اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مخالف وزیر پیشنهادی نیرو/حق وردی: سوابق اجرایی و مدیریتی محرابیان مرتبط با وزارت نیرو نیست

نماینده مردم شهریار در مجلس گفت: سوابق اجرایی و مدیریتی وزیر پیشنهادی نیرو مرتبط نیست، وی در دولت های نهم و دهم وزیر صنایع و معادن بود.

مخالف وزیر پیشنهادی نیرو/حق وردی: سوابق اجرایی و مدیریتی محرابیان مرتبط با وزارت نیرو نیست

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حسین حق وردی نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی نیرو  اظهار داشت:  ایشان دانش آموخته رشته مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت در مقطع کارشناسی می باشند، در مقطع کارشناسی ارشد دانش آموخته اقتصاد در دانشگاه تهران بوده و  تحصیلات دکترا خود را در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات گذرانده است، بر این اساس سوابق تحصیلی ایشان مرتبط با حوزه وزارت نیرو نمی باشد، البته به غیر از پایان نامه دکترای ایشان که آن هم بیشتر محوریت اقتصادی داشت.

حق وردی گفت: ما در حوزه وزارت نیرو تحصیل کرده هایی داریم که هم از وضعیت کنونی وزارت نیرو ناراضی هستند و هم تحصیلات مرتبط دارند و دارای برنامه های مناسب مدیریتی برای این وزارتخانه هستند، فرد معرفی شده برای اداره این وزارتخانه صاحب تحصیلات مرتبط با این حوزه نمی باشد.

وی ادامه داد: سوابق اجرایی و مدیریتی ایشان نیز مرتبط نیست، وی در دولت های نهم و دهم وزیر صنایع و معادن بودند، تحصیلاتشان هم مرتبط با این حوزه بود، اگر اصراری برای معرفی وی بود باید به عنوان وزیر صنعت معرفی می شدند، وی با ساختار و تشکیلات وزارت نیرو آشنایی ندارد، آشنا شدن وی با با ساختار دیوانی و نظام ها و زیر نظام ها، قوانین و مقررات وزارت نیرو زمان بر است و این موضوع برای مجموعه وزارت نیرو آسیب بزرگی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: اطلاعات ایشان از چالش ها و بحران های پیش روی وزارتخانه در حد کارشناسان زبده ای که تمام تحصیلات و سوابق آن ها در این حوزه بوده، نمی باشد، وزیر نیرو در دولت دوازدهم که متخصص حوزه آب هم بود نتوانست اختلاف موضوع پسآب را میان آبفا و آب منطقه ای حل کند، حال وزیر پیشنهادی که با این حوزه هم آشنایی ندارد، چگونه می خواهد این دست از مشکلات را رفع کند؟

وی ادامه داد: معرفی وزیری که مسئولیت های مدیریتی را در همان وزارتخانه طی نکرده است و با شرایط آن وزارتخانه آشنایی ندارد، علاوه بر اینکه به نوعی بی احترامی به کارشناسان زبده و مدیران و ایده پردازان آن وزارتخانه می باشد بلکه موجب معطلی در پیشیرد اهداف روزانه آن وزارتخانه نیز می شود، اگر در طول این ۴۲ سال نتوانستیم در داخل وزارت خانه ها کارشناسان زبده و  آشنا با بحران های آن وزارتخانه تربیت کنیم پس وای بر حال ما.

حق وردی گفت: انتظار بود رییس جمهور وزیری معرفی کند که تمام مراحل مدیریتی را در همان وزارتخانه از پایین ترین سطح کارشناسی تا عالی ترین جایگاه مدیریتی طی کرده باشد و با تمام جوانب مدیریتی آن وزارتخانه آشنا باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول