اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

کاهش سن تزریق واکسن در قم پیگیری شود

استاندار قم خواستار پیگیری کاهش ۵ ساله تزریق واکسن کرونا در استان شد و از فرماندار قم خواست طرح شهید سلیمانی را مانند گذشته با قوت ادامه دهد.

کاهش سن تزریق واکسن در قم پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست که در نشست امروز ستاد استانی مبارزه با کرونا سخن می گفت با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، شهدای سلامت و همه شهدایی که در راه نجات دیگران از جان خود گذشته اند بیان کرد: در مسیر مبارزه با کرونا هیچ دستگاهی نباید از بار مسؤولیت خود شانه خالی کند.

وی با بیان این که کادر درمان و پزشکی به تنهایی نمی تواند با این بیماری مقابله کند افزود: این مبارزه نیازمند یک عزم فراگیر نه تنها در سطح ملی بلکه در سطح جهانی است.

استاندار قم ادامه داد: خوشبختانه اقدامات مؤثری برای مبارزه با کرونا در سطح استان صورت گرفته است و امیدواریم بتوانیم در طول دو هفته دیگر بر این موج غلبه کنیم.

وی با اشاره به راه اندازی قریب الوقوع بیمارستان تخصصی سیار تنفسی در استان اظهار کرد: ان شاء الله این امر در هفته جاری به عنوان یک اقدام احتیاطی و با هم افزایی همه دستگاه ها و آماده سازی زیرساخت ها محقق می شود.

سرمست سپس به ضرورت رعایت پروتکل ها و نظارت بر آن ها به عنوان یک امر دائمی در مبارزه با کرونا توجه داد و گفت: متأسفانه در مسیر مبارزه با این بیماری، عزیزان زیادی را از دست داده ایم و از این رو باید تلاش حداکثری خود را برای نجات جان حتی یک نفر از انسان ها به کار بگیریم.

وی اضافه کرد: با وجود تبلیغات منفی علیه واکسیناسیون، گسترش این امر به عنوان یک شیوه پذیرفته شده برای رهایی از این بیماری با جدیت در استان پیگیری خواهد شد.

استاندار قم همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خود را موظف کرد جمع بندی لازم را برای اعلام اولویت ها و جامعه هدف جدید واکسیناسیون برای به کار گرفته شدن همه ظرفیت ها در این موضوع به انجام رساند.

وی در عین حال از دانشگاه علوم پزشکی استان خواست دریافت مجوّز کاهش ۵ ساله سن واکسیناسیون را بر اساس مطالبه گری از وزارت بهداشت و همچنین مقتضای استان در دستور کار قرار دهد.

سرمست سپس به اهمیت واکسیناسیون زندانیان توجه داد و یادآور شد: تکمیل واکسیناسیون زندانیان هم با همکاری دستگاه قضا پیگیری و گزارش آن به نشست بعدی ستاد استانی مبارزه با کرونا ارائه شود.

وی در ادامه از فرماندار قم خواست طرح شهید سلیمانی را مانند گذشته با قوت ادامه دهد.

استاندار قم در این باره افزود: تعریف مأموریت های جدید برای این طرح و مطالبه گری باید در دستور کار باشد.

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود از دانشگاه علوم پزشکی استان و معاونت درمان و پژوهش این دانشگاه خواست تا گزارش تحلیلی خود را از دلایل مرگ و میرهای اخیر کرونایی به نشست بعدی ستاد استانی مبارزه با کرونا ارائه دهند.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول