اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

آقای بازوند بیت‌المال را صرف کار عبث نکنید/ حجاری در دل سنگ کار سلسله‌های پادشاهی است

مجمع منادیان عدالت و اصلاح از استاندار کرمانشاه خواستند، در این اوضاع سخت معیشتی و مالی مردم رنج دیده و نیز خزانه خالی دولت هر چه سریع‌تر ساخت کتیبه یادمان زلزله سرپل‌ذهاب که اقدام عبث و بیهوده است را متوقف کند.

آقای بازوند بیت‌المال را صرف کار عبث نکنید/ حجاری در دل سنگ کار سلسله‌های پادشاهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مدتی است که کار اجرایی حجاری کتیبه‌ای با موضوع ثبت تاریخی آثار مخرب و گسترده زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان‌ماه سال ۹۶ در دستور کار استانداری کرمانشاه قرار گرفته است.

به گفته فرزادی‌پور فرماندار سرپل‌ذهاب، به پیشنهاد صاحب‌نظران و کارشناسان مقرر شده این کتیبه در قسمت ضلع سمت راست ورودی شهر سرپل‌ذهاب به سمت کرمانشاه در دیواره کل داوود نقطه مقابل دکان داوود حجاری شود و به عنوان یک سند تاریخی از اطلاعات تاریخ وقوع زلزله تاریخ اتمام بازسازی و میزان خسارت وارده به مردم از حیث جانی و مالی، در تاریخ سرپل‌ذهاب ثبت و ضبط شود.

استانداری هم اعلام کرده: ساخت کتیبه یادمان زلزله سرپل‌ذهاب در برگیرنده سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری و همچنین سفر رئیس جمهور وقت و دیگر مسؤولان کشور به منطقه زلزله‌زده و از سوی دیگر نوع همبستگی و انسجام ملت بزرگ ایران اسلامی در یاری رساندن به مردم شریف زلزله‌زده خواهد بود و ساخت آن به شخص استاندار و تیم مدیریتی استان ربطی ندارد و با ساخت آن در تلاش هستیم که اقدامات نظام جمهوری اسلامی در حل مشکلات مردم زلزله‌زده برای آیندگان به عنوان یادگار باقی بماند.

با این حال، با این حال بحث میزان اعتبار ساخت این کتیبه و محتوای آن مورد انتقاد و اعتراض بسیاری قرار گرفته است. گمانه زنی‌هایی در خصوص هزینه بالای این کتیبه زده شده و استانداری کرمانشاه نیز مشخصاً در این خصوص نظری ارائه نکرده است. از سوی دیگر برخی از فعالین سیاسی بر این باورند که این سنگ نوشته بیشتر در راستای چهره‌سازی و یک نوع یادگاری برای شخص استاندار است و به طعنه از آن به عنوان اقدامی همچون دوره ساسانیان یاد می‌کنند. با این حال به صورت مشخص در این خصوص شفاف‌سازی نشده و به همین منظور مجمع منادیان عدالت و اصلاح در نامه‌ای به مواری از این دست اعتراضاتی داشته که مشروح این نامه به شرح ذیل است:

1- لزوم و چرایی این یادمان

آنچه که در تامل اولیه به ذهن متبادر می‌شود لزوم انتقال تجربه مدیریت بحران بوجود آمده برای استفاده دیگران است، ولی متاسفانه مسیر این انتقال تجربه بسیار بد و ناشیانه انتخاب شده است. چه اینکه این تجربه اگر قائل به قابل استفاده بودن آن برای دیگران باشیم باید در اختیار مسؤولان فعلی و آینده کشور قرار بگیرد نه اینکه بر دل کوه نقش ببندد و در کوتاه مدت یادآور کتیبه‌های سلسله‌های پادشاهی باشد و در دراز مدت فرسوده شده و عبث و بی‌فایده رها شود!!؟

از سوی دیگر آقای مهندس بازوند هزینه هنگفتی نیز صرف چاپ کتابی با کاغذ گلاسه از عکس‌های خود در این بحران کرد که در مقدمه کتاب هدف از هزینه و چاپ آن کتاب کذایی را یادگار ماندن تجربیات گرانقدر مجموعه مدیریتی استان برای مدیران و آیندگان دانسته‌اند!!!

۲- هزینه از رهبری برای کاری عبث

ظاهرا بعد از اعتراض افرادی به هزینه‌ها و چرایی هزینه کرد برای ساخت این کتیبه آقای بازوند استاندار کرمانشاه موضوع اساسی این کتیبه را انعکاس نقش پرخیر و برکت سفر رهبری به سرپل‌ذهاب در حل مشکلات این بحران دانستند که نه تنها مشکل اصلی را برطرف ننموده است بلک مشکلات بزرگتری را هم ایجاد کرده است. در این مقال لازم است گوشه ای از بیانات مقام معظم رهبری در سفر سال ۱۳۹۰ به استان کرمانشاه را بازخوانی کنیم:

۶ مهر ۱۳۹۰، سفر کرمانشاه: «چند روز است منتظر فرصتی بودم که این گلایه را هم عرض بکنم. من وقتی توی خیابان‌های کرمانشاه رفتم، دیدم به شکل غیرمتعارفی عکس‌های بزرگی از چهره‌ این حقیر در مسیر نصب شده... این کار چند تا اشکال دارد: یکی این‌که کاری است کاملاً غیر لازم، با هزینه‌ سنگین؛ این توجیهی ندارد. ثانیاً این تبلیغ‌های این‌جوری، مناسب وضع ما و شأن نظام جمهوری اسلامی و شأن طلبگی ما نیست؛ کار ما بایستی با بساطت و سادگی پیش برود.»

همانگونه که اشاره شد حجاری بر سنگ یادآور سلسله‌های پادشاهی است و بنا بر نص صریح رهبر معظم انقلاب مناسب ایشان و شأن جمهوری اسلامی نیست. در ثانی ایشان که از چاپ و نصب بنر در خیابان‌ها  گله می‌کنند آیا راضی به حجاری کتیبه بر دل سنگ با هزینه‌های چند صد میلیون تومانی هستند.

البته از رفتارهای استاندار کرمانشاه در این چند ساله شائبه ساخت نمادی از خود ایشان در لوای پرداختن به  سفر پر خیر و برکت رهبری بیشتر به ذهن متبادر می‌شود که مطمئنیم اینگونه نیست. در غیر اینصورت علاوه بر پایمال شدن بیت‌المال و اجحاف در حق رهبری، ‌سو استفاده شخصی از اموال عمومی نیز افزوده خواهد شد.

در پایان از استاندار محترم درخواست می‌شود در این اوضاع سخت معیشتی و مالی مردم رنج دیده  و نیز خزانه خالی دولت هر چه سریع‌تر انجام این اقدام عبث و بیهوده را متوقف کنند در غیر این‌صورت بر مراجع نظارتی ‌دی‌ربط لازم است  ضمن برخورد با این حرکت تجملاتی و طاغوتی با مسرفین و هدردهندگان بیت‌المال مسلمین قاطعانه برخورد نمایند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول