اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

اعلام نظر کمیسیون فرهنگی درباره برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در قرائت گزارش این کمیسیون درباره صلاحیت آقای سجادی گفت: 55 درصد برنامه های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با اسناد بالادستی مطابق نیست، 60 درصد این برنامه ها همسو نیست و در 16 درصد برنامه ها به این اسناد اشاره ای نشده است.

اعلام نظر کمیسیون فرهنگی درباره برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ حجت‌الاسلام مجید نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 3 شهریور) در جلسه علنی مجلس گزارش این کمیسیون درباره برنامه‌ها و صلاحیت سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان را قرائت کرد. 

مهمترین موضوعات مورد توجه اعضای کمیسیون فرهنگی در نشست با سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در محورهای زیر صورت گرفت: 

1 - ارزیابی رابطه تحصیلات و تخصصی تجربی و میدانی وزرای پیشنهادی

2 - تخصص میدانی در حوزه پیشنهادی

3 - نگاه تحول خواه و انقلابی در حوزه وزارتی

4 - میزان اطلاع وزیر پیشنهادی از اسناد بالادستی و توجه به منافع ملی و گام دوم انقلاب

5 - شناخت کافی از آسیب های موجود و ارائه راهکارهای لازم در حوزه وزارتی

6 -داشتن مدیریت و شجاعت لازم و انتصاب مدیران میانی و فعالیت در حوزه های مربوطه

شرح استعلامات: (مدرک، سابقه ایثارگری)

در راستای بررسی صحت مدرک تحصیلی آقای سید حمید سجادی وزیر محترم پیشنهادی ورزش و جوانان به استناد نامه شماره 43329 مورخ 23/5/1400 از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استعلام گردید، در پاسخ وزارت متبوع طی نامه شماره 41895/4 مورخ 24/5/1400 مراتب فارغ التحصیلی مشارالیه را در مقطع دکتری تخصصی رشته تربیت بدنی – مدیریت و برنامه ریزی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات مورد تایید قرار داده است. بر اساس مدارک موجود آقای دکتر سجادی در دولت های نهم و دهم به عنوان معاون وزیر ورزش و جوانان فعالیت داشته است و در دولت های یازدهم و دوازدهم نیز به عنوان مشاور وزیر، کمیته ملی المپیک، فدراسیون ورزشهای زورخانه ای فعالیت کرده است.

شرح توضیحات و تعهدات شفاهی جهت ایجاد تحول در وزارت ورزش و جوانان:

1 -انجام تغییرات محسوس مدیریتی در راستای تحول گرایی در سطوح ملی و استانی

2 -توجه بیش از پیش به حوزه جوانان

3 -تغییرات بنیادی در کمیته ملی المپیک و توجه بیشتر به حوزه های فرهنگی و اجتماعی ورزش

4 -ساماندهی واگذاری سهام باشگاه های ورزشی استقلال و پرسپولیس در سازمان بورس و اوراق بهادار

5 -استفاده راهبردی از دیپلماسی ورزشی و استفاده از امکان میزبانی در مسابقات بین المللی

بررسی معیارهای عمومی برنامه وزیر پیشنهادی:

در بررسی های بعمل آمده از برنامه ارائه شده آقای حمید سجادی، وی ضمن نظرداشت به ماهیت و ساخت نظام ورزشی کشور و امور مربوط به جوانان یکی از مهمترین محورهای خود را به مسائل و ناهنجاری های اخلاقی و تربیتی و رفتارهای ناهمگون با امور ورزش و جوانان کشور اختصاص داد و با اشاره به وجود بسترهای فساد انگیز و زد و بندهای موجود در قراردادها و تعاملات ورزشی قول مساعد داد ضمن آسیب شناسی با آنها برخورد قانونی نماید.

آقای حمید سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان نسبت به برنامه های عملیاتی و قابل اجرا در امور ازدواج جوانان، تحکیم خانواده، مقابله با کم تحرکی عمومی، گرانی انجام تمرینات ورزشی و ایجاد بسترهای لازم در جهت بهره مندی حداکثری آحاد جامعه از امکانات ورزشی و همچنین تعامالت بین المللی و مهاجرت ورزشکاران نظر موافق خود را اعالم کرد.

انطباق برنامه های ارائه شده با اسناد بالادستی:

تطبیق برنامه وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با اسناد بالادستی حکایت از آن دارد که 55 درصد برنامه های پیشنهادی با احکام فوق الذکر منطبق نیست، 60 درصد موارد نیز همسو نمی باشد.

از سوی دیگر در برنامه وزیر پیشنهادی به 16 درصد احکام و اسناد بالادستی اشاره نشده است که این میزان به تفکیک اسناد بالادستی شامل 11 درصد شرح وظایف وزارتخانه 1 درصد، سیاست های کلی نظام 3 درصد، قانون برنامه ششم توسعه و 1 درصد قانون احکام دائمی می باشد.

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی

اکثریت آراء کمیسـیون فرهنگی با توجه به وجود برخی ابهامات و توضـیحات شـفاهی در برنامه ها، صلاحیت آقای سید حمید سجادی را رد کرد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول