اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

بودجه ۴۷۰ میلیارد تومانی شورای ششم برای شهر رفسنجان/ سند توسعه فرهنگی رفسنجان تدوین می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان از بودجه ۴۷۰ میلیارد تومانی شورای شهر برای اجرای طرح‌های شهرداری طی امسال خبر داد.

بودجه ۴۷۰ میلیارد تومانی شورای ششم برای شهر رفسنجان/ سند توسعه فرهنگی رفسنجان تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، سیدحسین رحیمی عصر امروز در نشست اعضای شورای شهر با اصحاب رسانه به‌مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: تلفیقی از تخصص‌های عمرانی، شهرسازی و فرهنگی در بین اعضای شورای ششم شهر رفسنجان تشکیل شده است که سعی می‌کنیم با علم به اینکه هر ریالی که در شهرداری وصول می‌شود و بیت‌المال محسوب می‌شود، در جای خود هزینه شود و حافظان خوبی برای منافع مردم باشیم و در این چهارسال پیش رو تلاش می‌کنیم با همت همه مردم که شورای ششم را شورای مردمی نامگذاری کردیم، موفق عمل کنیم و از شورای همدلی در دوره پنجم تشکر می‌کنم.

رئیس شورای ششم شهر رفسنجان عنوان کرد: تقریبا یک هفته بعد از اعلام رسمی نتایج انتخابات، شورا جلسات غیررسمی خود را شروع کرد و تلاش می‌کنیم شورا طبق مقررات و قوانین شوراها عمل کند تا خیانتی به رای مردم نکرده باشیم.

 وی در خصوص انتخاب شهردار توضیح داد: هر کدام از اعضا دو نفر کاندیدای شهرداری را اعلام کردند که ۸ گزینه مدنظر قرار گرفت و تحت مصاحبه قرار گرفتند؛ همه افراد دارای توانمندی‌های خوبی بودند و در نهایت مجید کهنوجی که از فعالان عرصه فرهنگی و اقتصادی شهر است، به‌عنوان شهردار رفسنجان انتخاب شد.

رحیمی در خصوص انتخاب سرپرست و معرفی شهردار بعد از دو روز، پروسه استعلام از مراجع چهارگانه را دلیل آن عنوان کرد که تا زمان دریافت نتیجه که ممکن است چند ماهی طول بکشد، باید فردی به‌عنوان سرپرست داشته باشیم که پروژه‌ها را پیش ببرد.

وی تصریح کرد: سند توسعه فرهنگی شهرستان مرکب از همه هنرمندان و چهره‌های شاخص فرهنگی شهرستان تدوین می‌شود.

رحیمی در رابطه با حضور خبرنگاران در جلسات شورای شهر ابراز کرد: کنفرانس‌های خبری در طول دوره در اجرای پروژه‌ها صورت می‌گیرد و طرح شفاف‌سازی تصمیمات شورا به شکل آنلاین در دستور کار است و اخباری که جنبه رسمی داشته باشد را به‌صورت زنده پخش کنیم.

وی بودجه فعلی شورا را ۴۷۰ میلیارد تومان عنوان و اضافه کرد: نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان متمم خورده است.

رئیس شورای شهر رفسنجان توصیح داد: آن‌چه تغییر کاربری در رفسنجان انجام شده همه ریالی بوده و هیچ زمینی برای شهرداری سپرده و تملک نشده است، تمام اراضی تغییر کاربری در رفسنجان طی چهار سال گذشته ریالی انجام شده است که اگر زمین‌ها را تملک کرده بودند با توجه به افزایش قیمت زمین سرمایه بزرگی برای شهرداری جذب می‌شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۵ میلیارد تومان چک برگشتی داریم. 

رحیمی در همین رابطه تشریح کرد: شهرداری در زمان عظیمی، اراضی که تغییر کاربری داده شدند را از فرد تعهد گرفته که تا زمانی که کمیسیون ماده ۵ جواب نداده ادعایی برای پروانه زمین نداشته باشد، که ۷۰ درصد از زمین‌های تغییر کاربری را کمیسیون ماده ۵ جواب نداده است و ما ماندیم و بخشی از متعهدانی که شهرداری برجا گذاشته است.

وی یادآور شد: احتمالا باید ۶۰ میلیارد تومان متمم را برگردانیم که همان ۴۷۰ میلیارد را داشته باشیم که بتوانیم اهداف شورا را پیش ببریم.

رحیمی در بحث توجه شورا به سلامت جامعه هم از برگزاری کنفرانس علمی طی هفته آینده خبر داد و بیان داشت: شورای شهر رفسنجان به‌عنوان یکی از پایه‌های اصلی سلامت مردم نقش دارد و مقالات علمی در بحث کرونا به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که امیدواریم نتایج تحقیقات به مرحله عمل و تولید مقوله علمی منجر شود.

رحیمی افزود: تیمسار سیاری جانشین ارتش و حسینی معاون رئیس جمهور در مجلس هم در این کنفرانس دعوت شده‌اند که کار علمی ماندگاری شورای شهر رقم زده است.

وی در حوزه شهری نیز افزایش استانداردسازی المان‌های شهری، انجام پروژه‌های عمرانی و زیباسازی را مدنظر شورا دانست که باید طبق برنامه زمان‌بندی پیش برود.

 رحیمی با اشاره به اینکه پروژه خیابان انقلاب با ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قرار بود انجام شود که شورای پنجم در مدت زمان سه روز مانده به پایان شورا قول ۹۰ روزه برای انجام آن داده، خاطرنشان کرد: خیابان انقلاب شریان حیاتی شهر است چون طرح آن آماده نیست فعلا تعطیل شده و به محض آماده‌سازی طرح دو پیمانکار انتخاب و پروژه از سر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ ۸۰۰۱۶/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول