اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان: مصمم به پیگیری سیاست خارجی متوازن، پویا و هوشمند هستم/ همسایگان و آسیا اولویت اول

وزیر امور خارجه جدید در توئیتی با بیان این‌که مصمم به پیگیری سیاست خارجی متوازن، پویا و هوشمند هستم، در اینستاگرام هم نوشت: با برنامه‌ای عملیاتی، روابط خارجی متوازن، فعال، پویا و هوشمند، مبتنی بر احترام متقابل، اولویت‌بخشی به روابط با همسایگان و آسیا، توسعه روابط متوازن با همه بخش‌های جهان و تقویت جایگاه دیپلماسی اقتصادی و تجارت بین‌الملل پیگیری خواهد شد.

امیرعبداللهیان: مصمم به پیگیری سیاست خارجی متوازن، پویا و هوشمند هستم/ همسایگان و آسیا اولویت اول

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جدید جمهوری اسلامی ایران که امروز (چهارشنبه) موفق به اخذ آرای ۲۷۰ نماینده مجلس شورای اسلامی برای تصدی این سمت شد، امشب در توئیتی در این باره نوشت: افتخار من این است که با اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی، نماینده ملت بزرگ ایران در عرصه سیاست خارجی و روابط بین‌الملل هستم.

وی همچنین افزود: مصمم به پیگیری سیاست خارجی متوازن، پویا و هوشمند مبتنی بر اصول عزت، حکمت و مصلحت هستم.

امیرعبداللهیان همسایگان و آسیا را اولویت اول در دوران وزارتش برشمرده است.

 

 

*  تمامی ظرفیت دستگاه دیپلماسی را به کار خواهم‌گرفت

وی همچنین در صفحه اینستاگرامش نوشت: 
سلام قولا من رب الرحیم،

در پی اعتماد رئیس جمهور محترم آیت الله دکتر رئیسی، امروز با حسن اعتماد نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، مسئولیت خطیر نمایندگی ملت بزرگ ایران را در عرصه بین‌المللی عهده‌دار شدم. از درگاه حضرت حق مسالت دارم که خدمتگزاری شایسته‌ برای مردم این سرزمین بزرگ، باستانی، ادیانی و تمدن‌ساز باشم.به ملت قدرشناس و رشید ایران تعهد می‌دهم که تمام توان خود و همکارانم را در داخل و خارج از کشور برای پیشبرد حداکثری منافع ملی و امنیت ملی کشور معطوف داشته و در دفاع از عزت ، اقتدار و جایگاه رفیع جمهوری اسلامی ایران ، پیگیری اهداف بلند امام راحل عظیم الشان ، مقام معظم رهبری و شهدای معزز لحظه‌ای درنگ نکنم.

وی افزود: با برنامه‌ای عملیاتی، روابط خارجی متوازن، فعال، پویا و هوشمند، مبتنی بر احترام متقابل، اولویت‌بخشی به روابط با همسایگان و آسیا، توسعه روابط متوازن با همه بخش‌های جهان و تقویت جایگاه دیپلماسی اقتصادی و تجارت بین الملل پیگیری خواهد شد. تمامی ظرفیت دستگاه دیپلماسی را به کار خواهم‌گرفت تا با کمک همکاران کوشا، انقلابی، متخصص و متعهدم در وزارت امور خارجه ، سفارتخانه‌ها، نمایندگی‌ها، سرکنسولگری‌ها و دفاتر استانی، بر رفع مشکلات مردم و ارتقای فزاینده نام ایران و ایرانی در جهان همت گماریم. 

امیرعبداللهیان در پایان خاطرنشان کرد: در پایان، ضمن تقدیر از تلاش‌های برادرم جناب آقای دکتر ظریف و آرزوی بهترین‌ها برای ایشان، دعای خیر ملت شریف ایران را برای خود و همکارانم مسئلت دارم.

به گزارش فارس، «حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل و معاون پیشین وزارت امور خارجه، گزینه پیشنهادی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور امروز (چهارشنبه) سوم شهریور ماه با کسب ۲۷۰ رای موافق، ۱۰ رای مخالف و ۶ رای ممتنع  از ۲۸۶ رای اخذ شده، سکاندار دستگاه دیپلماسی دولت سیزدهم شد.

حسین امیرعبداللهیان متولد ۱۳۴۳ در شهر دامغان، دارای مدرک کارشناسی روابط دیپلماتیک از دانشکده وزارت امور خارجه در سال ۱۳۷۰، کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل در سال ۱۳۷۵ و دکترای روابط بین‌الملل از دانشگاه تهران و مسلط به زبان‌های عربی و انگلیسی است.

مشاور وزیر خارجه در سال ۱۳۹۵، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه (۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵)، مدیرکل خلیج فارس و خاورمیانه وزارت امور خارجه (۱۳۸۹)، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بحرین (۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹)، رئیس ستاد ویژه عراق در وزارت امور خارجه (۱۳۸۵ تا ۱۳۸۶)، معاون مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه (۱۳۸۵)، معاون دستیار ویژه وزیر خارجه در امور عراق ( ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۵)، معاون اداره اول سیاسی خلیج فارس وزارت امور خارجه (۱۳۸۰)، کارشناس و معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد (۱۳۷۶ تا ۱۳۸۰) و کارشناس سیاسی اداره اول خلیج فارس وزارت امور خارجه (۱۳۷۱) از جمله سوابق کاری این دیپلمات ارشد است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول