اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

واکنش‌ها به اظهارات رئیس فدراسیون کشتی در قبال کشتی مازندران

بازنشر صحبت‌های علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی که مربوط به سال گذشته است، در حالی در فضای مجازی منتشر شد که با واکنش‌های مختلفی رو‌به‌رو بود؛ اما این نکته باید مورد توجه باشد که 3 مدال از 4 مدال المپیک اخیر را ورزشکاران مازندرانی شامل حسن یزدانی، هادی ساروی و امیرحسین زارع کسب کردند و چند روز پیش نیز 5 مدال طلا در مسابقات جوانان جهان سهم مازنی‌ها بود.

واکنش‌ها به اظهارات رئیس فدراسیون کشتی در قبال کشتی مازندران

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس ورزشی | فیلمی از صحبت‌های علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در فضای مجازی بازنشر شد که در آن عنوان می‌شود «مازندران دیگر قطب کشتی نیست و کشتی آن مرده است».

بازنشر این فیلم که مربوط به سال گذشته است، در فضای مجازی در حالی منتشر شد که سه مدال از چهار مدال اخیر المپیک را ورزشکاران مازندرانی شامل حسن یزدانی، هادی ساروی و امیرحسین زارع کسب کردند و چند روز پیش نیز پنج مدال طلا در مسابقات جوانان جهان سهم مازنی‌ها بود.

رجوع به صفحه اینستاگرامی علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی ایران نشان دهنده نظرهای مردم مازندران در دفاع از کشتی استان است؛ دفاع مردم مازندران از کشتی استان درحالی است که تاکنون هیأت کشتی استان واکنشی درباره صحبت‌های رئیس فدراسیون نداشته است.

در مقابل علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی طی تماس تلفنی با صدا و سیمای مازندران اعلام داشته که صحبت‌هایش تقطیع شده و اینگونه عنوان کرد: « سال ۹۹ بود تقریبا ۱۱ ماه پیش بوده که ما آمده بودیم مازندران و استاندار محبت کردند و من درخصوص مشکلات کشتی مازندران در این جلسه صحبت کردم؛ داشتم می‌گفتم که در کشتی مازندران چه اتفاقاتی افتاده که با تلاش مسؤولان مازندرانی بتوانیم امکانات بگیریم برای کشتی مازندران. »

یادمان است دقیقا سال گذشته پیش از اینکه وی به مازندران سفر کند در سفر به سیستان و بلوچستان آن استان را زادگاه و مهد کشتی کشور نامید! اما آقای دبیر فدراسیون کشتی مانند شورای شهر تهران جای سیاسی بازی نیست.

براساس اطلاعات موجود وی در جلسه با مسؤولان مازندران عنوان کرد که «با محبت مسؤولان مازندرانی بتوانیم امکاناتی برای کشتی مازندران بگیریم.»

سؤال این است اگر مسؤولان مازندرانی می‌توانستند این کار را انجام دهند چه نیازی به فدراسیون و وزارت ورزش بود؛ واقعیت این است فدراسیون کشتی و وزارت ورزش امکانات و بودجه‌ای که به استان تهران اختصاص می‌دهد را به مازندران نمی‌دهد.

آقای دبیر! مازندران با این همه افتخار با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته و با این امکانات کم، مدام در حال قهرمان پروری و کسب مدال است؛ لطفا سری به باشگاه‌های کشتی در مازندران بزنید و فقط تشک تمرین آنها را از نزدیک ببینید؛ آن وقت در می‌یابید از مسؤولان مازندران آبی گرم نمی‌شود.

*رنگرز: فیلم رئیس فدراسیون کشتی تقطیع شد

اما سرانجام سکوت مسؤولان کشتی مازندران هم شکست و در خصوص صحبت‌های دبیر واکنش نشان دادند؛ مدیرکل ورزش و جوانان مازندران که در پیامی از دستکاری در فیلم اصلی صحبت‌های علیرضا دبیر صحبت کرد و به حمایت از رئیس فدراسیون پرداخت اما رئیس هیأت کشتی مازندران و شهر جویبار هم در این خصوص صحبت‌هایی داشتند.

رئیس هیأت کشتی مازندران در پیامی خواستار همدلی و یاری شد

عسکری محمدیان رئیس هیأت کشتی مازندران پس از وقایع روی داده در چند روز اخیر و واکنش‌های مردمی در فضای مجازی، نسبت به صحبت‌های رئیس فدراسیون کشتی که آبان ماه سال ۹۹ ایراد شده و به دلیل پخش جزئی آن، خلاف واقع و نیت حقیقی‌اش؛ بازتاب یافت؛ پیامی را منتشر کرد که در ذیل می‌خوانید:

مردم شریف مازندران و خانواده بزرگ کشتی استان سلام

آرزومند سلامتی شما یاوران و عاشقان واقعی ورزش اول استان و ایران هستم که پشتوانه روحی و انگیزشی کشتی و قهرمانان و پهلوانان این دیار هستید و همواره ثابت کرده‌اید که با شوقی قیاس‌‌ناپذیر، از کیان و جایگاه آن صیانت می‌کنید.

متاسفانه به دلیل انتشار قطعه شده یک فیلم، واکنش‌هایی نسبت به دیدگاه و نظر ریاست حترم فدراسیون کشتی صورت گرفته که لازم است توضیح کوتاهی داده شود هر چند عموم علاقه‌مندان پس از ارائه فیلم اصلی نظرشان بازگشت و متوجه غفلت ناخواسته شده‌اند.

ریاست فدراسیون کشتی دغدغه‌هایی دارند که در حقیقت از هراس سال‌های اخیر این ورزش است که حیات آن به مخاطره افتاده و اگر لسان و عیان وی نبوده و هشدار گونه از الزام رفع موانع با همراهی مسؤولان و مقامات اجرایی کشور صحبت نمی‌کرد، بهبودی نسبی کنونی را نداشتیم.

علیرضا دبیر، بخشی از تاریخ ورزش کشتی است و صد البته که هیچگاه تضعیف و تحلیل استان اول خود را نمی‌خواهد؛ در فیلم منتشره نگرانی و دلشوره از آینده کشتی استان در کلام وی پیدا بود که برای تامین نیازهای کشتی به همکاری و همراهی نیاز دارد و در واقع با دور اندیشی توجهات را به این موضوع معطوف ساخت که کشتی مازندران با وحدت و تشریک مساعی به خواسته‌های خود خواهد رسید.

رئیس فدراسیون کشتی هم می‌دانند و بر این باورند که مازندران خاستگاه این ورزش است اما حسب وظیفه و مسؤولیتی که دارند، باید نواقص و خلاها را گوشزد کنند تا این مامن مدال و افتخار پایدار بماند.

موکد خواهان بهبود عملکرد فنی مربیان و توجه به شهرهای کلیدی و محوری شدند که اگر در کانون حمایت‌های شایسته قرار نگیرند، آینده کشتی ایران در معرض رخوت خواهد بود.

فلذا در عین حال هیأت کشتی مازندران توقعات و انتظارات را از ریاست فدراسیون کشتی در قبال مسائل فنی هم داشته است، بهره‌مندی از مربیان سازنده، لایق و شایسته مازندران که بی‌مزد و مواجب قهرمانان جهان و المپیک را به کشتی کشور تحویل می‌دهند در ترکیب تیم‌های ملی و انشالله به زودی؛ هدایت آنها به عنوان سرمربی است  را که در تمام ادوار و اعصار از آنان دور نگه داشته شده در حالیکه حقانیت کشتی مازندران است.

در موضوع دعوت از کشتی‌گیران به تیم‌های ملی بارها و بارها، با استماع نظرات هیأت کشتی استان، مورد پذیرش و قبولی نظر ریاست فدراسیون کشتی قرار گرفته و در این خصوص کاملا دیده و پذیرفته شده که کمال همراهی را به کشتی استان داشته‌ و این از دل پاک و رئوف و روحیه همیشه قدردان مردمان مازندران به دور است که توجهات را ملاحظه کنند و در مقام سپاس برنیایند.

به خواسته‌ها و توقعات مشتاقان کشتی آگاه هستیم و این انتظارات را با ریاست فدراسیون کشتی در میان گذاشته‌ایم که بارها با پذیرش مواجه بوده و پاسخ منفی در قبال توقع مشروع نشنیده‌ایم.

توقع بنده به عنوان یک خادم کشتی، اینست که در این مقطع حساس که تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان میدان مهم جهانی ۲۰۲۱ نروژ را پیش روی دارد که در ترکیب تیم‌های اعزامی حداقل ۹ دلاور مرد مازنی حضور خواهند داشت، کما فی‌السابق با پرهیز از حواشی‌ها و با همبستگی دلی و انگیزه افزایی در کنار کشتی ایران از هر استان و زادگاه قرار گرفته و مثل همیشه بیشترین نقش را در برانگیختی روحی کشتی‌گیران داشته باشید.

اگر چه می‌دانم ریاست فدراسیون نیک بر این مهم واقف است که مازندران نه تنها نگین کشتی کشور بلکه نگین کشتی دنیاست و وی متوجه علاقه زاید الوصف مردمان نیکوی مازندران به کشتی هستند و به دل نمی‌گیرند و آن را یک فرصت مغتنم برای بیان مشکلاتی که از نظرها دور مانده، می‌دانند.

علی‌ایحال مطالبات کشتی را در حدود وظیفه و گرده خود دنبال می‌کنیم و می‌دانیم اگر بر حق باشد، به عینیت می‌رسد و تا وقوع آن، پیوسته تلاشگر خواهیم بود.

 چرا کسی جواب نمی‌دهد؟

سلمان قادری که در طلایی‌ترین سال‌های کشتی جویبار و مازندران یکی از ارکان اصلی و اهرم موفقیت بوده و هست، تاب خاموشی بیش از این نیافت و سرانجام مهر از دهان برکند تا به آنچه این روز‌ها موجب ناراحتی مردم مازندران شده، پاسخ بگوید.

صحبت‌های علیرضا دبیر در جمع مربیان و سپس استاندار و فرمانداران مازندران در سفر سال گذشته اش، بازتاب وسیعی یافته و علاقه‌مندان به کشتی در شوک و ناراحت از نگاه عجیب رئیس فدراسیون کشی هستند؛ بخصوص آنجا که کشتی جویبار را مرده می‌خواند!

سلمان قادری در گفت‌و‌گویی اظهار کرد: دیگر تاب نیاوردم وقتی دیدم آن‌ها که باید حرف بزنند سکوت کرده‌اند و در این موضوع کنار مردم نیستند؛ هم اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران و هم هیات کشتی استان باید پاسخ این موارد را بدهند؛ به وضوح و بدون هیچ تردیدی صحبت‌های رئیس فدراسیون کشتی اشتباه بود و می‌بایست از مردم مازندران عذرخواهی کند، ولی نه تنها چنین نکرد بلکه باز بر اتهامات افزود؛ منتظر بودم که کلامی در نکوهش علیرضا دبیر بشنوم، ولی همه ساکت بودند حتی استاندار مازندران؛ کشتی جویبار زنده‌ترین شهر در تمام ایران از حیث موفقیت‌های کشتی است، اما علیرضا دبیر دوست ندارد ببیند.

رئیس هیئت کشتی جویبار عنوان کرد: این چه توجیه مضحکی است که کشتی جویبار به روستا‌ها رفته؟ این بد است؟ یا مایه خوشحالی باید باشد که کشتی در همه سطح جویبار رونق پیدا کرده؟ برای جبران آن اشتباه بزرگ که گفتید کشتی جویبار مرده، چرا عذرخواهی نمی‌کنید؟ در دو سالی که در کشتی هستید، چرا حتی یکبار به شهر جویبار نیامدید؟ چرا یک قدم برایش برنداشتید؟ شما که با وعده‌های رنگارنگ به کشتی آمدید، در قبال جویبار و کشتی آن چه کاری انجام دادید؟

به گزارش فارس؛ واکنش‌ها به صحبت‌های علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی با واکنش‌های مختلف روبه‌رو بوده است؛ مردمانی که زندگی‌شان به کشتی گره خورده و هیچ‌گاه  تخریب کشتی مازندران را تاب نخواهند آورد.

انتهای پیام/۸۶۰۵۹/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول