اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

توزیع 1300 دستگاه اکسیژن‌ساز خانگی بین بیماران توسط بسیج

امروز در روز بسیج اصناف تعداد 1300 دستگاه اکسیژن‌ساز خانگی برای کمک به بیماران کرونایی با حضور رئیس بسیج مستضعفین در کشور توزیع می‌شود.

توزیع 1300 دستگاه اکسیژن‌ساز خانگی بین بیماران توسط بسیج

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز هم‌زمان با روز بسیج اصناف تعداد 300 دستگاه اکسیژن‌ساز خانگی تولیدی شرکت‌های داخلی به صورت رایگان بین بیماران کرونایی در سراسر کشور توزیع می‌شود. همچنین پیش از این یک‌هزار دستگاه اکسیژن‌ساز دیگر هم توزیع شده است که با این حساب 1300 دستگاه اکسیژن‌ساز خانگی بین بیماران کرونایی در کشور به صورت رایگان و از طریق بسیج اصناف در قالب «نذر نفس» اهداء می‌شود. 

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج کشور در این مراسم گفت: بنا به توصیه پزشکان، یکی از بهترین داروها برای بیماران کرونایی تأمین اکسیژن است که بسیج اصناف همت کرده و امروز علاوه بر اینکه 1300 دستگاه اکسیژن‌ساز خانگی بین بیماران به صورت رایگان توزیع می‌شود، همچنین مشکل تأمین اکسیژن 10 بیمارستان در کشور با تهیه و اهداء دستگا‌ه‌های اکسیژن‌ساز بیمارستانی بزرگ برطرف شده است. 

وی همچنین گفت: طرح شهید قاسم سلیمانی که از اول آذر تا اواسط دی‌ماه سال گذشته در کشور اجرا شد که براساس آن بیماران کرونایی شناسایی شده و به کمک بسیج و محلات و مساجد به این بیماران خدمت‌رسانی می‌شد، در نتیجه بیماری کرونا در کشور محدود شد. 

وی گفت: اکنون که شرایط بیماری رو به وخامت گذاشته، با تأکیدات مقام معظم رهبری اقدامات بسیج در طرح شهید سلیمانی با همکاری وزارت بهداشت در زمینه بیماریابی و مراقبت و درمان و حمایت از بیماران خدمات مفصلی انجام شده که امیدواریم بتوانیم دوباره این بیماری را کنترل و محدود کنیم. 

وی گفت: امروز که 300 دستگاه اکسیژن‌ساز خانگی توزیع می‌شود، برای هر بیمار به مدت یک هفته استفاده می‌شود، یعنی هر دستگاه در ماه برای چهار بیمار استفاده می‌شود و این دستگاه‌ها می‌توانند 1200 بیمار حاد تنفسی را تحت پوشش قرار دهند. 

به گفته وی، از گذشته هم تعداد 10 هزار کپسول اکسیژن خانگی در استان‌ها بین بیماران کرونایی توزیع شده است که ویژگی کپسول‌های اکسیژن این است که ارتباطی به برق ندارد و تا زمانی که کپسول دارای اکسیژن باشد، در خدمت بیمار خواهد بود. 

مسئول سازمان بسیج کشور همچنین گفت: اکثر بیمارستان‌ای سپاه در شهرهای مشهد، اصفهان، مازندران که بیماری طغیان کرده است، در زمینه دستگا‌ه‌های اکسیژن‌ساز، خدمات خوبی دریافت کرده‌اند و با کمک بسیج مشکل اکسیژن 10 بیمارستان کشور رفع شده است. 

به گزارش فارس، در این مراسم همچنین بسته‌های کمک های مؤمنانه تهیه شده و بین خانوارهای نیازمند در قلب طرح مواسات توزیع می‌شود. 

در حاشیه این مراسم، شرکت‌های داخلی سازنده دستگاه اکسیژن‌ساز خانگی توضیحاتی در زمینه تولید این دستگاه ارائه کردند. همچنین سعیدرضا شاهمرادی مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: با کمک بسیج توانستیم تعداد تولیدکنندگان دستگاه‌های اکسیژن‌ساز را از ظرفیت 45 دستگاه در ماه به 80 دستگاه در ماه برسانیم و تاکنون به 9 شرکت تولیدکننده مجوز ساخت دستگاه اکسیژن داده‌ایم. 

شاهمرادی همچنین گفت: در اوایل کرونا تنها 6 شرکت در تولید ماسک در کشور فعال بودند که با ظرفیت محدود 250 هزر ماسک در ماه کار می‌کردند. امروز 400 شرکت پروانه ساخت گرفته و ظرفیت تولید ماسک به 40 میلیون قطعه در ماه رسیده که هم نیاز کشور را رفع کرده و هم توان صادرات ایجاد کرده است. 

همچنین در حاشیه این مراسم در شرکت‌های تولیدکننده پارچه ملت‌بلون برای تولید ماسک به ارائه توضیحاتی پرداختند که این پارچه‌ها در داخل کشور توسط شرکت‌های داخلی توزیع می‌شود. ظرفیت تولید پارچه ماسک 3 تن در روز با ظرفیت تولید 3 میلیون ماسک با محافظت 95 درصد با تأیید سازمان انرژی اتمی در کشور تولید می‌شود. 

همچنین در این مراسم گفته شد قبلاً به خاطر کمبود تولید ملت‌بلون قیمت هر کیلو از این پارچه 680 هزار تومان بود، الان این قیمت به زیر 80 هزار تومان کاهش یافته و انحصار تولید آن هم شکسته شده و شرکت‌های خصوصی 25 میلیارد تومان در تولید پارچه ملت‌بلون سرمایه‌گذاری کرده‌اند. 

همچنین لباس ضدکرونایی برای پرستاران و کادر پزشکی طراحی شده است که 95 درصد ویروس‌ها را می‌گیرد و این لباس با کیفیت بریزیبل جذب‌کننده تعرق بدن و خارج کننده هوا در درون آن است که اجازه ورود ویروس به بدن را نمی‌دهد. همچنین ذرات یک تا 5 میکرون هم نمی‌توانند وارد این لباس شوند. 

به گفته کارشناسان در این مراسم، در ابتدا پارچه لباس ضدکرونایی 500 دلار وارد می‌شد، اما با استفاده از مواد پتروشیمی داخلی، الان همین پارچه به 70 هزار تومان رسیده است که باعث کاهش قیمت شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول