اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

70 درصد تصمیمات میز خدمات جهادی به نتیجه می‌رسد

مسئول بسیج کارمندان و ادارات گفت:‌ 70 درصد از تصمیم‌گیری‌ها و مصوباتی که در میز خدمات جهادی در ادارات گرفته می‌شود، به نتیجه می‌رسد.

70 درصد تصمیمات میز خدمات جهادی به نتیجه می‌رسد

فضل‌الله کفیل مسئول بسیج کارمندان و ادارات کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در آستانه هفته دولت و شهادت شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: یکی از خدماتی که بسیج ادارات ارائه می‌کند، برگزاری میز جهادی خدمت برای دسترسی مردم به مدیران و ارائه خدمات آسان به ارباب رجوع است که در این زمینه در سرکشی‌هایی که از استان‌ها انجام شده بود، عمده تصمیمات در میز خدمات به نتیجه می‌رسد و طی بررسی انجام شده ممکن است 20 تا 30 درصد خدمات میز جهادی پرت باشد، اما 70 تا 80 درصد خدمات میز خدمت جهادی به نتیجه مطلوب رسیده است.

وی همچنین گفت: یکی از خدمات دیگر بسیج ادارات شناسایی مسائل و مشکلات محلات در کشور است که با کمک پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات برگزار می‌شود و مشکلات مردم در محلات شناسایی شده و با اختیاری که بسیج ادارات دارند مدیران مرتبط با آن مشکلات را به میز جهادی خدمت دعوت می‌کنند که این مدیران مستقیم با مردم و مشکلات‌شان روبه‌رو شده و برای حل مشکلات برگزار می‌شود.

کفیل همچنین گفت: میز خدمت در سال 97 به تعداد 4300 مورد در سال 98 به 10 هزار مورد و سال گذشته به 22 هزار مورد میز خدمت رسید و امسال هم تاکنون 2900 میز خدمت جهادی برگزار شده است که برای مردم نتایج خوبی داشته است.

مسئول بسیج کارمندان و ادارات کشور در مورد اینکه آیا بسیج ادارات برای مقابله با پارتی‌بازی و سفارش در استخدام ادارات کاری کرده است، گفت: در حوزه سلامت اداری دستورالعملی تهیه شده که اگر دولت هم بپذیرد، در گزینش و آموزش افراد برای ارتقا و گزینش در راستای سلامت اداری باید آزمون‌های استخدامی بدون رابطه و براساس ضوابط باشد که در این زمینه تاکنون موفقیت‌هایی کسب شده  است.

وی افزود: یکی از خدمات بسیج ادارات سبد معیشتی در راستای کمک مؤمنانه به افراد نیازمند است که به صورت کاملاً اختیاری و داوطلبانه از سوی کارمندان جمع‌آوری شده و در دو مرحله کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شده که کمک‌های نقدی به ارزش 702 میلیارد ریال از سراسر کشور جمع‌آوری شده و اقلام کمک معیشتی بین نیازمندان توزیع شده است.

مسئول بسیج کارمندان و ادارات کشور گفت: با اجرای طرح ایران مهربان توافق‌نامه‌ای با کمیته امداد امام خمینی و سازمان بسیج ادارات منعقد شده که 7 هزار نفر از ایتام تحت پوشش کارمندان قرار گرفتند و در مجموع کارمندان 35 هزار نفر از یتیمان تحت پوشش کمیته امداد را تقبل کرده‌اند که هزینه‌ آنها را تأمین کنند. هر پایگاه بسیج ادارات یک میلیون تومان به ایتام کمک می‌کنند و همچنین در توافقی که با کمیته امداد انجام شده کالاهای مورد نیاز مانند سبد جهیزیه برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد تهیه می‌شود و یا خانوارهایی که یخچال ندارند تاکنون 1300 دستگاه یخچال تهیه و در اختیار نیازمندان قرار داده شده است.

به گفته کفیل، در حال حاضر 7 هزار پایگاه مقاومت بسیج در ادارات تشکیل شده که 60 درصد کارمندان کشور در 500 حوزه عضو بسیج بوده و 750 هزار کارمند بسیجی در کشور داریم که همچنین تعداد 7 هزار مدیر از دستگاه‌های کشور عضو بسیج ادارات هستند که به مردم خدماتی ارائه می‌کنند.

وی افزود: یکی از خدمات بسیج ادارات شناسایی مسائل محلات و مردم است که با کمک سایر رده‌های بسیج در جهت حل این مسائل اقدام می‌شود.

کفیل در مورد طرح شهید عباس پور گفت: در راستای کاهش مصرف برق و پایش و کنترل برق ادارات تفاهم‌نامه‌ای با شرکت توزیع برق منعقد کرده‌ایم که نسخه استفاده بهینه از برق در ادارات و کاهش مصرف گرمایشی و سرمایشی ادارات تهیه شده و همچنین سامانه‌های روشنایی در خارج از ساعت ادارات کنترل می‌شود.

کفیل در مورد این که برخی از ادارات به خوبی جواب ارباب رجوع را نمی‌دهند و مردم را سرگردان می‌کنند، گفت: در این راستا دو موضوع مد نظر است، یکی ارتقای کارآمدی در ادارات و مجموعه‌های دیوانی کشور و دوم سلامت اداری است که به لحاظ کثرت رده‌های بسیج و تعداد کارمندان مومن کشور خدمات جهادی به مردم ارائه شود، یکی از این موارد در درون دستگاه‌ها است که دولت موظف شده بود، میز خدمت برای پاسخگویی به مردم در درون هر سازمان  قرار دهند و کار مردم آسان شود.

به گفته مسئول بسیج ادارات و کارخانجات، روزانه ۴ میلیون نفر در کشور به دستگاه‌های اداری دولتی و شبه دولتی مراجعه می‌کنند و یکی از راههای پاسخگویی بهتر به مردم، از طریق اجرای میزهای خدمت جهادی در ادارات است، امروز بسیج ادارات به صورت خاص و وظیفه‌ای برای خودش طراحی کرده که خدمات اداری را به صورت آسان به مردم ارائه و سلامت اداری در دستگاه‌ها تضمین شود.

وی همچنین گفت:کسانی که در ادارات در کارها اختلال ایجاد می‌کنند و یا در تعامل با مردم برخی افراد دچار فساد و رشوه‌خواری هستند، طرحی فراهم شده است که افراد افراد فاسد در ادارات به مدیران مربوطه معرفی شوند و در کنار حراست که وظایف تعریف شده دارند، به ارتقای سلامت ادارات کمک شود، لذا اگر تفکر بسیجی در ادارات اجرا شود و مردم خدمت به مردم را عبادت بدانند سلامت اداری در ادارات تضمین می‌شود.

مسئول بسیج کارمندان و ادارات کشور عنوان کرد: سابقه بسیج مستضعفین از سال 1358 به دستور امام تشکیل شده است که منشأ خدمات مهمی در دوره جنگ تحمیلی و پس از آن به مردم شده و بسیج ادارات و کارمندان از سال 64 در زمان جنگ تحمیلی تشکیل شده که قرار بوده 5 درصد از کارمندان را آموزش نظامی دهند تا برای دفاع از کشور آماده شوند، اما از سال 69 به دستور مقام معظم رهبری سازمانی برای مشاوره بسیج در ادارات و کارخانجات تشکیل شده و بسیج ادارات و کارمندان شکل گرفت.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول