اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

تاخیر سفر «کامالا هریس» به ویتنام از بیم سندروم هاوانا

سفر معاون رئیس جمهور آمریکا به ویتنام به دلیل گزارش امنیتی در خصوص شیوع محتمل «سندروم هاوانا» به تعویق افتاد.

تاخیر سفر «کامالا هریس» به ویتنام از بیم سندروم هاوانا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزار ی فارس، سفارت آمریکا در «هانوی» پایتخت ویتنام در بیانیه‌ای اعلام کرد که سفر معاون رئیس جمهور آمریکا در اواخر روز سه شنبه به این کشور به دلیل یک ناهنجاری سلامتی  غیرقابل توضیح به تعویق افتاد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا که در پایان سفر سه روزه خود در سنگاپور به سر می‌برد، قرار بود اواخر روز سه شنبه به هانوی پرواز کند، اما به دلیل بروز یک «مسئله غیرعادی سلامت» این سفر به طورغیرمنتظره سه ساعت به تعویق افتاد.

«مسئله غیرعادی سلامت» اصطلاحی است که دولت آمریکا اغلب برای توصیف «سندروم هاوانا» به کار می‌برد. شخص درگیر به این سندروم با علائمی مانند سرگیجه، تهوع، میگرن و نقص حافظه مواجه می‌شود. دلیل این نامگذاری این است که این ناهنجاری اولین بار توسط مقام‌های آمریکایی مستقر در سفارت آمریکا در کوبا در سال 2016 گزارش شد.

در بیانیه سفارت ایالات متحده در ویتنام آمده است: «دفتر معاون رئیس جمهور از گزارشی از حادثه احتمالی ناهنجاری بهداشتی در هانوی در ویتنام مطلع شد. پس از ارزیابی دقیق، تصمیم به ادامه سفر معاون رئیس جمهور گرفته شد.»

این در حالی است که سخنگوی هریس از اظهارنظر در مورد دلیل تاخیر پرواز به ویتنام خودداری کرد.

«ویلیام برنز»، رئیس سازمان سیا گفت که 100 مامور امنیتی و اعضای خانواده آن‌ها مبتلا به سندرم هاوانا هستند. وی گفت که یک هیئت آکادمی علوم ایالات متحده در ماه دسامبر اعلام کرد که پرتوهای انرژی هدایت شده باعث ایجاد این سندرم می‌شوند.

ویلیام برنز مدعی شد که احتمال بسیار قوی وجود دارد که سندرم به طور عمدی ایجاد شود و روسیه می‌تواند مسئول آن باشد. روسیه بارها منکر هرگونه دخالتی در این گونه قضایا شده است.

خبرنگار شبکه خبری «ان‌بی‌سی» نیز سه شنبه شب به وقت تهران گزارش داد که دستکم 2 پرسنل آمریکایی در هانوی پس از ابتلا به سندرم هاوانا  از ویتنام خارج خواهند شد. مقام‌های ارشد آمریکایی گفته‌اند که  قبل از رسیدن هریس به ویتنام، کارکنان سفارت آمریکا از شنیدن صداهای عجیب خبر دادند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول