اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

بازدید ۵ ساعته رئیس دادگستری استان تهران از ندامتگاه قزلحصار/آزادی فرد محکوم به قصاص بعد از ۲۸ سال

رئیس دادگستری استان تهران در بازدید از ندامتگاه قزلحصار طی سخنانی خطاب به قضات دادگاه‌ها و شعبات مختلف گفت: ریاست قوه قضاییه دستور ویژه در خصوص تعیین تکلیف فوری قرار‌های بازداشت موقت صادر کرده اند که بایستی با جدیت اجرا و گزارش آن به صورت دقیق اعلام گردد.

بازدید ۵ ساعته رئیس دادگستری استان تهران از ندامتگاه قزلحصار/آزادی فرد محکوم به قصاص بعد از ۲۸ سال

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دادگستری تهران، محمد جواد حشمتی مهذب رئیس کل دادگستری استان تهران که به همراه مسعود ستایشی قائم مقام رئیس کل، علی اصغر حیدرنژاد معاون قضایی و رئیس نظارت و بازرسی دادگستری استان، حسن بابایی معاون برنامه ریزی و انفورماتیک، عبادالله میرزایی مطلق معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان در امور زندان‌ها، محسن مقدس بازرس ویژه رییس کل دادگستری در امور زندان‌ها و نیز پنجاه نفر از قضات دادگاه‌های مختلف استان در ندامتگاه قزلحصار حضور یافته بود اظهار کرد: اقداماتی که در حوزه پایش زندانیان صورت می‌گیرد شامل افرادی است که راه صحیح زندگی را در پیش می‌گیرند.

 وی گفت: تخفیفات و ارفاقات قضایی شامل مددجویانی که مخل نظم و امنیت جامعه هستند نخواهد شد.
رئیس دادگستری استان تهران ادامه داد: مراجع قضایی استان به صورت جهادی موضوع پایش زندانیان را دنبال می‌کنند و امید است در پایان امروز تمام مددجویانی که استحقاق استفاده از تخفیفات قضایی را دارند از این امتیازات بهره کند شوند.

حشمتی مهذب با اشاره به لزوم تسریع در تعیین تکلیف مددجویان بلاتکلیف و متهم گفت: هر چه جمعیت کیفری بیشتر باشد زحمات همکاران در زندان‌ها بیشتر و امکان ایجاد زمینه‌های بازگشت سالم مددجو به جامعه و عدم تکرار جرم کنار خواهد شد.

همچنین در ابتدای این دیدار، مدیر کل زندان‌های استان تهران ضمن خوش آمد گویی با ارایه گزارشی ابراز داشت: با کاهش جمعیت کیفری و پایش قضایی، فضا و ظرفیت اجرای برنامه‌ها و طرح‌های اصلاحی و تربیتی بیشتر فراهم خواهد شد و به تبع از بازگشت مجدد زندانی به چرخه جرم جلوگیری خواهد شد.

علی رستمی بیان کرد: ۱۸ درصد زندانیان قزلحصار متهم هستند و در انتظار صدور حکم به سر می‌برند.

وی با اشاره به لزوم حضور حداکثری مراجع قضایی در زندان‌ها گفت: با استفاده بیشتر از ظرفیت دادرسی الکترونیک نیازی به اعزام و بدرقه و هزینه‌های مالی و نیروی انسانی و آسیب‌های مختلف وجود نخواهد داشت.

رستمی افزود: بازپروری و بازگشت سالم مددجویان به جامعه زمانی معنای واقعی خواهد یافت که تعداد جمعیت کیفری به حداقل ممکن برسد.

وی تصریح کرد: مجازات‌های جایگزین حبس و استفاده از پابند الکترونیک نقش مهمی در کاهش جمعیت کیفری دارد و لازم است قضات بر اساس قانون توجه بیشتری به درخواست‌های زندانیان داشته باشند.

بنا به این گزارش در دیدار رئیس دادگستری استان تهران و قضات با مددجویان و بررسی پرونده‌ها و درخواست‌های قضایی آنان به مدت ۵ ساعت به طول انجامید زمینه آزادی یکی از مددجویان محکوم به قصاص بعد از ۲۸ سال فراهم شد.

همچنین درخواست‌های زندانیان طی روز‌های آینده در کارگروه تخصصی دادگستری تصمیم گیری و رای صادر خواهد شد.

لازم به ذکر است ندامتگاه قزلحصار که در حوزه جغرافیایی البرز قرار دارد یکی از مراکز مهم تابعه اداره کل زندان‌های استان تهران می‌باشد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول