اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

خروج ۴ شهرستان استان مرکزی از وضعیت قرمز کرونایی

طبق آخرین اعلام رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌ها از صبح امروز ۴ شهرستان کمیجان، دلیجان، تفرش و آشتیان از وضعیت قرمز کرونایی خارج و به وضعیت نارنجی تبدیل شدند.

خروج ۴ شهرستان استان مرکزی از وضعیت قرمز کرونایی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک نشست مشترک ستاد ملی کرونا با ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان برگزار شد.

طبق آخرین اعلام رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌ها از صبح امروز ۴ شهرستان کمیجان، دلیجان، تفرش و آشتیان از وضعیت قرمز کرونایی خارج  و به وضعیت نارنجی تبدیل شدند.

شهرستان‌های اراک، خنداب، محلات، فراهان، خمین، شازند، ساوه و زرندیه همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان مرکزی با اشاره به محدودیت‌های کرونایی گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا تردد بین شهرهای قرمز و نارنجی همچنان ممنوع است و تنها خودروهایی که از فرمانداری‌ها مجوز تردد دارند می‌توانند رفت و آمد داشته باشند.

بهروز اکرمی با بیان اینکه موانع فیزیکی که در ورودی شهرها قرار داشتند برداشته شده افزود: مردم از ترددهای غیرضروری در جاده‌ها بدون داشتن مجوز خودداری کنند چراکه تردد پلاک‌های غیربومی توسط دوربین‌های نظارتی شناسایی و اعمال قانون می‌شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان مرکزی بر ضرورت بازدید از مطب‌ها و مراکز درمانی و نظارت بر رعایت پروتکل‌ها در آرامستان‌ها توسط فرمانداری‌ها تأکید کرد.

اکرمی ادامه داد: کار واکسیناسیون بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا انجام می‌شود و گروه‌های سنی و شغلی بر اساس ساز و کار این مصوبات واکسن خود را دریافت خواهند کرد و نمی‌توان خارج از این چارچوب اقدامی صورت داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم در این نشست با اشاره به آمار جمعیت بالای ۱۸ سال استان گفت: سامانه سیب که تعداد افراد بالای ۱۸ سال که باید واکسینه شوند را ۷۲۰ هزار نفر اعلام کرده که بر این اساس تاکنون ۱۲۶ هزار و ۵۰۴ نفر به طور کامل واکسن زدند.

سید محمد جمالیان با بیان اینکه از امروز واکسیناسیون افراد ۴۵ سال به بالا آغاز شده اظهار کرد: اشخاصی که دز اول واکسن خود را دریافت کردند و زمان تزریق دز دوم آن فرارسیده است بدون اتلاف وقت به مراکز مشخص شده واکسیناسیون برای دریافت آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه یک مرکز جدید واکسیناسیون توسط دانشگاه آزاد اسلامی هفته آینده در اراک به منظور انجام واکسیناسیون راه‌اندازی می‌شود افزود: با این کار به طور متوسط ۱۰ هزار نفر در روز دز دوم خود را دریافت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین بیان داشت: در هفته اول شهریور ۶ هزار و ۱۹۸ نفر موارد مبتلا به کرونا در استان بوده و با توجه به اینکه در هفته چهارم مرداد پنج هزار و ۱۵۶ مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده بودند ۲۰ درصد افزایش داشته است.

جمالیان یادآور شد: متاسفانه در هفته چهارم مرداد تعداد فوتی‌های استان ۴۷ نفر بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول