اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مخالف وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی/ سعیدی: ضرغامی توجه جدی به جذابیت های گردشگری ایران نداشته است

نماینده مردم چابهار در مجلس گفت:آقای ضرغامی علی رغم سوابق انقلابی درخشان در صدا و سیما متاسفانه توجه جدی به جذابیت های بی بدیل گردشگری ایران عزیز آنگونه که باید و شاید نداشتید.

مخالف وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی/ سعیدی: ضرغامی  توجه جدی به جذابیت های گردشگری ایران نداشته است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت سوم امروز (سه شنبه) پارلمان در مخالفت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: ضمن احترام به آقای احمدی بیغش، فرمایشات ایشان را ورای انصاف می دانم و با احترام به شخصیت وزین آقای ضرغامی از ایشان عذرخواهی می‌کنم.

وی افزود: قدردان امنیتی هستیم که حاصل خون شهدا است؛ آقای ضرغامی مدیری است در تراز انقلاب اسلامی، تحول گرا، خلاق، هیچ نکته خاکستری در کارنامه مالی ایشان نیست، ولی هر کسی را بهر کاری ساختند. اگر برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی می شدید برای دفاع از ایشان ثبت نام می کردم، به استناد برنامه ای که ارائه کردید شما را مناسب این جایگاه نمی دانم.

سعیدی با استناد به گزارش معاونت قوانین مجلس خطاب به ضرغامی بیان کرد: میزان انطباق و همسویی برنامه های حضرتعالی با اسناد بالادستی فقط ۶۷ درصد می باشد، در ارزیابی برنامه های حضرتعالی بر اساس معیارهای عمومی همچون شفافیت، انسجام، جامعیت، سنجش پذیری و …۶ مورد از ۹ مورد ضعیف و یا متوسط ارزیابی شده است، فارغ از غلط های املایی عجیب و غریب در برنامه های شما که گویا خیلی این حوزه را جدی نگرفته اید، باید بگویم برنامه شما بیشتر به یک گزارش توصیفی ناقص از حوزه گردشگری و صنایع دستی شبیه است؛ البته در حوزه میراث فرهنگی از یک انسجام نسبی برخوردار بود.

سعیدی در ادامه عنوان کرد: یک سوالی از شما و عزیزانی که دارای مسئولیتی هستد مطرح می کنم، شما در پلتفرم های مجازی مانند توئیتر و تلگرام و … حضور دارید، امکان دارد واضح بفرمایید چرا مردم عادی نباید به توئیتر و تلگرام دسترسی داشته باشند ولی شما و اینجانب می توانیم این دسترسی را داشته باشیم؟

وی افزود: عمده آمارها و مقایسه های تطبیقی حضرتعالی متعلق به سال ۲۰۱۷ میلادی است، هیچ راهبرد مشخصی برای شرایط کرونا و پسا کرونا ارائه نکردید به جز یک اشاره به بسته های حمایتی از صنعت کردشگران که منابع تامین مالی آن را ذکر نکردید.

سعیدی بیان کرد: به توریسم سلامت کشور اشاره داشتید که تولید گسترده واکسن در کشور و فرصت سازی برای جذب توریست سلامت؛ آقای ضرغامی شما دیگر چرا؟ باید بپذیریم و به تلخی باید اعتراف کنیم در بحث تولید و تامین واکسن به هیچ کدام از وعده ها عمل نشد، در ۲۴ ساعت گذشته ۷۰۹ نفر از هموطنان ما بر اثر بیماری کرونا جان عزیز خود را از دست دادند به این عدد عادت نکنید، این ها عدد نیست، هر کدام پدر، مادر، همسر و فرزندی بود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس بیان کرد: یکی از چالش های بزرگ کشور عدم توجه به بحث آمایش سرزمین در حوزه گردشگری می باشد، شما برای صیانت از گردشگری چه برنامه هایی دارید؟ اکنون در پهنه سواحل مکران بهترین پهنه های کردشگری به عناصر آلاینده مانند پتروشیمی و فولاد داده اند یا در حال واگذاری هستند.

وی‌ خطاب به ضرغامی اضافه کرد: شما علی رغم سوابق انقلابی درخشان در صدا و سیما متاسفانه توجه جدی به جذابیت های بی بدیل گردشگری ایران عزیز آنگونه که باید و شاید نداشتید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول