اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

نویر انزلیچی در ملوان ماندنی شد

مازیار زارع کاپیتان سال‌های گذشته ملوان بندر انزلی، هدایت این تیم را در فصل آینده نیز بر عهده خواهد داشت.

نویر انزلیچی در ملوان ماندنی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، با اعلام پژمان نوری مدیرعامل باشگاه، قرارداد مازیار زارع سرمربی تیم ملوان به مدت یک فصل دیگر تمدید شد. 

زارع فصل گذشته هدایت قوی سپید انزلی را بر عهده داشت و آن را به مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی و نیز جایگاه یازدهم جدول لیگ دسته اول فوتبال رساند. 

پژمان نوری مدیرعامل باشگاه ملوان پس از دو فصل حضور در این تیم و یک فصل نیز همکاری با مازیار زارع در نهایت موفق نشدند با تیم محبوب انزلی چی‌ها به لیگ برتر صعود کند. 

ملوان از نظر فنی، معرفی استعدادهای درخشان و سایر مباحث مشکلات متعددی داشت و توفیق چندانی کسب نکرد. پس از آن پژمان نوری در یک پست اینستاگرامی، با ملوانی‌ها خداحافظی و پایان کارش را در این باشگاه اعلام کرد که هیات مدیره باشگاه ملوان با خداحافظی نوری موافقت نکرد و وی در ملوان ماندنی شد و این یعنی مازیار زارع نیز در ملوان خواهد ماند. 

مازیار فوتبالش را در آکادمی باشگاه ملوان بندر انزلی شروع کرد. او از سال ۱۳۷۹ تا سال ۱۳۸۳ در تیم‌های نوجوانان و جوانان ملوان بازی کرد. او در سال ۱۳۸۳ با پیراهن همین تیم وارد دنیای حرفه‌ای فوتبال شد. 

زارع ۴ سال بازیکن ملوان بود و در ۱۰۵ دیدار رسمی به میدان رفت و ۷ گل هم به ثمر رساند. او یکی از بازیکنان محبوب طرفداران ملوان بود و بازوبند کاپیتانی تیم را هم بر بازو بست. 

زارع علی‌رغم جوانی‌اش نشان داد توانایی‌ها و استعداد بالایی دارد و می‌تواند آینده روشنی برای خود در فوتبال ایران رقم بزند. در آن زمان باشگاه‌های مختلف لیگ برتر ایران برای ترانسفر او با هم رقابت می‌کردند، در نهایت این بازیکن با باشگاه بزرگ و محبوب پرسپولیس تهران قرارداد امضا کرد. مازیار طی یک فصل ۳۰ بازی برای سرخپوشان پایتخت انجام داد و ۴ گل زد. 

در سال ۱۳۸۸ این هافبک مقتدر و پرتوان تصمیم گرفت لژیونر شود. او با باشگاه الامارات امارات متحده عربی به توافق رسید. او در ۱۵ بازی شرکت کرد و ۱ گل زد. او بعد از یک تجربه کوتاه در تیم الشارجه (۷ بازی و ۱ گل زده) دوباره به ایران برگشت. 

زارع در سال ۱۳۸۹ برای بار دوم پیراهن پرسپولیس تهران را بر تن کرد. او دو سال عضو این تیم بود و در ۵۹ دیدار رسمی به میدان رفت، او یکی از هافبک‌های تاثیرگذار و کلیدی تیم به شمار می‌رفت و ۶ بار هم دروازه رقبا را گشود. 

در ادامه این بازیکن به خانه‌اش یعنی ملوان بندر انزلی برگشت. این بار او ۴ سال بازیکن ملوان بود. ۹۶ بازی و ۹ گل زده هم کارنامه‌اش در این دوران بود. او پیراهن شماره ۹ ملوان را بر تن می‌کرد. پیراهن زنده‌یاد سیروس قایقران، ستاره محبوب و فقید ملوان. 

ایستگاه پایانی هم برای مازیار، باشگاه خونه به خونه بابل بود. او در فصل ۱۳۹۵-۱۳۹۶ در مجموع ۲۳ بازی برای خونه به خونه انجام داد و ۲ گل به ثمر رساند. 

زارع مانوئل نویر انزلیچی‌ها
هفدهم بهمن ماه ۱۳۹۳ به مصاف هم رفتند که تیم انتهای جدولی ملوان موفق شد با تک گل پژمان نوری مقابل پرسپولیسی که در بحران بود به برتری برسد تا پرسپولیس چهارمین شکست پیاپی خود را در آن فصل تجربه کند. 

اما جذاب‌ترین لحظه این دیدار مهار پنالتی پرسپولیس توسط مازیار زارع بود، بنگر پس از عبور از دروازه‌بان ملوان به وسیله این بازیکن متوقف شد تا محسن ترکی نقطه پنالتی را نشان دهد. صادقی دروازه‌بان ملوان با این خطا اخراج شد تا مازیار زارع با لباس او درون دروازه بایستد. 

گابریل بازیکن پرسپولیس پشت توپ قرار گرفت اما در عین ناباوری مازیار زارع به خوبی پنالتی او را مهار کرد تا سه امتیاز را برای تیمش حفظ کرده باشد و ستاره تیمش در این بازی لقب بگیرد و پس از آن همشهریانش وی را مانوئل نویر لیگ برتر خطاب می‌کنند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول