اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

5هزار میلیارد تسهیلات برای توسعه بازار نانوفناوری

ایجاد بسترهای تامین مالی و رونق بازارسازی ضرورتی برای گسترش بازار محصولات ایران‌ساخت است تا این محصولات به بازارهای داخلی و بین‌المللی وارد شوند.

5هزار میلیارد تسهیلات برای  توسعه بازار نانوفناوری

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با حمایت از تامین مالی بازارهای این حوزه که در سند گسترش کاربرد فناوری نانو در افق 1404 تعریف شده است زمینه را برای ورود این محصولات به جامعه و تجاری‌سازی توانمندی‌های فناورانه فراهم کرده است.

در این سند وجود برنامه‌های منسجم و منعطف و تأمین منابع مالی مور دنیاز دو راهبرد مودر توجه بوده است و برنامه‌های اجرایی آن هر 3 سال یک بار و اقدامات اجرایی آن به صورت سالانه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در صورت نیاز، تغییر می‌کند.

 

رشد حمایت‌های مالی نانوفناوری

از سال 1384 تا پایان سال 1399 بیش از 5هزار و 283 میلیارد ریال به برنامه‌های ملی پیشرفت فناوری نانو اختصاص یافته است. با سرمایه گذاری هوشمند دولت‌ها در فناوری نانو برای کمک به بخش خصوصی برای توسعه و تجاری سازی محصولات ایران‌ساخت، علاوه بر تحقق دستاوردهای قابل توجه همچون توسعه صنایع دانش‌بنیان و افزایش بهره‌وری صنایع موجود، جلوگیری از خروج ارز، کاهش قیمت محصولات داخلی و افزایش اشتغال متخصصان، چندین برابر بودجه هزینه شده به صورت مالیات حاصل از فعالیت بخش‌های تولیدی به خزانه دولت بازمی‌گردد.

با گذشت بیش از 15 سال از آغاز برنامه ملی پیشرفت فناوری نانو در کشور، توانمندی قابل توجهی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و مراکز نوآوری ایجاد شده است. همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق نانو با تکیه بر این توانمندی ها توانسته اند در مسیر مناسبی برای جهش تولیدات دانش‌بنیان قدم بگذارند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول