اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

معرفی قهرمانان ملی در سریال های جدید/ از زندگی شهیدان تا عالمان

معاون امور استان‌های صدا و سیما به ساخت سریال «راز ناتمام» درباره شهید باهنر و اقدامات این معاونت برای معرفی قهرمانان ملی پرداخت.

معرفی قهرمانان ملی در سریال های جدید/ از زندگی شهیدان تا عالمان

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، «علی دارابی» با اشاره به هفته دولت گفت: این هفته همیشه یادآور دو مرد بزرگ در تاریخ معاصر کشورمان است، شهیدان رجایی و باهنر که این هفته هم به مناسبت سالروز شهادت آنها نامگذاری شده و جا دارد این هفته را خدمت همه کارکنان و مدیران خدمتگزار تبریک بگویم و برای دولت جدید آرزوی موفقیت نمایم. شهیدان رجایی و باهنر دو معلم ساده زیست، با اخلاق، جهادی، پاکدست و ایثارگر، الگوی مناسبی برای خدمتگزاران و مسئولین هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه همواره یادآور شده یکی از شیوه‌های مناسب و به روز برای شناخت بیشتر این شخصیت‌ها و شناساندن آنها به نسل حاضر و صد البته کارگزاران و دولتمردان امروز، استفاده از قالب نمایش است خاطرنشان کرد: فیلم‌های کوتاه و بلند و سریال‌هایی که همه یا بخشی از زندگی قهرمانان واقعی را به تصویر بکشد و در این بین، «راز ناتمام» از همین دست آثار است که با محوریت زندگی شهید باهنر در صدا و سیمای مرکز کرمان تولید می‌شود ؛ سریالی که روزهای پایانی تصویربرداری را پشت سرگذاشته و به زودی آماده پخش خواهد شد و در تلاش است رازهای ناگفته‌ای از زندگی این دولتمرد بزرگ را برایمان تعریف کند.

معاون امور استان‌ها در یادداشت خود به اقدامات این معاونت در تولید آثاری با محوریت قهرمانان ملی و شخصیت‌های شناخته شده معاصر پرداخته و آورده است: ناگفته نیست که مرکز سیمای استان‌ها همواره در معرفی قهرمانان استان ها در عرصه‌های مختلف پیشگام بوده به طوری که در همین سال‌ها شاهد پخش مجموعه‌هایی همچون «بانوی سردار» که بخشی از زندگی بی بی مریم بختیاری بود و با ایستادگی مقابل ظلم خوانین منطقه، بین مردم محبوبیت زیادی پیدا کرد را تولید و پخش کرد. سریال «علیمردان خان» که فرزند بی بی مریم است نیز در حال پیش تولید و به زودی تصویربرداری آن آغاز خواهد شد. همچنین سریال‌های «جلال ۱ و ۲» که برهه‌ای از تاریخ انقلاب را روایت و مخاطبان را با شخصیت‌هایی همچون آیت الله شهید قاضی و آیت الله شهید مدنی و شهید علی تجلایی آشنا کرد.

در نوشتار دکتر دارابی به دیگر مجموعه‌های موفق سیمای استان ها مانند «صبح آخرین روز» اشاره شده که درمورد زندگی شهید مجید شهریاری در زنجان تولید شد و از کودکی تا زمان شهادت شهید هسته ای و افتخار علمی کشور را به تصویر کشید. همچنین سریال «سنجرخان» که در حال تصویربرداری است. او بحران و فشار‌های زیاد اشغالگران را تحمل نکرد و سرانجام به جنگ میان سنجرخان و انگلیسی‌ها انجامید که در این راه پیروز شد.

معاون امور استان‌های رسانه ملی افزوده است: در حال حاضر ساخت مجموعه‌های نمایشی درباره چهره‌ها و قهرمانان دیگری نیز در دستور کار معاونت امور استان‌هاست و بر این اساس نگارش فیلمنامه مجموعه‌هایی پیرامون زندگی شهیدان زین‌الدین، دوران، لشگری و آیت الله صدوقی و آیت الله طالقانی در حال انجام است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول