اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

موافق وزیر پیشنهادی نیرو/محمدنژاد: عملکرد محرابیان در پروژه‌های «مهر ماندگار» نشانه تسلط وی بر حوزه آب و برق است

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: سوابق وزیر پیشنهادی نیرو در پروژه‌های مهر ماندگار در دولت دهم نشان‌دهنده توان حرفه‌ای و تحصصی وی در حوزه آب و برق است.

موافق وزیر پیشنهادی نیرو/محمدنژاد: عملکرد محرابیان در پروژه‌های «مهر ماندگار» نشانه تسلط وی بر حوزه آب و برق است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، پرویز محمدنژاد نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس و در موافقت با برنامه‌ها و صلاحیت علی اکبر محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو اظهار داشت: بخشی از تحصیلات آقای محرابیان مرتبط با ماموریت‌های وزارت نیرو است و ما نیز در حال تعیین مدیر هستیم و مدیر باید داشته‌های سازمان زیر مجموعه خود را بشناسد و برای آن برنامه داشته باشد و آقای محرابیان این ویژگی را دارد.

وی با اشاره به سابقه وزیر پیشنهادی در حوزه نیروگاه‌سازی در زمان مسئولیت دستیار ویژه رئیس جمهور در دولت دهم گفت: ایشان در طرح مهر ماندگار حدود 13 پروژه نیمه تمام نیروگاهی را تکمیل کرد که 6 هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه شد و 38 طرح سدسازی را با آورده 12 هزار مترمکعب به سبد ذخیره آبی کشور مدیریت کرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: محرابیان با پروژه‌هایی که در آن دوران اجرا کرد افراد تحت پوشش شبکه آب و برق کشور را از 22 میلیون نفر به 24.5 میلیون نفر رساند که نشان از توان حرفه‌ای و تخصصی ایشان دارد.

محمدنژاد در ادامه خطاب به رئیس جمهور و اعضای هیات دولت جدید گفت: امروز شما روی یک خط قرمز آتشین حرکت می‌کنید و پاشنه آشیل دولت شما حوزه انرژی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: سال قبل هشدار دادیم که در زمستان 99 و تابستان 1400 با مشکل در حوزه برق مواجه می‌شویم؛ به آن تذکرها توجه نشد و امروز این وضعیت را داریم. حالا هم اگر به فکر نباشید، در زمستان امسال با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز حدود 3 میلیارد مترمکعب سوخت جایگزین برای نیروگاه‌ها نیاز داریم که اگر در مهرماه تامین نشود، در آبان ماه با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

افزود: آرزوی همه ما به ویژه فعالان حوزه آب و برق این بود که ایران به قطب انرژی در منطقه تبدیل شود، اما تاکنون محقق نشده است؛ کشورهای منطقه محتاج خدمات انرژی ما هستند و آقای محرابیان برای این حوزه برنامه دارد.

وی در پایان با اشاره به پدیده نوظهور رمزارزها و تأثیر آن بر صنعت برق گفت: اگر این پدیده کنترل نشود، قطعا مخرب خواهد بود؛ چراکه کشور گرجستان تا چند سال پیش صادرکننده برق بود اما به دلیل فعالیت رمزارزها حالا به واردکننده برق تبدیل شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول