اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

موافق وزیر پیشنهادی نفت/حسین زاده: وزارت نفت قرارگاه جنگی کشور است/«اوجی» از بدنه نفت بوده و هست

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: وزرات نفت نه تنها یکی از بزرگترین بنگاه های اقتصاد کشور بلکه قرارگاه جنگی کشور است.

موافق وزیر پیشنهادی نفت/حسین زاده: وزارت نفت قرارگاه جنگی کشور است/«اوجی» از بدنه نفت بوده و هست

به گزارش خبرنگار پارلمانی  خبرگزاری فارس، حسین حسین زاده عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس صبح امروز (چهارشنبه 3 شهریورماه) در صحن علنی مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی نفت اظهار داشت: وزرات نفت نه تنها یکی از بزرگترین بنگاه های اقتصاد کشور بلکه قرارگاه جنگی کشور است.

وی افزود: وزارت نفت، وزارت اقتصاد، اشتغال و حتی وزارت فرهنگ ما هم هست و اکنون 113 سال از عمر آن و وابستگی ما به نفت می گذرد  و باید فرمانده این قرارگاه فردی توانمند، متخصص، جهادی و انقلابی باشد.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس با تاکید بر اینکه من فرزند نفت هستم و آقای اوجی (وزیر پیشنهادی نفت) را دو دهه است که می شناسم، تصریح کرد: روند رشد مهندس اوجی در نفت از پایین به بالا بوده است و شخصی از بدنه نفت بوده و هست.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه به پاکدستی، امین بودن و داشتن روحیه انقلابی اوجی شهادت می دهم و ایمان دارم، گفت: وزارت نفت از افرادی پاکدست و متخصص در حوزه های مختلف تشکیل شده که قطعا به اوجی کمک می کنند.

وی با تاکید بر اینکه وزارت نفت به نوعی وزارت فرا دولت‎‌ها است، خاطرنشان کرد: وزیر نفت وزیر اول اقتصاد کشور ما است و اوجی می تواند با پاکدستی و مظلومیت اش بهترین رأی را از مجلس بگیرد.

حسین زاده می گوید: وزارت نفت به وزیری استراتژی محور با فکر توسعه ای نیاز دارد و بحث اقتصاد بدون نفت به معنای تعطیل کردن بخش نفت نیست که با استفاده از ظرفیت فروش نفت، گاز، پتروشیمی و فراورده های آن می توان اقدامات موثری در حوزه اقتصادی کرد.

وی تاکید دارد که اوجی بنا به تجربه ای که در یخش های مختلف نفتی کشور دارد می تاوند چالش ها در این حوزه را مرتفع کند که اکنون بزرگترین چالش کشور تأمین گاز مردم است.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس بر این باور است: اوجی دومین وزیر نفت بعد از انقلاب است که در حوزه نفت و گاز متخصص بوده و در واقع چالش اصلی ما یعنی نداشتن متخصص در این وزارتخانه به نوعی رفع می شود.

وی با تاکید بر اینکه کلید موفقیت وزارت نفت در پویایی آن است، تصریح کرد: فردی که سکان وزارت نفت را در دست می گیرد می تواند با تصمیم سازنده نقش بسزایی در توسعه و آبادانی کشور داشته باشد.

حسین زاده با بیان اینکه کل بدنه صنعت نفت نیز از اوجی (وزیر پیشنهادی نفت) حمایت می کنند، گفت: نمایندگان مطمئن باشند که با حضور اوجی موضوع توجه مناطق محروم و کم برخوردار حل خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس در پایان گفت: اوجی قراردادهای گازی با عراق، پاکستان و ترکمنستان را منعقد کرد و ایده تهاتر کالا را مطرح کرد و سپس تحریم شد. این ها همه نشان از انقلابی بودن و کارآمدی اوجی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول