اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

بیشترین افزایش هفتگی قیمت نفت در یک سال گذشته

قیمت نفت در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی 2 درصد افزایش یافت و بیشترین افزایش هفتگی طی یک سال گذشته را ثبت کرد؛ بطوریکه نفت برنت بیش از 11 درصد و نفت خام آمریکا بیش از 10 درصد افزایش ارزش داشتند.

بیشترین افزایش هفتگی قیمت نفت در یک سال گذشته

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی 2 درصد افزایش یافت و بیشترین افزایش هفتگی طی یک سال گذشته را ثبت کرد زیرا شرکت های انرژی در آستانه وقوع تندباد و طوفان موسمی که انتظار می رود در اوایل این هفته خلیج مکزیک را درنوردد، تولید خود را متوقف کردند.

هر بشکه نفت با 1.63 دلار  یا 2.3 درصد افزایش 72.70 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با 1.32 دلار یا 2 درصد افزایش 68.74 دلار معامله شد.

این رقم، برای نفت برنت، بالاترین قیمت از دوم آگوست و برای WTI بالاترین قیمت از 12 آگوست به شمار می رود.

نفت برنت طی هفته گذشته بیش از 11 درصد و نفت خام آمریکا بیش از 10 درصد افزایش ارزش را ثبت کردند که بیشترین میزان برای هر دو شاخص نفتی از ژوئن 2020 محسوب می شود.

ادوارد مویا، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: «تاجران انرژی قیمت نفت را به علت انتظار برای ایجاد اختلال در تولید نفت خلیج مکزیک و تقویت پیش بینی ها مبنی بر اینکه اوپک پلاس احتمالا در برابر افزایش تولید مقاومت کند، بالا برده اند.»

در آنجاییکه نهمین تندباد گرمسیری به سوی میدان مهم فراساحلی آمریکا در حال حرکت است، تولیدکنندگان نفت این کشور در روز جمعه 59 درصد تولید نفت در خلیج مکزیک را متوقف کردند.

شرکت های نفت و گاز آمریکا پیش از رسیدن این تندباد به لوئیزیانا به سرعت در حال تخلیه سکوی نفتی در خلیج مکزیک هستند.

چاه های فراساحلی خلیج مکزیک حدود 17 درصد تولید نفت آمریکا را به خود اختصاص داده اند و بیش از 45 درصد ظرفیت پالایشگاه آمریکا نیز در سواحل این خلیج قرار دارد.

از دیگر عوامل افزایش قیمت نفت، کاهش ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای بین المللی عنوان شده است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول