اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان درباره ظریف چه گفت؟

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جدید کشورمان محمدجواد ظریف را از سرمایه‌های بزرگ در دستگاه دیپلماسی کشور خواند و گفت: از آقای ظریف خواهش کردم که دستگاه دیپلماسی را از دانش، تجربه و توانمندی خودشان محروم نکنند.

امیرعبداللهیان درباره ظریف چه گفت؟

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره محمدجواد ظریف در جمع خبرنگاران گفت: یک خداقوت ویژه به برادر عزیزم آقای دکتر ظریف بگویم. آقای دکتر ظریف حقیقتا از سرمایه‌های بزرگ در دستگاه دیپلماسی کشور هستند.

 

 

وی افزود: من از زمانی که وارد وزارت امور خارجه شدم از ۲۵ سال پیش به دلیل بحران عراق و جلسات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی که بود، از الفبای چگونگی تنظیم قطعنامه‌ها و بیانیه‌های پایانی از ایشان آموختم و ایشان مثل یک برادر و یک کارشناسی که واقعا هیچ وقت سمتش و موقعیت‌های بالایی که داشت باعث نشد که نگاه کارشناسی و نقش کارشناسی خودشان را کنار بگذارند و به ما یاد دادند که می‌توان بدون هیچ اتاق و امکاناتی، یک دیپلمات موفق و کریر و حرفه‌ای بود.

 

 

* از ایشان خواهش کردم که دستگاه دیپلماسی را از این دانش، تجربه و توانمندی محروم نکنند

امیرعبداللهیان اضافه کرد: در هشت سال گذشته حداقل سه سال را من معاون ایشان بودم و این توفیق را داشتم و در این مدت هم از ایشان بسیار یاد گرفتم و از نزدیک می‌دیدم که شب و روز ندارند و یکسره تلاش می‌کنند و دائما در نیمه‌های شب ایمیل‌ها و پیامک‌های ایشان را دریافت می‌کردیم و صبح هم معمولا عادت ایشان این است از ۴ و نیم صبح آماده کار هستند و تلاش می‌کنند.

 

 

این دیپلمات ارشد کشورمان درباره ظریف اضافه کرد: ایشان در وزارت امور خارجه با اقداماتی که انجام دادند، سرمایه خوبی را برای نسل‌های بعدی و کسانی که می‌خواهند در آینده کار را ادامه دهند به جا گذاشتند و من به سهم خودم به نمایندگی از خودم و خانواده بزرگ وزارت امور خارجه به ایشان خسته نباشید می‌گویم. ایشان البته گفتند که می‌خواهند به دانشگاه بروند ولی از ایشان خواهش کردم که دستگاه دیپلماسی را از این دانش، تجربه و توانمندی محروم نکنند.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جدید جمهوری اسلامی ایران که روز (چهارشنبه) موفق به اخذ رای موافق ۲۷۰ نماینده مجلس شورای اسلامی شد، دیروز (پنجشنبه) چهارم شهریور ماه با استقبال محمدجواد ظریف در محل وزارت امور خارجه حضور یافت.

وی ضمن شرکت در نشست مشترک وزارت خارجه و وزارت بهداشت درباره تامین واکسن کرونا از منابع خارجی، با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه سابق نیز دیدار و در نشستی خصوصی به گفت‌وگو نشست.

محمدجواد ظریف نیز با بدرقه امیرعبداللهیان وزارت امور خارجه را ترک کرد.

محمدجواد ظریف پیش از این نیز در پیامی توئیتری به امیرعبداللهیان تبریک گفت و در اینستاگرام هم نوشت: امیدوارم ایشان که شخصیتی متین و محبوب به ویژه در میان همکاران در وزارت امور خارجه هستند، در انجام وظایف خطیر خود از پشتیبانی همه مردم و همه گروه‌ها بهره‌مند باشند. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول