اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

لبیک امامان محله و ائمه جماعات مساجد برای ارتقای نهضت مواسات

«بیانیه لبیک» در پاسخ به فرمان رهبر معظم انقلاب و برای ارتقای نهضت مواسات با محوریت مساجد به درخواست امامان محله و ائمه جماعات کشور و با پیگیری بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی منتشر شد.

لبیک امامان محله و ائمه جماعات مساجد برای ارتقای نهضت مواسات

به گزارش خبرگزاری فارس، پس از درخواست و پیگیری مکرر امامان محله و ائمه جماعات کشور برای یک اقدام فراگیر در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب نسبت به اوج‌گیری نهضت مواسات و خدمت‌رسانی به مردم با محوریت مساجد، «بیانیه لبیک» با پیگیری و حمایت بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی منتشر شد.

بنابر این گزارش، متن این بیانیه به شرح ذیل است:

نهضتِ احسانِ عمومی، نهضت مواسات باید اوج بگیرد. باید مساجد را، مرکز کمک و همیاری با مردم و احسان و مواسات قرار داد.(رهبر معظم انقلاب اسلامی)

مساجد، از صدر اسلام همواره میعادگاه عبودیت و بندگی، پایگاه تربیت انسان‌های وارسته، قلب تپنده‌ امداد و حمایت از نیازمندان، محور ارائه خدمات مختلف اجتماعی به مردم، کانون تصمیم‌گیری‌های سیاسی و فرهنگی، قرارگاه بسیج نیروهای نظامی برای جبهه اسلام و مرکز تشکیل جلسات حل اختلافات و دعاوی مردم بوده‌اند.

این مهم در طول تاریخ بر اثر عوامل و جریان‌های مختلف و شکل‌گیری تمدن مدرن‌، دستخوش تغییر شد و به تدریج برخی از افراد و جریان‌ها، ماموریت و کارکردهای اصیل مساجد را فراموش کردند. مع‌الأسف پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در قالب طرح‌های مختلف، کارکردها و مأموریت‌های مسجد، از نگاه محله‌محور تغییر کرد و به نهادهای مختلف فرهنگی واگذار شدند!

در دوران شیوع ویروس منحوس کرونا امّا، بار دیگر ضرورتِ سازماندهی بر محور مساجد، با هدف پای کار آوردن مردم و برنامه‌ریزی محله‌محور برای حل معضلات، مشکلات و نیازمندی‌های محلات بر همگان روشن شد.

در این دوران مساجد با محوریت امام مسجد و همراهی ارزشمند مردم، چهره‌ای ماندگار را به تصویر کشیدند و به عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی ارائه‌ خدمات متنوع به مردم و شبکه سلامت کشور، مطرح شدند.

اکنون ما امامان مساجد سراسر کشور، با تأسی از سید الشهداء علیه‌السلام و قدردانی از حُسن اعتماد رهبر معظم انقلاب اسلامی، با استعانت از حضرت حق و استمداد از اهل بیت علیهم‌السلام، اعلام می‌داریم که با عزمی راسخ و اراده‌ای استوار، تمام ظرفیت‌های مسجد و محله را برای حل مسائل و مشکلات اهالی محله خویش و اوج گرفتنِ خدمت‌رسانیِ مساجد به کار گرفته و با راهبری میدانیِ حلقه‌های میانی و همراهی و همدلی مردم در عرصه خدمت، سهم خود را در لبیک به فرمان ویژه‌ نائب بر حق صاحب‌الزمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف ادا نماییم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول