اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

وزیر خارجه چین با ارسال پیامی به همتای ایرانی تبریک گفت

وزیر خارجه چین با ارسال پیامی به امیرعبداللهیان تبریک گفت و بر تعمیق و استمرار روابط طرفین بر اساس مشارکت راهبردی تأکید کرد.

وزیر خارجه چین با ارسال پیامی به همتای ایرانی تبریک گفت

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در ادامه پیام‌های تبریک به حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، «وانگ یی» عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین با ارسال پیامی انتخاب حسین امیرعبداللهیان به عنوان وزیر امور خارجه جدید جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

وانگ یی در این پیام ضمن اشاره به دوستی سنتی و دیرینه و همچنین پنجاهمین سالگرد روابط سیاسی دو کشور به تعمیق و استمرار روابط طرفین بر اساس مشارکت راهبردی اشاره کرده است.

وانگ یی همچنین با اشاره به گفتگوی تلفنی اخیر روسای جمهور دو کشور و توافق حاصله در زمینه پیشبرد روابط فیمابین، آمادگی خود را برای تشریک مساعی با وزیر امور خارجه کشورمان برای هماهنگی،  همکاری و بسط و توسعه بیش از پیش روابط و مشارکت جامع راهبردی دو کشور اعلام کرده است.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز روز  چهارشنبه سوم شهریور و پس از رای اعتماد به امیرعبداللهیان در پیامی به وی تبریک گفت و پنجشنبه شب نیز در گفتگویی تلفنی ضمن تبریک مجدد درباره مناسبات دوجانبه و تحولات افغانستان به رایزنی پرداخت. (اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان روز چهارشنبه سوم شهریور ماه موفق به اخذ رای موافق ۲۷۰ نماینده مجلس شد.

پیش از این وزرای خارجه سوریه، سریلانکا، ترکیه، یونان، اردن، صربستان، جمهوری آذربایجان، عمان، ازبکستان، قزاقستان، وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن و معاون نخست وزیر و سرپرست وزارت خارجه لبنان در پیام هایی جداگانه به امیرعبداللهیان تبریک گفتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول