اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

عزل و نصب تعدادی از مقامات ارشد ترکمنستان

رئیس جمهور ترکمنستان چند تن از وزرای این کشور را به علت کاستی در فعالیت از کار برکنار کرد.

عزل و نصب تعدادی از مقامات ارشد ترکمنستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «قربانقلی بردی محمداف» در جلسه هیات دولت این کشور تغییرات کلیدی در کابینه ایجاد کرد.

رئیس جمهور ترکمنستان به دلیل کاستی‌های جدی در برخی امور«محمد مراد گلدی نیازاف» معاون نخست وزیر را عزل و «صفر دوردی تولیف» را در این مقام منصوب کرد.

در همین راستا «اوراز گلدی قربانوف» وزیر آموزش و پرورش و «ارسلان قلیچ قلیچوف» معاون وزیر بهداشت را نیز به خاطر کاستی در فعالیت برکنار شدند.

با حکم بردی محمد اف، «قربان قلی آتایف» به عنوان وزیر آموزش پرورش، «مراد محمداف» به عنوان معاون وزارت بهداشت و «رجبوف» به مدیر مراکز بیماری‌های واگیر منصوب شدند.

رئیس جمهور همچنین در این جلسه، موضوع گسترش بیماری‌های واگیر و به خصوص ویروس کرونا را مورد بررسی قرار داد و در این راستا، «بیک مراد عوض اف» را از ریاست سرویس مهاجران برکنار و «آتا گارایف» را به این سمت منصوب کرد.

در این نشست وی بر ضرورت تقویت اقدامات لازم برای جلوگیری از نفوذ و گسترش ویروس کرونا در ترکمنستان و مطالعه تجربیات بین المللی در این زمینه تاکید کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول