اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

خانه ۲۰۰ ساله نقاش مشهور آلمانی + عکس

«بازگشت به دورِر» شعاری است که خانه تاریخی آلبرشت دورر از آن برای جذب مخاطبان استفاده می‌کند.

خانه ۲۰۰ ساله نقاش مشهور آلمانی + عکس

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از موزه نورنبرگ، «بازگشت به دورِر» شعاری است که خانه تاریخی آلبرشت دورر از آن برای جذب مخاطبان استفاده می‌کند. این خانه تاریخی که محل زندگی آلبرشت دورر، بزرگ‌ترین نقاش آلمانی بوده است، کمی دورتر از قلعه نورنبرگ قرار دارد.

خانه تاریخی دورر که قدمت آن به قرن پانزدهم میلادی می‌رسد، متعلق به آلبرشت دورر، هنرمند مشهور آلمانی است که از سال ۱۵۰۹ تا زمان مرگش در سال ۱۵۲۸ در آن ساکن بوده است. این خانه در قرن هجدهم نوسازی شد و امروزه موزه‌ای از آثار هنری و وسایل شخصی این هنرمند در معرض بازدید عموم قرار گرفته است. 

 


خانه دورر در سال ۱۸۳۰

 

آلبرشت دورر، نقاش، حکاک و ریاضی‌دان آلمانی بود که با حکاکی روی چوب و فلزات آثار بی‌همتایی آفرید. دورر در نورنبرگ به دنیا آمد. او در فاصله سال‌های ۱۴۸۶ تا ۱۴۹۰ تحت تعلیم میخائل ولگموت، نقاش آلمانی قرار داشت و به تدریج خود به هنرمندی بزرگ بدل شد.

آثار او از همان ابتدا در سراسر کشورهای اروپایی دست به دست چرخید و موجب شد که او به یکی از معروف‌ترین هنرمندان قرن شانزدهم میلادی در اروپا بدل شود. بسیاری از محققان حوزه هنر، او را به عنوان بزرگترین هنرمند تاریخ نقاشی آلمان می‌شناسند. او در دوره‌ای به «ماکسیمیلیان یکم» امپراتور روم نزدیک شد و بسیاری از کارهای خود را با حمایت مالی او انجام داد.

 


داخل خانه‌موزه دورر

 

دورر بخش زیادی از سال‌های زندگیش را وقف پژوهش در زمینه اصول نظری هنر کرد و رساله‌ای در زمینه ژرفانمایی و هندسه نوشت. او در ۱۵۲۸ در سن ۵۶ سالگی در نورنبرگ درگذشت.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول