اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مخالف وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد/ صالحی: برنامه اسماعیلی فاقد راهبردها و استراتژی‌های مناسب است

نماینده مردم اقلید در مجلس گفت: ضعف‌های اصلی برنامه آقای اسماعیلی کلی بودن، فاقد راهبرد و استراتژی‌های مناسب برای رسیدن به هدف و نقطه مطلوب در 4 سال آتی است.

مخالف وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد/ صالحی: برنامه اسماعیلی فاقد راهبردها و استراتژی‌های مناسب است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مسلم صالحی نماینده مردم اقلید در مجلس امروز (سه شنبه 2 شهریور) در صحن علنی مجلس و در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: یکی از ضعف های اصلی آقای اسماعیلی کلی بودن، فاقد راهبردها، فاقد استراتژی های مناسب برای رسیدن به هدف و نقطه مطلوب در 4 سال آتی است.

وی افزود: قرار بود برنامه شما بر مبنای نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدهای وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین و به مجلس اعلام شود. آن چیزی که بتواند برنامه شما را از سایر برنامه های قبلی متمایز کند و نقطه امیدی برای 4 سال آینده به جامعه فرهنگی بدهیم به آن معنا مشاهده نشده است.

صالحی با تاکید بر اینکه تناقض گویی های بسیاری در برنامه وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد، تصریح کرد: شما از سویی دم از مهندسی فرهنگی می زنید و از طرف دیگر فرهنگ را به عنوان یک امر خودجوش درونی می دانید؛ تکلیف این دو را روشن کنید.

نماینده مردم اقلید در مجلس با طرح این پرسش از وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر اینکه برنامه شما برای هم‌افزایی نهادهای متولی عرصه فرهنگ چیست، گفت: در حال حاضر بسیاری از دستگاه‌های متولی فرهنگ در سطح جامعه وجود دارند اما نمی‌دانیم استراتژی شما برای آنها چیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که برای امرار معاش و بازنشستگی هنرمندان چه برنامه‌‌ای دارید، افزود: هنرمندان یکی از مهمترین ذینفعان شما هستند اما در برنامه ارائه شده از سوی شما خبری ازچگونگی حمایت از این قشر نیست.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اساس خانواده توسط شبکه‌های خارجی معاند تحت حمله قرار گرفته و روز به روز این بنیان سست‌تر می‌شود، عنوان کرد: در حال حاضر دختربچه‌ها و پسربچه‌های 5 ساله پای شبکه‌های ماهواره‌ای جم نشسته‌اند، برنامه شما برای مقابله با این موضوع چیست؟ آیا قصد دارید 4 سال دیگر بنشینید و این موارد را ارزیابی کنید.

وی با بیان اینکه شاید اگر کسی از جنس فرهنگ و باتجربه از بدنه وزارتخانه معرفی می‌شد، می‌توانست متولی بهتری برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد، افزود: چهره فرهنگ به اندازه کافی غبارآلود شده، امیدواریم در دولت سیزدهم غبار جدید دیگری از مظلومیت بر رخسار فرهنگ این مرز و بوم ننشیند، آنچه که ما گفتیم دغدغه‌ها و انتظارات است.

صالحی با اشاره به اینکه قرار است برنامه ارائه شده از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد توسط نیروی انسانی وزارتخانه اجرا شود، ادامه داد: آیا می‌دانید در برخی از شهرستان‌ها، ادارات شما با دو نفر اداره می‌شوند؟ چگونه می‌خواهید با وجود کمبود نیروی انسانی برنامه‌ای با این حجم را اجرا کنید؟ در برنامه وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی خبری از کمبود نیروی انسانی و رفع آن نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه در برنامه آقای اسماعیلی هیچ اشاره‌ای به نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی، هنری و تبلیغاتی اقلیت‌های دینی و مذهبی شناخته شده در قانون اساسی نشده است، ادامه داد: همان گونه که بر فعالیت‌های فرهنگی اکثریت‌های دینی نظارت دارید باید بر فعالیت های اقلیت‌های دینی نیز نظارت کنید، هیچ‌گونه تحقیقاتی پیرامون مسائل فرهنگی انجام نداده‌اید تا از نتایج آنها برای بهبود امور استفاده کنید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول