اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

منادی: علم وزارت علوم باید تجاری‌سازی‌ شود

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: از وزیر علوم می‌خواهیم در راستای ارتقای علمی کشور بکوشد و علم وزارت علوم تجاری‌سازی‌ شود.

منادی: علم وزارت علوم باید تجاری‌سازی‌ شود

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، امروز همزمان با آغاز کار به «محمدعلی زلفی‌گل» به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، اظهار کرد: در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس سعی داشتیم زنجیره علمی کشور توسط افرادی تکمیل شود که به وسیله آنها بتوانیم علم را به جایگاه والا برسانیم؛ البته فعلا این موضوع در وزارت آموزش و پرورش به نتیجه نرسید.

وی ادامه داد: کمیسیون آموزش مجلس اگر تصمیم به تأیید آقای «زلفی‌گل» به عنوان وزیر علوم گرفت و مجلس نیز از وی حمایت کرد، به این دلیل بود که اکثر دانشمندان از هر طیف سیاسی در تماس با ما صلاحیت آقای زلفی‌گل را تأیید کردند.

منادی افزود: با توجه به ارزیابی‌ها و بررسی‌ها در خصوص صلاحیت آقای «زلفی‌گل»، این شخصیت علمی، پژوهشی و اجرایی بر مسند وزارت علوم تکیه زد.

وی تأکید کرد: اکنون ما به وزیر جدید علوم امیدواریم و مجلس در خدمت وزارت علوم قرار دارد. 

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در جریان شیوع‌ ویروس کرونا، دانشمندان پای کار آمده و به تولید مواد ضدعفونی، کیت‌ها و ماسک‌ها و ... مشغول‌ شدند و ما از وزیر علوم می‌خواهیم در راستای ارتقای علمی کشور بکوشد و علم وزارت علوم باید تجاری سازی‌شود و دانشگاه‌ها در استقلال مالی پیشگام شوند و علم دانشمندان را تجاری سازی کنند.

وی اضافه کرد: از همه همکاران دانشگاه‌ها، کارکنان و دانشجویان می‌خواهیم پرچم کشور را با قدرت تمام و حمایت از «محمد علی زلفی‌گل» در بالاترین قله‌های‌علمی به حرکت درآوردند.

منادی اظهار کرد: ما در جهان رتبه علمی ۱۴‌،۱۵ را داریم و اکنون انتظارمان از وزیر علوم این است که این جایگاه ارتقا یابد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول