اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بنت در دیدار با بلینکن: متحدی قابل اعتمادتر از آمریکا نداریم

وزیر خارجه آمریکا طی دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت به دنبال تقابل با چالش‌های مشترک واشنگتن-تل‌آویو، از جمله پرونده هسته‌ای ایران هستند.

بنت در دیدار با بلینکن: متحدی قابل اعتمادتر از آمریکا نداریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که به واشنگتن سفر کرده بامداد پنجشنبه با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، بنت در این دیدار ضمن تاکید بر بهبود روابط کابینه جدید تل‌آویو با دولت دموکرات در واشنگتن، گفت: «اسرائیل هیچ متحدی قابل اعتمادتر از آمریکا ندارد».

بلینکن نیز خطاب به نخست‌وزیر رژیم کودک‌کش اسرائیل اظهار داشت: «ما مشتاق تقابل با چالش‌های مشترک‌مان با اسرائیل، به ویژه درخصوص پرونده هسته‌ای ایران هستیم».

وی همچنین افزود: «ما و اسرائیل نگران ایران و برنامه هسته‌ای آن هستیم. روابط با فلسطینی‌ها نیز برای همه ما مهم است».

خبرنگاران حاضر در این جلسه نوشتند که در بخشی از این دیدار بلینکن گفت «نمی‌خواهم در سیاست‌های شما دخالت کنم» و بنت نیز با لحنی کنایه‌آمیز آمیخته به طنز جواب داد: «نه خواهش می‌کنم دخالت کنید! شاید کمک‌کننده باشد!»

ساعتی بعد وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای درباره این دیدار نوشت: «بلینکن و بنت بر اهمیت مشارکت آمریکا و اسرائیل تأکید و در مورد مسائل امنیتی منطقه از جمله ایران گفت‌وگو کردند. این دو روابط دوجانبه قوی بین دو طرف را مهم برشمرده و بلینکن بر تعهد ایالات متحده به امنیت اسرائیل تاکید کرد».

در این بیانیه آمده است: «بلینکن همچنین تأکید کرد که اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها به طور مساوی مستحق میزان یکسانی از آزادی، رفاه و عزت هستند که در نوع خود و به عنوان ابزاری برای پیشبرد راهکار دو دولتی مهم است. بلینکن و بنت همچنین درباره اهمیت همکاری در جهت گنجاندن اسرائیل در برنامه لغو روادید به منظور منافع شهروندان آمریکایی و شهروندان اسرائیلی توافق کردند».

کابینه جدید رژیم صهیونیستی از زمان آغاز به کار در ماه‌های اخیر، تلاش خود را به کار گرفته  تا با فرستادن مقام‌های رژیم صهیونیستی به ایالات متحده و دیدار با مقام‌های آمریکایی و کشورهای امضاکننده برجام، از احیای توافق هسته‌ای ایران جلوگیری کنند.

بنت همچنین در دیدار با «لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده  در مورد آنچه که «تهدیدهای برنامه هسته‌ای ایران و حمایت از تروریسم و ​​تجاوز دریایی» ادعا شهد، بحث و تبادل نظر کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول