اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

پدر شهید «محمدرضا خاوری» فرمانده لشکر فاطمیون درگذشت

محمود خاوری پدر شهید محمدرضا خاوری از فرماندهان ارشد لشکر فاطمیون امروز (جمعه پنجم شهریور ماه) به فرزند شهیدش پیوست.

پدر شهید «محمدرضا خاوری» فرمانده لشکر فاطمیون درگذشت

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، محمود خاوری پدر شهید محمدرضا خاوری با نام جهادی «حجت» از فرماندهان شجاع لشکر فاطمیون عصر امروز (جمعه پنجم شهریور ماه) به علت ایست قلبی در بخش اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) مشهد مقدس درگذشت.

درباره شهید

شهید محمدرضا خاوری با نام جهادی «حجت» از مجاهدان افغانستانی و فرمانده ارشد لشکر فاطمیون بود. او در جریان دفاع از حرم حضرت زینب (س) به صورت داوطلبانه به سوریه رفت. او از دوستان نزدیک شهید علیرضا توسلی (ابوحامد)، فرمانده لشکر فاطمیون و شهید ایرانی این لشکر با نام مصطفی صدرزاده و عنوان جهادی «سید ابراهیم» بود. 


شهید محمدرضا خاوری و شهید مصطفی صدرزاده

شهید خاوری یکی از مؤسسان این لشکر بود که با سمت‌های مختلفی از جمله مشاور عملیاتی در قرارگاه حلب، فرماندهی عملیات لشکر فاطمیون در محور دمشق، مسؤولیت پشتیبانی لشکر و  فرماندهی گردان الزهرا (س) که خودش آن را نامگذاری کرده بود، در سوریه جهاد می‌کرد. این فرمانده لشکر فاطمیون سرانجام در سن ۳۵ سالگی در جریان یک عملیات نظامی در ۲۷ مهر ۹۴ به شهادت رسید. پیکر مطهر او همزمان با سالروز واقعه ۱۳ آبان، در مشهد مقدس به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول