اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مخالف وزیر پیشنهادی نفت/عسگری: رسالت مجلس توجیه و تضعیف عملکرددولت نیست بلکه تعامل برای تکامل است

نماینده مردم کرج در مجلس گفت: رسالت امروز مجلس مردمی نه توجیه تصمیمات دولت و نه تضعیف عملکرد آن است بلکه تعامل برای تکامل است.

مخالف وزیر پیشنهادی نفت/عسگری: رسالت مجلس توجیه و تضعیف عملکرددولت نیست بلکه تعامل برای تکامل است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مهدی عسگری نماینده مردم کرج در مجلس امروز (چهارشنبه ۳ شهریورماه) در صحن علنی در مخالفت با وزیر پیشنهادی نفت، اظهار داشت: انتخاب وزرا با رئیس جمهور و اعتماد به آنها با مجلس است؛ محصولات آنچه که ما امروز می‌کاریم یا می‌گماریم مردم در 4 سال آینده برداشت خواهند کرد بنابراین این نشان از اهمیت سنگینی است که امروز بر دوش ما است.

وی افزود: رسالت امروز مجلس مردمی نه توجیه تصمیمات دولت و نه تضعیف عملکرد آن است بلکه تعامل برای تکامل است. 

این نماینده مجلس با بیان اینکه برخی از وزارتخانه ها مانند آموزش و پرورش و بهداشت و درمان دارای عائله سنگین و زیادی هستند که اعتماد بالا و دقت مضاعف در رای اعتماد را می طلبد، تصریح کرد: برخی دیگر وزارتخانه ها نقش تامین منابع را برای دولت دارند که دیگر وزارتخانه ها بر سر سفره آن ها قرار دارند، از مهم ترین آن ها وزارت نفت، اقتصاد و صمت هستند.

عسگری تصریح کرد:در شرایط جنگ تمام عیار اقتصادی، وضعیت کرونایی و آغاز گام دوم انقلاب پیشنهاد می کنم برای ترازیابی وزرا در کنار شاخص هایی همچون تخصص، تعهد و تجربه معیار تناسب نیز لحاظ شود.

وی توضیح داد: تناسب باید با شرایط پیچیده کشور، وضع اقتصادی دولت و مردم، محیط بین‌المللی، شرایط داخلی وزارت مذکور و ورود به قرن جدید با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب در نسبت با توان، تجربه و برنامه وزیر پیشنهادی باشد.

نماینده مردم کرج در مجلس با بیان اینکه امروز گلوگاه اصلی وزارت نفت بحث تحریم نفتی است، تاکید کرد: موضوعات فنی و مهندسی، اکتشاف، توسعه میادین مشترک و تعیین تکلیف ۱۴/۵ درصد سهم شرکت ملی نفت و شفافیت آن، انتقال گاز و ضرورت مردمی سازی این وزارتخانه پس از گذشت دهه ها از ملی شدن صنعت نفت مسائل مهمی هستند، اما اولویت اصلی این وزارتخانه بحث تجارت و فروش نفت و بازگشت ارز آن به کشور است.

وی ادامه داد: آقای اوجی مانند اغلب وزرا دارای تخصص و تعهد مطلوبی است اما مسئله اصلی سنجش تناسب گرینه پیشنهادی با شرایط موجود و اولویت های این وزارتخانه ها است، تجربه ایشان بیشتر در حوزه گاز می باشد ولی مسئله اصلی ما در بحث تحریم نفتی می باشد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در حوزه گاز معمولا خریدار  هستیم و اگر هم فروشنده باشیم بر پایه قراردادهای بلند مدت بوده و قیاس آن با بحث نفت قیاس مع الفارق است، دولت پاسخ دهد این تفاوت و این نقیصه را چگونه جبران می کند؟

عسگری از وزیر پیشنهادی نفت خواست که پاسخ دهد که در چه بازه زمانی و چه میزان این را افزایش می دهند؟ توضیح دهد اکنون چه میزان سرمایه گذاری در حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی انجام می شود و ایشان با چه مدل ها و برنامه ای این را افزایش می دهد؟ اکنون چه میزان نفت می فروشیم و چه میزان از ارز آن به کشور باز می گردد؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول