اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

مرقد اهل‌بیت(ع) محل نزول ملائکه است

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه در زیارت وارت بر ملائکه‌ای که در کنار مرقد اباعبدالله(ع) مقیم هستند سلام می‌دهیم، گفت: یکی از دلایلی که ما استناد می‌کنیم که ملائکه در کنار مرقد اهل‌بیت(ع) حضور دارند همین عبارت است که در زیارات دیگر هم آمده و هر جایی که امام باشد آنجا محل رفت و آمد ملائکه است و بین امام زنده و امامی که شهید شده تفاوتی وجود ندارد.

مرقد اهل‌بیت(ع) محل نزول ملائکه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد سعیدی آریا در برنامه تلوزیونی خانه‌های فاطمی که از حرم مطهر بانوی کرامت هر شب بعد از نماز مغرب و عشا با محوریت شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود، در تفسیر زیارت وارث اظهار کرد: امام صادق علیه السلام در ابتدا آداب زیارت را به صفوان جمال آموزش می‌دهند که چگونه غسل کند و سه روز روزه بگیرد و چه جملاتی موقع رسیدن به مرقد امام حسین علیه السلام به زبان آورد.

وی ادامه داد: این زیارت با حمد و ثنای الهی آغاز می‌شود و با سلام به پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) ادامه پیدا می‌کند و سپس سلام به اباعبدالله الحسین علیه السلام می‌دهیم با این عبارت که سلام بر تو ای راستگو و کسی که جان خود را برای خدا داده‌ای و آنچه خدا وعده کرده بود را به اتمام رساندی.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اهل‌بیت(ع) بالاترین درجات را در بین بندگان دارند زیرا هرچه از خدا گرفته بودند در راه خدا تقدیم می‌کردند، گفت: اهل بیت(ع) به تمام وعده هایی که با خدا کرده‌اند عمل می‌کنند و خدا هم به تمام وعده‌ای که با آنها داشته است عمل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در ادامه این زیارت بر ملائکه‌ای که در کنار مرقد اباعبدالله(ع) مقیم هستند نیز سلام می‌دهیم، گفت: یکی از دلایلی که ما استناد می‌کنیم که ملائکه در کنار مرقد اهل‌بیت(ع) حضور دارند همین عبارت است و در زیارات دیگر هم آمده است که هر جایی که امام باشد آنجا محل رفت و آمد ملائکه است و بین امام زنده و امامی که شهید شده تفاوتی وجود ندارد.

سعیدی آریا با تأکید بر اینکه ملائکه موظف هستند به مقام و جایگاه ائمه(ع) وارد شوند و در رفت و آمد بین خداوند و امام باشند، افزود: ملائک حتی قبل از شهادت اباعبدالله(ع) بر امام حسین علیه السلام اشک می‌ریختند و همچنان اشک می ریزند و در روایات داریم که به صورت مدام و شبانه روزی برای زائران قبر امام حسین علیه السلام استغفار می‌کنند.

وی با بیان اینکه در زیارت وارث سلام ابدی به امام حسین علیه السلام می‌دهیم، افزود: در واقع از خدا می‌خواهیم که تمام شئون زندگی ما پر از سلام بر اباعبدالله(ع) باشد و تا وقتی زمان ادامه دارد این سلام ما بر امام حسین علیه السلام نیز ادامه داشته باشد.

استاد حوزه علمیه افزود: سپس سلام مستقیم به وجود امام حسین علیه السلام می‌دهیم و اباعبدالله(ع) را به عنوان فرزند پیامبر(ص) و فرزند امیرالمؤمنین(ع) خطاب قرار می دهیم و در مقابل ایشان اظهار کوچکی می‌کنیم.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول