اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

بازخوانی دخالت های آمریکا در مستند «روزهای آزادی»/ پخش از شبکه افق

مجموعه مستند روزهای آزادی از شبکه افق سیما مهمان خانه مخاطبین خواهد بود.

بازخوانی دخالت های آمریکا در مستند «روزهای آزادی»/ پخش از شبکه افق

به گزارش خبرگزاری فارس، بازخوانی وقایع تاریخی به خصوص آنچه استکبار جهانی بر سر مردم مظلوم در نقاط مختلف این کره خاکی آورده‌اند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا همین بازخوانی‌ها خود میتواند عاملی شود تا چنین وقایعی در تاریخ و برای دیگر ملت‌ها اتفاق بیفتد.

یکی از مسیرهایی که میتوان از آن برای بازخوانی اینگونه وقایع بهره برد، تولیدات فرهنگی است که مجموعه مستند روزهای آزادی یکی از نمونه‌های موفق آن است.

این مجموعه مستند به کارگردانی وحید فرجی و در مرکز بسیج صدا و سیما تولید شده و مجری طرح آن نیز مرکز فرهنگی میثاق می‌باشد. تولید این مستند بیش از دو سال به طول انجامیده و پژوهش آن بر مبنای اسناد فراوانی بوده که در طول چند دهه گذشته در نقاط مختلف جهان و همین‌طور آمریکا منتشر شده‌است. برخی از این اسناد به تازگی و حتی در زمان پژوهش و تولید این مستند منتشر شده‌اند.

کارگردان این مستند پیش از این، مستندهایی درباره استفاده آمریکا از تسلیحات غیر متعارف در جهان و تاثیرات زیست محیطی و انسانی این تسلیحات را نیز ساخته است که مستندهای «جنگ پنهان»، «تولد در زمین سوخته» و «خاطرات نارنجی» از این جمله آنها به حساب می‌آیند.

این مستند  به مرور تاریخ دخالت‌های ایالات متحده آمریکا در نقاط مختلف جهان پس از جنگ جهانی دوم می‌پردازد که در این راه از انواع روشها شامل کودتا، تحریم اقتصادی، جنگ روانی و جنگ نظامی بهره برده است. این مجموعه مستند تنها به ده نمونه از مهمترین دخالتهای جهانی آمریکا پرداخته است. هر کدام از قسمتهای این مجموعه به یک کشور یا منطقه پرداخته که شامل: گواتمالا، کنگو، ویتنام، اندونزی، کوبا، شیلی پاناما، آمریکای مرکزی، افغانستان و عراق می‌باشد.

داستان این مستند 10 قسمتی از زمان موفقیت کودتا در ایران و علیه دولت محمد مصدق آغاز می‌شود و قرار است از امروز(شنبه) ساعت 17 به صورت روزانه مهمان خانه مخاطبین باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول