اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

شاکری: وزرای دولت با مجلس و مردم صادق باشند/از ریل مجلس خارج نشوید

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: وزرای محترم کارهای خوب خود را اطلاع رسانی کنید و نشست خبری داشته باشید و با مردم و مجلس صادق و شفاف باشید

شاکری: وزرای دولت با مجلس و مردم صادق باشند/از ریل مجلس خارج نشوید

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس عصر امروز (چهارشنبه 3 شهریورماه) در صحن علنی مجلس طی اخطاری با استناد به اصل 3 قانون اساسی خطاب به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، اظهار داشت: برای موفقیت خودتان و اولین دولت گام دوم انقلاب و برخواسته از دل مردم کمر همت ببندید.

وی افزود: وزرای محترم کارهای خوب خود را اطلاع رسانی کنید و نشست خبری داشته باشید و با مردم و مجلس صادق و شفاف باشید و روح امام راحل، شهدا و شهید سلیمانی را ناظر بر خود بدانید.

شاکری با بیان اینکه ریل گذاری با مجلس است و وزرای کابینه نباید از ریل خارج شوند، تاکید کرد: وزرای دولت بین مردم باشند و از امکانات اختصاصی کمتر استفاده و قوی ترین فرد را معاون پارلمانی خود کنید.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه وزرا باید برای ملاقات با نمایندگان مردم وقت بگذارند، تصریح کرد: وزرا با نمایندگان در امور حوزه های انتخابیه مشورت کنند و درخواست های مردمی آنها را اجابت و با مجامع استانی همکاری کنند.

وی همچنین به وزرای کابینه سیزدهم توصیه کرد: حضور در کمیسیون ها و فراکسیون ها را قدر بشناسید و با آمادگی کامل در آن ها شرکت کنید. به تذکرات و سوالات نمایندگان با فوریت و مسئولانه پاسخ دهید. این ها بیدارباش و تذکر کاری اند.

وی با تاکید بر اینکه ترک فعل وزرا پایش می شود، تصریح کرد: از ابزارهای نظارتی تذکر سوال و استیضاح استفاده می شود ولی مچ گیری نمی شود بلکه کمک می شود و نظارت می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: دولت محترم، ریاست جمهوری از ارتباط با ریاست مجلس و نشست سران قوا حداکثر استفاده را ببرند.

وی گفت: وزرا توجه کنند اگر قصوری داشتند از مردم عذرخواهی کنند، گزارش عملکرد خود را با آمار ارائه کنند، تنظیم بودجه 1401 و برنامه هفتم با دقت انجام شود و آن ها را با نمایندگان در میان بگذارند.
انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول