اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

واکنش‌ها به آلودگی واکسن‌های وارداتی در ژاپن/ یوسفی: کشور را در واردات واکسن به آزمایشگاه تبدیل نکنیم

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: سلامت مردم خط قرمزما در بحث واردات واکسن کروناست و ما در این مورد نباید کشور را به آزمایشگاه تبدیل کنیم.

واکنش‌ها به آلودگی واکسن‌های وارداتی در ژاپن/ یوسفی: کشور را در واردات واکسن به آزمایشگاه تبدیل نکنیم

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: ما در بحث مدیریت کرونا باید رویه را تغییر دهیم؛ چراکه با این روش فعلی نمی‌توان نسبت به مهار و کنترل بیماری کرونا اقدام کرد.

وی افزود: تاکنون حدود 750 میلیون دلار اعتبار صرف واردات اقلام مختلف دارویی مربوط به بیماری کرونا شده که طبق اظهارنظر کارشناسان حوزه بهداشت و درمان تأثیری نداشته است.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: علاوه بر این میلیارد‌ها دلار از صندوق توسعه ملی برای این منظور برداشت شده که طبق شنیده‌های من بین 10 تا 12 میلیارد دلار بوده، اما همان طور که گفتم ثمره و نتیجه لازم را نداشته است.

یوسفی خاطرنشان کرد: در بحث کرونا ابتدا در بحث فاصله‌گذاری اجتماعی و اعمال تعطیلی‌ها، دولت باید مسائل معیشتی اقشار مختلف از جمله کارگران روزمزد، رانندگان حمل و نقل عمومی مانند تاکسیرانان و ... را مدنظر قرار دهد و روشی که دولت قبل در پیش گرفته بود را کنار بگذارد.

وی افزود: موضوع بعد بحث پرداخت معوقات کادر درمانی است، به هر حال کسانی که نیروی شرکتی در بحث درمان هستند همان کاری را انجام می‌دهند که نیروی رسمی انجام می‌دهد، با همان مدرک، اما پرداختی آنها یک چهارم نیروی رسمی است و معوقاتی هم دارند که این مسأله باید اصلاح شود.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: در بحث پیشگیری ما باید به طور جد اقدام کنیم و در این زمینه تنها خط قرمزی که برای ما وجود دارد، سلامت مردم است.

یوسفی خاطرنشان کرد: واکسن‌ها باید از مرجع و منبع مطمئن تامین شود و ما نباید در بحث واردات واکسن کرونا کشور را به آزمایشگاه تبدیل کنیم.

وی افزود: الان 7 یا 8 ماه است که در کشورهای مختلف واکسن کرونا تزریق می‌شود و برخی از آنها مرحله بالینی خود را طی کرده‌اند و ما باید ببینیم کدامیک از واکسن‌ها توانسته در کشوری موفق عمل کند و ما باید نسبت به خرید این گونه واکسن‌ها اقدام کنیم.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: کشور ژاپن اقدام به خرید یک میلیون و 650 هزار واکسن از اسپانیا کرد که این واکسن‌ها آلوده بود و مشکلات زیادی را برای کشور ژاپن ایجاد کرد که ما باید دقت لازم را در این زمینه داشته باشیم و اجازه ندهیم که چنین مشکلی دامنگیر کشور شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول