اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

کرونا در سرزمین مفرغ غوغا می‌کند/ نیاز لرستان به بیمارستان صحرایی و سالن‌های سرپوشیده مجهز

کرونا همچنان در لرستان بیداد می‌کند، هر روز بر تعداد مبتلایان افزوده می‌شود و قربانیان زیادی می‌گیرد، به همین خاطر تمام تخت‌های بیمارستانی استان پر از بیماران کرونایی است.

کرونا در سرزمین مفرغ غوغا می‌کند/ نیاز لرستان به بیمارستان صحرایی و سالن‌های سرپوشیده مجهز

خبرگزاری فارس لرستان_ محمد فیضی روزنامه ‌نگار؛ کرونا همچنان در لرستان بیداد می‌کند، هر روز بر تعداد مبتلایان افزوده می‌شود و قربانیان زیادی می‌گیرد، به همین خاطر تمام تخت‌های بیمارستانی استان پر از بیماران کرونایی است.

تخت‌های اورژانس و راهرو‌های بیمارستان‌ها هم از بیماران کرونایی پر است و بیماران کرونایی برای بستری شدن از این بیمارستان آواره بیمارستان‌های دیگری هستند و شب در اوج یاس و ناامیدی به منزل بر می‌گردند. در چنین شرایطی کاری از دست کادر درمان و پرتلاش نیز ساخته نیست.

صد‌ها تلفن دوستان، اقوام، آشنایان و هم استانی‌ها به‌ویژه در مرکز استان از چند روز قبل تا امروز حکایت از آن دارد که ده‌ها و بلکه صد‌ها بیمار کرونایی در به در برای مداوا به دنبال تخت بیمارستانی و بستری شدن هستند.

این روز‌ها با بازدید می‌دانی و مراجعه حضوری به مراکز فوریت‌های پزشکی و درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها، حضور صد‌ها نفری مراجعین بیمار را می‌بینید و از همان‌جا می‌توان به عمق فاجعه کرونا در استان پی برد. با شروع موج پنجم کرونا کمتر خانواده لرستانی وجود دارد که خانواده یا اقوامش از مبتلا شدن به کرونا در‌امان مانده باشند.

گویا به خاطر حجم استفاده زیاد و طولانی‌مدت، این روز‌ها دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن بیمارستان‌های دولتی و خصوصی هم از کار افتاده یا به سختی کار می‌کنند که نیاز به تعمیر و راه‌اندازی مجدد و خرید دستگاه‌های جایگزین دارند.

از استاندار، نماینده ولی‌فقیه در استان، فرماندهان ارتش، سپاه و انتظامی، نمایندگان مردم در مجلس، مسئولین دانشگاه علوم پزشکی، خیرین و همه آنانی که می‌توانند در بحث ایجاد بیمارستان‌های صحرایی، تجهیز سالن‌های ورزشی و پوشیده، راه‌اندازی بیشتر درمانگاه‌های موقت و سرپایی، تأمین دارو‌های ویژه کرونا و واکسن لرستان را کمک کنند همین امروز آستین همت بالا بزنند که فردا دیر است.

لازم به ذکر است بیشتر بیمارستان‌های دولتی و خصوصی با تبدیل سایر بخش‌های تخصصی خود به بخش کرونا حداکثر تلاش خود را می‌کنند تا خدمت بیشتری به این بیماران کنند اما باز هم کم آورده‌اند.

توقع می‌رود همانند خیلی از استان‌ها که نیرو‌های نظامی و انتظامی بیمارستان‌های مجهز صحرایی و موقت راه‌اندازی کرده‌اند این عزیزان لرستان را هم فراموش نکنند زیرا اگر دیر بجنبند فاجعه رخ خواهد داد. از وزارت بهداشت و درمان هم انتظار می‌رود در بحث تامین دارو‌های بیماران کرونایی و واکسن ضد کرونا این استان را بیشتر از قبل دریابد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول