اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مخالف وزیر پیشنهادی نیرو/ بانکی‌پور: محرابیان در وزارت صنایع مدیران انقلابی و کارآمد را کنار گذاشت

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: انتقاداتی به کارنامه آقای محرابیان در وزارت صنایع است و آن عزل بی مورد مدیران انقلابی و کارآمد بوده است که البته در این زمینه جلساتی با ایشان برگزار و توضیحاتی ارائه شد.

مخالف وزیر پیشنهادی نیرو/ بانکی‌پور: محرابیان در وزارت صنایع  مدیران انقلابی و کارآمد را کنار گذاشت

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، امیرحسین بانکی پورفرد نماینده مردم اصفهان در مجلس عصر امروز (چهارشنبه 3 شهریورماه) در صحن علنی مجلس در مخالفت با وزیر نیرو، اظهار داشت: مجلس در این چند روز نشان داد که نسبت به اعتماد بسیار جدی است و این مصداق بارز حمایت از آیت الله رئیسی است چرا که مجلس وضعیت وزرا را شناسایی می کند.

وی با بیان  اینکه دلیل مخالفت با محرابیان برای تصدی وزارت نیرو در سه حوزه کارنامه، برنامه و آب است، افزود: انتقاداتی به کارنامه آقای محرابیان در وزارت صنایع است و آن عزل بی مورد مدیران انقلابی و کارآمد بوده است که البته در این زمینه جلساتی با ایشان برگزار و توضیحاتی ارائه شد.

بانکی پور با تاکید بر اینکه در مدیریت ایشان برخی بی تدبیری‌ها صورت گرفته است، تصریح کرد: یکی از این بی‌تدبیری‌ها قطع صادرات فولاد برای کنترل بازار بوده است که ضربه بزرگی به صنعت می‌زند چرا که فولاد هم کیفیت صنعت را بالا می‌برد و هم بازارهایی که با دردسر بدست آوردیم یکجا از دست می‌دهیم که البته آقای محرابیان این نقد را قبول داشت و در عین حال تاکید داشت که شرایط فرق دارد و ما در شرایط دولت گاها این تصمیم ها را می‌گرفتیم.

نماینده مردم اصفهان باند بازی و اتخاذ تصمیمات تحت فشار افراد معلوم الحال را یکی دیگر از انتقادات مطرح شده نسبت به محرابیان عنوان و تصریح کرد: گفته شده که وی علیه برخی باندها مقابله کرده و من حرف محرابیان را پذیرفته ام و اکنون برخی از این باندها در زندان به سر می برند و شخصیت محرابیان مبرا از این انتقادات بوده و تلاش می کند تا دیگر این مسائل تکرار نشود.

وی سوءاستفاده از جایگاه توسط محرابیان را یکی دیگر از انتقادات نسبت به وی دانست و از محرابیان خواست تا  توضیحاتی که به او و الیاس نادران (نماینده مردم تهران در مجلس) در همین زمینه داده را در صحن علنی مجلس علنا بگوید تا دیگر نمایندگان نیز بشنوند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: به من ثابت شده که آقای محرابیان اهل فساد نیست اما میان یک مدیر ضد فساد با مدیری که فاسد نیست تفاوت وجود دارد.

بانکی پور می گوید:  دولت آقای رئیسی یک دولت ضد فساد است بنابراین توقع داریم که وزرای این دولت ضد فساد باشند. رفیق بازی و لابی گری مقدمه فساد است و من قانع شدم که وزیر پیشنهادی نیرو اهل این قضایا نیست.

وی با اشاره به اشکالات برنامه وزیر پیشنهادی نیرو ، بیان کرد: متاسفانه برنامه وی ویژگی متمایزی نسبت به برنامه حوزه ستادی نیرو ندارد. طبق برنامه محرابیان سالیانه 143 هزار میلیارد تومان و 5.5 میلیارد یورو در سال باید برای این برنامه بودجه وجود داشته باشد، در صورتی که ما 30 تا 50 میلیارد تومان و یک تا دو میلیارد یورو بودجه برای وزارت نیرو در نظر گرفته ایم و مشخص نیست وی منابع موردنیاز برای اجرای برنامه های خود را از کجا می خواهد تامین کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه ما در حکمرانی آب مشکل داریم، گفت: متاسفانه قانون مربوط به آب به درستی اجرا نشده و نباید موضوع آب میان مردم و حتی در میان نمایندگان با یکدیگر ایجاد درگیری و اختلاف کند. اتفاقی که مدیران قبلی باعث شدند تا اختلاف میان مردم و حتی نمایندگان مجلس با یکدیگر ایجاد شود.

وی اضافه کرد: طبق قوانین 9 ماده ای شورای عالی آب و اظهارات رئیس جمهور در زمان انتخابات توزیع عادلانه آب باید انجام شود و تمامی استان ها و مردم همین موضوع را می خواهند و من از محرابیان می خواهم برهمین اساس رفتار کرده و زمینه چانه زنی و فشار را ایجاد نکند تا شاهد مسائل اخیر نباشیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: مدیریت مصرف و تقاضا در برنامه محرابیان به صورت کلی بیان شده است. در صورتی که ساختار این وزارتخانه نسبت به مدیریت مصرف مشکل دارد که راه حلی برای این موضوع در برنامه درج نشده، ما متاسفانه ملت مُصرفی هستیم و وزارت نیرو باید برای این موضوع اقداماتی را در نظر بگیرد.

بانکی پور تصریح کرد: وزارت نیرو باید 10 هزار مگاوات را برای جبران کمبود مصرف مدیریت کند و این میزان را با مدیریت درست کاهش دهد، همچنین محرابیان نسبت به شرایط زیست محیطی برنامه ای نداشته و نسبت به اصلاحات ساختاری نگاه شعاری دارد، نسبت دادن مشکلات صرفا به خشکسالی قابل قبول نیست زیرا در برخی استان ها بارندگی وجود داشته اما اکنون دچار کم آبی شده اند که این مسائل بیانگر سوءمدیریت است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: رویکرد وزیر پیشنهادی نیرو نسبت به اصل 44 و خصوصی سازی به ویژه در بخش نیروگاهی کامل نیست زیرا اکنون 50 هزار میلیارد تومان به نیروگاه های خصوصی بدهی داریم و تسویه این بدهی در برنامه محرابیان مشخص نشده است.

وی ادامه داد: ما 30 هزار مگاوات نیرو نیاز داریم و نمی توان به مردم وعده عدم قطع برق طی سال جاری را داد، قطعا امسال با وجود وضع فعلی قطعی هایی خواهیم داشت، محرابیان محل تامین 20 هزار مگاوات از 30 هزار مگاوات را از طریق نیروگاه های حرارتی و تجدیدپذیر در نظر گرفته در صورتی که دولت تاکنون 800 مگاوات از نیروگاه های تجدیدپذیر استفاده کرده و برنامه وزیر پیشنهادی نیرو نسبت به این موضوع شفاف اعلام نشده است.

بانکی پور تاکید کرد: تامین 20 هزار مگاوات از نیروگاه حرارتی نیازمند 20 میلیارد دلار سرمایه گذاری است که در برنامه محرابیان جزئیاتی برای تحقق این موضوع ذکر نشده است. همچنین در بخش کشاورزی به عنوان مصرف کننده 90 درصد از سهم آب مصرفی، راهکار تعاملی با وزارت کشاورزی را مشخص نکرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول