‌های شرکت در کنفرانس و  کارگاه‌ها به طور ملموسی کاهش یافته و مشارکت خوبی از  اساتید کشور و جهان را در سخنرانی‌ها و کارگاه‌ها خواهیم داشت؛ ما میزبان سه سخنران کلیدی پروفسور الیزابت برتینو(Prof.Elisa Bertino)، هیات علمی دانشگاه پوردو آمریکا(Purdo University.US)برای سخنرانی در حوزه امنیت اشیا، پروفسور پتروس والدن(Dr. Petrol Wallden) عضو هیأت علمی دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند(University of Edinburgh, Scotland,UK) برای سخنرانی درخصوص امنیت سایبری در عصر کوانتوم و پروفسور رایمن (Prof. Vincent Rijmen ) عضو هیات علمی دانشگاه (KU. Leuven , Belgium)برای سخنرانی درخصوص  احراز رسالت نوعی سامانه ماهواره‌ای، هستیم.

دبیر هجدهمین کنفرانس رمز ایران درخصوص برنامه‌های خاص کنفرانس توصیح داد: با توجه به لزوم جذب استعداد‌های دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل و فعالیت در حوزه رمز و امنیت از سه سال پیش روال انجمن این بود که روی دانش‌آموزان هم سرمایه‌گذاری شود، امسال این برنامه در سطح ملی وجود دارد برای برنامه دانش‌آموزی امسال  با خانه ریاضیات و مرکز آپا دانشگاه صنعتی اصفهان مشارکت کردیم که در بخش آموزشی کلیپ‌های آموزشی خوبی طراحی و کارگاه‌های‌های آموزشی نیز برگزارشد، در بخش رقابت نیز  مسابقه فتح پرچم اجرا شد و درمجموع ۱۳۵ دانش‌آموز از دبیرستان‌های کشور در این برنامه‌ها شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه کار جدید کنفرانس، مراسم اعطای جایزه دکتر برنجکوب به شرکت‌ها یا تیم‌های فعال در حوزه امنیت است، تصریح کرد: مرحوم برنجکوب را سال ۹۶ از دست دادیم که از اعضای موسس انجمن رمز ایران بود و چند دهه فعالیت پربرکت در حوزه آموزش، پژوهش و توسعه در صنعت و دانشگاه داشت، با توجه به لزوم زنده نگه داشتن راه وی، ایده برگزاری رویداد سالیانه اعطای جایزه دکتر برنجکوب مطرح شد و امسال شاهد اعطای این جایزه هستیم.

اعطای تندیس دکتر برنجکوب و ۵۰ میلیون تومان جایزه نقدی به برنده

ترک لادانی در ادامه با بیان اینکه اعضای هیات موسس این جایزه شامل خانواده مرحوم برنجکوب، انجمن رمز ایران، دانشگاه صنعتی اصفهان، شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و شرکت مهندسی پیام‌پرداز است، خاطرنشان کرد: دبیرخانه‌ای که برای این کار تشکیل شده کارها را انجام داده و شرکت‌ها ثبت نام کردند، سه تیم برگزیده رقابت نهایی خود را انجام می‌دهند و تیم برنده ضمن دریافت تندیس ویژه دکتر برنجکوب، مبلغ ۵۰ میلیون تومان جایزه نقدی از طرف شرکت مهندسی پیام‌پرداز دریافت خواهد کرد؛ انتخاب پایان‌نامه برتر حوزه رمزنگاری و امنیت، تعیین نویسنده برتر مجلات انجمن، تعیین داوران برتر نیز از دیگر بخش‌ها است.

نقش کلیدی کنفرانس در همگرایی فعالیت‌های دانشگاهی و صنعتی

دبیر هجدهمین کنفرانس رمز ایران درخصوص اهداف کلی کنفرانس رمز تصریح کرد: یکی از اهداف کلی کنفرانس رمز، نزدیک کردن ارتباط دانشگاه و صنعت است، در حوزه امنیت امکان خرید بسیاری از محصولات از خارج از کشور وجود ندارد و اگر هم این امکان باشد، اعتمادی نیست که محصولات حساس را در این حوزه از آن‌ها بگیریم، از زمان جنگ به بعد ما شرکت‌های خوبی در زمینه امنیت اطلاعات  هم در بخش نظامی و هم در بخش خصوصی داریم و در بسیاری از زمینه‌های حساس و مهم، محصولات بومی داریم.

وی ادامه داد: امسال به سبب موضوع خاصی که د زمینه امینت اینترنت اشیا و حوزه صنعتی در کنفرانس داریم انتظارمان این است که کارخانجات صنعتی و صنایع خیلی خوب شرکت کنند و بتوانند از دستاوردهایی که در کارگاه‌ها  ارائه می‌شود استفاده کنند و متخصصین را با نیازهای خود آشنا کنند تا بتوانیم شروع خوبی در بحث نفوذ امینت در صنعت داشته باشیم.

هم‌چنین حمید ملا درخصوص تعداد آثار دریافتی و موضوع آن کنفرانس اظهار کرد: ۸۳ مقاله دریافت کردیم که ۲۸ مقاله پذیرفته شده و ارائه خواهند شد،  بیشترین مقالات مربوط به محور پروتکل‌های امنیتی است.

ارائه مقالات به صورت ویدئوی ضبط‌شده است

دبیر  علمی کنفرانس درخصوص نحوه ارائه مقالات، بیان کرد: مقالات به صورت ضبط‌شده ارائه می‌شوند و شرکت‌کنندگان، مقالات خود را حدود ۱۵ دقیقه ارائه می‌دهند و روز ارائه، ویدئوی ضبط‌شده پخش خواهد شد، نویسنده مقاله نیز به صورت برخط حضور دارد و بعد از پخش ویدئو ۵ دقیقه به سوالات حاضران پاسخ می‌دهد.

علی بهلولی نیز درخصوص معرفی کارگاه‌ها، خاطرنشان کرد: ۳ کارگاه داریم که سعی شده از پتانسیل دانشگاهی و شرکت‌های خصوصی داخلی و دانشگاه‌های خارجی استفاده شود و فاصله صنعت و دانشگاه را با این ترکیب کم کنیم، کارگاه اول بحث بازار محصولات و خدمات امنیتی است که مستقیما با این موضوع مرتبط است که ۴ نشست در این حوزه داریم که حوزه‌های امنیتی مختلف را شامل می‌شود.

مسوول برگزاری کارگاه‌های کنفرانس در ادامه بیان کرد: بخش امنیت هوشمند شبکه برق در این کارگاه ارائه می‌شود، کارگاه امنیت اینترنت اشیا صنعتی است که مستقیما با صنعت در ارتباط است که در صنایع مادر و خطرات امنیت که ممکن است برایشان پیش بیاید اهمیت دارد.

بهروز شاهقلی نیز اظهار کرد: بابت اجرا باتوجه به شیوع کرونا مجبوریم  کنفرانس را آنلاین  برگزار کنیم و تمهیداتی در نظر گرفته شد، سامانه اسکای روم در کنار پخش زنده در آپارات(برای افرادی که ثبت نام نکردند) را خواهیم داشت، نمایشگاه مجازی داریم که افراد می‌توانند مجازی با اپراتورهای شرکت‌های مختلف صحبت کنند.

دبیر کمیته اجرایی کنفرانس ادامه داد: برای کارگاه‌ها دو روز قبل از برنامه کنفرانس،  ۸ و ۹ شهریور کارگده برگزار خواهد شد که صرفا  روی اسکای‌روم برگزار می‌شود که با استقبال صنایع و شرکت‌های صنعتی مواجه هستیم.

انتهای پیام/۶۳۱۲۴/ق۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول