اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

دولت جدید با بهبود وضعیت زندگی و اجرای عدالت، پاسخ اعتماد مردم را بدهد

امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: دولت جدید با بهبود وضعیت زندگی و اجرای عدالت، پاسخ اعتماد مردم را بدهد.

دولت جدید با بهبود وضعیت زندگی و اجرای عدالت، پاسخ اعتماد مردم را بدهد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و با تبریک هفته دولت اظهار کرد: در دوران جمهوری های مختلف، نام شهید رجایی و شهید باهنر با عنوان رئیس جمهور و نخست وزیر مکتبی، مومن و زاهد می‌درخشد و به عنوان یک افتخار در تاریخ انقلاب اسلامی نامشان ثبت شده است.

وی افزود: در طول انقلاب اسلامی رئیس جمهوری داشته‌ایم که از دست عدالت مردم فرار کرده است، رئیس جمهوری داشته‌ایم که مردم بخاطر مکر و نیرنگش روزشماری پایان ریاست جمهوری اش را داشته اند تا از رنج و عذابی که او برایشان آورده است، رهایی یابند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: شهید رجایی و شهید باهنر، با محبت و آغوش گرم مردم مسئولیت پذیرفتند و با اشک و آه مردم راهی بهشت شدند و یاد و خاطره آن عزیزان را گرامی می دارم و هفته دولت را تبریک عرض می کنم.

دولت جدید با بهبود وضعیت زندگی و اجرای عدالت، پاسخ اعتماد مردم را بدهد

امام جمعه قزوین تصریح کرد: در شروع کار دولت جدید، شاهدیم که وزرا با رای بالایی از مجلس رای اعتماد گرفتند و تخصص و دانش‌شان را به نمایندگان مردم نشان دادند و مردم هم به آنها اعتماد کرده اند و حالا منتظر هستند تا نتیجه اعتماد مردم را در بهبود وضعیت زندگی و اجرای عدالت ایمانی و اسلامی مشاهده کنند.

وی ادامه داد: ما نیز برای این دولت جهادی دعا می کنیم که هر چه زودتر توقع مردم با عملکرد فعالانه این عزیزان دست اندرکار و چینش مسئولان استانی شایسته و لایق، مشاهده شود.

آیت الله عابدینی در ادامه با اشاره به سالروز ناپدید شدن امام موسی صدر، یادآور شد: امام موسی صدر رهبر شیعیان لبنان در سفری که در زمان قذافی به لیبی داشت به صورت مرموزی این شخصیت بزرگ و خادم اهل بیت عصمت و طهارت، مصلح و سیاستمدار مفقود شد و هنوز خبری قطعی از آن شخصیت بزرگ به دست نیامده است و البته خداوند انتقام سختی از قذافی و همراهانش گرفت.

خطیب نماز جمعه قزوین افزود: این هم از پدیده های عجیب است که یک انسان بزرگی مانند امام موسی صدر نوجوانی تا زمانی که او را در میان مردم دیدند جز خدمت، حمایت از مستضعفان و محرومان چیزی از او سراغ ندارند و امروز بعد از ده ها سال ناپدید شدن، خبری از او در دست نیست.

امیدواریم آغاز کار دولت، آغاز توجه جدی به نظام بانکداری بدون ربا باشد

وی با اشاره به سالروز تصویب عملیات بانکداری بدون ربا اظهار کرد: به دولت متدین، جوان و اهل تحول و مطیع فرمان رهبری عرض می کنیم که این خواست رهبر فرزانه انقلاب، مراجع و مردم است که می خواهند شرایط بانک ها و آن ظلمی که از ناحیه بعضی از مسائل بانکی بر مردم وارد می شود، خاتمه یابد و این کار شماست و مردم آماده همکاری و حمایت هستند تا این روند اصلاح شود و امیدوار هستیم آغاز کار دولت جدید انقلابی، آغاز کار مبارزه جدی با این شرایط بانکی و سودهای نامشروع باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: سالروز تخریب حرم عسکریین در سامرا را در پیش داریم که اشرار آمریکایی – صهیونیستی مرتکب شدند اما خدای متعال روشنایی این حرمین را هر چه بیشتر به مردم نشان داد و خداوند را سپاسگزار هستیم.

امام جمعه قزوین با تسلیت رحلت علامه حکیمی بیان کرد: مرحوم محمدرضا حکیمی، نویسنده، دانشمند، سیاستمدار و فعال انقلابی در دوره های قبل و بعد از انقلاب بود که رحلت ایشان را خدمت رهبر فرزانه انقلاب و مردم تسلیت عرض می کنم.

وی خاطرنشان کرد: در استان قزوین نیز حجت الاسلام والمسلمین حاج سید موسی ابراهیمی که مدیر و مدرس اسبق حوزه های علمیه، محقق، دانشمند و مولف کتاب "موسوعة کلمات الرسول الاعظم(ص)" در ۱۴ جلد بودند، به رحمت خدا رفتند که خدمت خانواده و دوستداران ایشان تسلیت عرض می کنیم.

آیت الله عابدینی افزود: این کتاب افتخاری برای جهان تشیع و استان قزوین است که فرمایشات پیامبر گرامی اسلام(ص) که از طریق شیعیان نقل شده است را جمع آوری کردند که بسیار ارزشمند و اثرگذار است و امیدواریم روح این سید بزرگوار با اجداد طاهرینش و فرزند شهیدش محشور باشد.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: امروز مطلع شدیم متاسفانه حاج محمدتقی وحدانی عضو ستاد مرکزی نماز جمعه و خادم نماز جمعه از زمان آغاز در قزوین، به رحمت خدا رفتند و این ضایعه را به خاندانشان و همه فعالان عرصه نماز جمعه و مردم قزوین تسلیت عرض می کنم. ایشان همواره در خدمت نماز جمعه بودند و برای ایشان از خدای متعال علو درجات را خواستاریم.

وی عنوان کرد: سالروز بزرگداشت زکریای رازی و روز داروسازی را گرامی می داریم و خدا را شاکریم که در این عرصه پیشرفت های خوبی داشته ایم و امیدواریم هر روز شاهد تحول در این عرصه مهم و حیاتی باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به سالروز حرکت اسرای کربلا، یعنی آزادگان عالم هستی از کوفه به سمت شام، خاطرنشان کرد: امام زین العابدین(ع) و بازماندگان کربلا از کنار بدن های پاره پاره عبور داده شدند و این مسیر را با سرعت طی کردند که با قل و زنجیر این عزیزان را به سمت کوفه بردند و از کوفه نیز طولی نکشید که به سمت شام حرکت کردند.

امام جمعه قزوین افزود: این سختی ها و مشقت ها را بازماندگان کربلا تحمل کردند اما جایزه ای که خدا برای این معنا در نظر گرفت،‌ همان عزت و سربلندی است که امروز برای پیروان اهل بیت (ع) می بینیم.

وی عنوان کرد: برای مردم افغانستان نیز دعا می کنیم تا هر چه زودتر خدای متعال آرامش و امنیت را برای این مردم رنج دیده قرار بدهد.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به ارسال کشتی های سوخت از ایران به لبنان بیان کرد: ما خیلی نیاز داریم تا نفت کشور را به فروش برسانیم و لبنان نیز به این منابع احتیاج دارد و اگر ما به میدان نیاییم سعودی ها برای مردم لبنان مضیقه ایجاد می کنند و آمریکایی ها توسط دست نشانده هایشان مردم لبنان را در رنج و زحمت می اندازند.

خطیب نماز جمعه قزوین افزود: حضور جمهوری اسلامی ایران در این عرصه که چند آورده ارزشمند دارد که ضمن دریافت پول فروش نفت، حمایتی است از کشور دوست و مسلمانان و مسیحیان مظلوم و فرق مختلفی که در لبنان زندگی می کنند، ایجاد می کنیم و قدرت جمهوری اسلامی را به رخ اجانب می کشیم.

وی ادامه داد: سیدحسن نصرالله تاکید کرد، این کشتی هایی که از ایران می آیند جزو خاک لبنان محسوب می شوند و کسی حق ندارد به آن دست درازی کند و این عزت برآمده از نهضت عاشوراست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: شیخ طوسی صاحب کتب بسیاری بودند که دو کتاب معروف اربعه به این عالم تعلق دارد و تفسیر مهم تبیان، تفسیر شیخ طوسی است که هزار و اندی سال از آن می گذرد و حوزه علمیه نجف توسط این مردم بزرگ پایه گذاری شد و برکات بسیاری به ارمغان آورده که یاد و خاطره ایشان را گرامی می داریم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: رحلت عالم فقیه، علامه حلی و شهاب الدین مرعشی نجفی که کتب و اسناد شیعه را در کتاب خانه ای در قم جمع آوری کرد و حتی نتوانست به حج برود و روزه و نماز استیجاری گرفت تا یک کتابخانه بزرگی را با نماز های استیجاری و پولی که از این طریق به دست می  آورد، پایه گذاری کرد و این میراث گرانقدر را به یادگار گذاشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول