اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تقویت پایگاه نظامی روسیه و آغاز رزمایش در تاجیکستان

ارتش روسیه همزمان با آغاز فرایند خروج بیش از ۵۰۰ تبعه خود از فروگاه کابل، رزمایش نظامی در خاک تاجیکستان و نزدیک مرز افغانستان را کلید زد.

تقویت پایگاه نظامی روسیه و آغاز رزمایش در تاجیکستان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رزمایش نظامی جوخه زرهی و یگان‌های تانک ارتش روسیه در تاجیکستان در نزدیکی مرز افغانستان آغاز شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که ضمن آغاز رزمایشی در خاک تاجیکستان به مدت یک ماه، پایگاه نظامی خود در این کشور را نیز تقویت کرده است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است، ارتش روسیه تعدادی از تانک‌های «تی-۷۲» خود را در کوهستان‌های تاجیکستان مستقر کرده و تمرین شلیک به اهداف متحرک در فواصل دور انجام داده‌اند.

وزارت دفاع روسیه همچنین گفت که با اعزام چهار هواپیمای ترابری نظامی به فروگاه کابل، بیش از ۵۰۰ شهروند روس و شهروندان سازمان پیمان امنیت جمعی (بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان) و اوکراین را از افغانستان خارج می‌کند.

به نوشته رویترز، سفارتخانه روسیه در کابل نیز خبر داد که دولت مسکو در حال برنامه‌ریزی جهت برقراری پروازهایی از افغانستان به این کشور در ماه سپتامبر با هدف کمک به دانشجویان افغانی است که می‌خواهند در روسیه تحصیل کنند.

پیش از این، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین با متشنج توصیف کردن وضعیت افغانستان علی‌رغم گذشت حدود دو هفته از زمان تسلط طالبان بر کابل، گفت به دلیل حضور تروریست‌های داعشی در این کشور، تهدیدهای تروریستی از افغانستان نیز جدی است. (جزئیات بیشتر)

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه ضمن ابراز نگرانی عمیق درباره تهدیدهای امنیتی بالقوه افغانستان، تداوم وجود تروریست‌های داعشی در این کشور را روندی بسیار خطرناک دانست.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول