اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط  /  سفر

آخر هفته مهمان «ارواح سنگی» باشید/تنفس هوای پاک در «واریش»

ما در تهران مناطق تفریحی ناشناخته و زیبایی را داریم که می توانیم به عنوان مقصد سفرهای یک روزه از آن ها بهره ببریم.

آخر هفته مهمان «ارواح سنگی» باشید/تنفس هوای پاک در «واریش»

گروه تفریح و نشاط: عدم شناخت پایتخت نشین ها از مناطق تفریحی در تهران باعث شده تا گزینه های تفریحی خود را در شرایط کرونایی به شمال کشور محدود کنند، این در حالی است که ما در تهران مناطق تفریحی ناشناخته و زیبایی را داریم که می توانیم به عنوان مقصد سفرهای یک روزه از آن ها بهره ببریم.

ما در این گزارش به شما تعدادی از مناطق تفریحی اطراف تهران را معرفی می کنیم تا بنا به شرایط خود یکی از آن ها را انتخاب کرده و آخر هفته خوشی را در کنار خانواده رقم بزنید.

روستای واریش

با فاصله اندکی از شهر و در شمال غرب تهران، منطقه ای زیبا وجود دارد که هوای پاک آن تصور نزدیکی این منطقه با تهران را غیرممکن می کند.

روستایی در جوار وردیج به نام واریش که به دلیل داشتن آب وهوای خنکی که دارد، بهترین انتخاب برای گردشگری های تابستانی به شمار می رود،‌ تا جایی که در زمستان ها باعث کوچ روستاییان از این منطقه می شود.

این روستای بکر و زیبا محل خوبی برای گذراندن یک آخر هفته به یادماندنی به شرط رعایت پروتکل های بهداشتی است،‌ چشمه واریش یکی از جاذبه های گردشگری این روستا به شمار می رود و خنکای آب آن گرمای تابستان را برایتان دلنشین می کند.

برای رفتن به این منطقه می توانید در انتهای اتوبان همت با ورود به بلوار پژوهش و رسیدن به شهرک دانشگاه شریف به خیابان شهید اردستانی وارد شوید.

در انتهای شمالی خیابان تابلوی کوچک سفید رنگی با عنوان «روستای وردیج – روستای واریش» وجود دارد که ابتدای جاده کوهستانی وردیج و واریش را نشان می‌ دهد.
در ابتدای ورود به این روستا مبلغ 5 هزار تومان ورودی از هر اتومبیل دریافت می شود، یک کیسه زباله هم از سوی دهیاری واریش در اختیار شما قرار می گیرد تا زباله هایتان را در طبیعت جا نگذارید، نکته جالب توجه جمله ای است که بر روی دیوار نقش بسته: «این روستا رفتگر ندارد، زباله را ببرید.»

جاده مسیح ‌الله دین محمد، ارتفاعات پهنه حصار و امامزاده بی‌ بی زرین قمر از جمله جاذبه هایی است که می توانید در سفر به این منطقه از آنها بازدید کنید.

روستای ارواح سنگی

در همسایگی روستای وردیج و واریش در شمال غرب تهران، یکی از زیباترین مناطق ییلاقی تهران جای گرفته، جایی که به دلیل سنگ ها و صخره های مجسمه ای شکل به روستای ارواح سنگی شهرت یافته است.

این روستا با قدمتی کهن زیر مجموعه کن و سولقان محسوب می شود و به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد در بهار و تابستان گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند.

در این منطقه سنگ هایی وجود دارند که به صورت طبیعی شکل و طرح عجیبی به خود گرفته اند، تا جایی که با نگاه کردن به هر یک از سنگ ها تصویری از حیوان و یا جمجمه انسان برایتان تداعی می شود.

این روستا بالاتر از وردآورد تهران قرار گرفته، شما می توانید در این سفر یک روزه از جاذبه های دیگر روستا همچون رودخانه های گوارا،  چشمه شاه،‌ آبشار لت مال و چشمه پااورزا هم دیدن کنید.

آبشار ایگل

این آبشار در دامنه شمال شرق توچال قرار گرفته و یکی از مسیرهای صعود به قله توچال هم محسوب می شود، این منطقه سرشار از درختان و گیاهانی همچون ریواس و پونه است.

اگر از جاده لواسان به سمت اوشان حرکت کنید، نرسیده به آهار جاده ای فرعی را می بینید که به روستا و آبشار ایگل می رسد، البته برای رفتن به آبشار باید خودروی خود را پارک کرده و با یک پیاده روی حدوداً دو ساعته خودتان را به این آبشار برسانید.

با توجه به کوهستانی بودن این منطقه،‌ بهار و تابستان بهترین زمانی است که می توانید از ایگل دیدن کنید، حتماً در مسیر پیاده روی مراقب قلوه سنگ ها و صخره های اطراف باشید.

اگر تصمیم به کمپ زدن ندارید حتماً دو ساعت قبل از غروب آفتاب اقدام به برگشتن کنید، چرا که با تاریک شدن هوا پیدا کردن مسیر بازگشت سخت خواهد شد.

دره آهنگرک

حدود 5 کیلومتر بالاتر از فشم و در غرب میگون دره ای قرار گرفته که مسیر بسیاری از کوهنوردانی است که قصد فتح قله آهنگرک را دارند، منطقه ای که حتی بسیاری از طبیعت گردهای نیمه حرفه ای و آماتور هم به دنبال قدم زدن در آن هستند.

این منطقه که به دلیل مسیرهای صعب العبور به هیچ عنوان برای سالمندان و کودکان مناسب نیست در فصل بهار و تابستان بیشترین میزان زیبایی خود را به رخ گردشگران می کشاند، 

برای رسیدن به این منطقه باید از تهران به کیلومتر 30 جاده لشکرگ بروید و از آنجا وارد روستای میگون شوید، 4 کیلومتری شمال غربی میگون دره آهنگرک جا خوش کرده است.

از آنجایی که این دره کنار دو منطقه توریستی میگون و شمشک واقع شده، شما می توانید از جاذبه های گردشگری زیادی همچون آبشار تل تنگه، هفت چشمه میگون، دره هملون و... بازدید کنید.

در تمامی این سفرها حتماً لوازم مورد نیاز سفر مثل عینک آفتابی، دارو و لولزم شخصی، لباس مناسب، کرم ضد آفتاب، کفش پیاده روی،‌ غذا، تنقلات و آب آشامیدنی به همراه داشته باشید، به هیچ عنوان وارد باغ ها و زمین های مردم نشوید و در صورت روشن کردن آتش، هنگام ترک محل آن را خاموش کنید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول